overhaaste aankopen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

overhaaste aankopen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 14:13

ofzoiets. ik zit te surfen op marktplaats, en daar kom je toch rare advertenties tegen! 'Te koop, 5 jarige ruin. niet geschikt voor beginners. reden van verkoop is dat onze elf jarige dochter hem niet aankan.'
dan nog een over een klophengst, ze hadden geen geld om een tweede castratie te betalen.
of: wordt in april 3, leergierig paard, is al ingereden.
ja, dan ben je toch ook hier (waar? naja niet goed bij je hoofd)
of ligt t aan mij..


Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

ben het met je eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:20

ben het volledig met je eens !

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat het naderhand niet helemaal klikt met je nieuwe paard, of dat hij later toch anders blijkt te zijn dan je dacht, maar vaak kopen mensen ook veel te snel een nieuw paard.

Ik zou iedereen willen adviseren om 1 of 2 maanden je nieuwe paardje op proef te nemen (als dit kan) voordat je hem definitief koopt. Zo kun je elkaar goed leren kennen en weet je ook zeker dat je bij elkaar past of niet. Ikzelf reed mijn huidige paard al 2 jaar, dus heb hem niet meer op proef gehad. Maar een paard dat je niet lang kent of helemaal niet kende, zou ik altijd 1 of 2 maanden op proef nemen.

Heb al regelmatig mensen meegemaakt die na een paar weken toch niet helemaal tevreden waren met hun nieuwe beessie en dan is het prettig om je dier terug te kunnen brengen.
Dat is ook een stuk prettiger voor het paard; als het hem niet bevalt kan hij altijd nog terug naar zijn oude baasje, waar het waarschijnlijk wel goed ging.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:50

Waarom niet inrijden omdat ie in April 3 word????? Verward Verward Verward

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:53

Bah jah, erg he.. Kijk, natuurlijk is het juiste paard vinden moeilijk. Maar als je er niet zeker van bent neem dan een proef tijd?(als dat gaat natuurlijk). Ik vind het zo zonde voor die beesten...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:11

Er zijn idd veel mensen die te overhaast een paard kopen. Ze gaan bijvoorbeeld kijken voor een trailer en komen met een paard terug...*LOL*
Maar het is vaak ook niet mogelijk om een paard op proef te krijgen. Ik koop een paard als ik denk dat het klikt en iets kan worden tussen ons. Na één keer kijken weet je dat nooit zeker, maar als ik er een goed gevoel bij heb dan is de beslissing niet zo moeilijk. En als ik me dan vergis kan ik het paard altijd nog verkopen...Party!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 19:03

tja met evita was het handig omdat ik haar al een jaar kende.. maar het lijkt me heel moeilijk om een onbekend paard te kopen!

Een paard voor z'n derde inrijden vind ik ook maar niks.. heb toch gewoon geduld en wacht nog eventjes! Ik heb helaas ervaringen met paarden die te vroeg ingereden zijn... en het is echt niet leuk! om misselijk van te worden, die eigenaren Misselijk
ja bij sommige paarden kan het, die zijn er al aan toe dan, maar dat moet je ook maar weten dan! misschien is dat paard pas ingereden? hij wordt over 2 maanden al 3 dus het valt wel mee, maar als ze in november ofzo al begonnen zijn dan vind ik het echt zonde

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 20:49

ik zou zelf nooit een paard verkopen dat nog maar pas onder t zadel is. zoals t in die advertentie overkwam was t paardje toch al redelijk lang onder t zadel..
ik vind t gewoon triest, maar ja wie ben ik

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:52

Het ligt echt niet aan de leeftijd of een paard ingereden mag worden maar aan de ontwikkeling.
Hoever is ie ontwikkeld en niet is ie al 3?
Camilla is bijna 3 en was allang genoeg ontwikkeld om ingereden te worden. Als je dan nog wacht tot ze 3 is ben je toch gek!?

En tegenwoordig krijg je bijna niets meer op proef. Ik zou t ook niet doen hoor..

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:56

Nathalie schreef:
Het ligt echt niet aan de leeftijd of een paard ingereden mag worden maar aan de ontwikkeling.
Hoever is ie ontwikkeld en niet is ie al 3?
Camilla is bijna 3 en was allang genoeg ontwikkeld om ingereden te worden. Als je dan nog wacht tot ze 3 is ben je toch gek!?

En tegenwoordig krijg je bijna niets meer op proef. Ik zou t ook niet doen hoor..


oke, ik ga geen commetaar geven op of jij camilla te vroeg inrijdt of niet, maar waarom ben je gek als je je paard nog even iets verder laat ontwikkelen? 3 lijkt mij ook een maatstaaf voor lichamelijke ontwikkeling.
het doet het paard eerder goed dan kwaad om nog 3 maanden te wachten.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 00:58

Of wat dacht je van mensen die een hond nemen zonder erbij na te denken en er na een paar weken/maanden achter komen dat ze eigenlijk nooit thuis zijn of de hond weer weg doen omdat ze een kind krijgen. BLEH

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 09:20

idd waarom ben je gek als je langer wacht.
Moonlight was lichamelijk ontwikkeld om met 3 ingereden te worden maar geetelijk Frusty gewacht tot ruim 4!toen ging het vrij makkelijk terwijl daarvoor was het echt een draak dus hebben we een jaartje gewacht.
3 jaar is idd een richtlijn sommige paarden worden met 2.5 jaar ingereden en gaan dan nog een half jaar het land op. anderen pas met 5.
camilla was er dan aan toe (officieel is ze 3 he per 1-1-)
maar dat is zeker niet elk ander paard.
persoonlijk zou ik net als pam zo'n advertentie overslaan omdat ik zelf liever de paarden of met 2.5 zadelmak maak en ze het land in doe of met 3/4 inrijd daarbij wil ik het altijd liever zelf doen Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 10:23

mijn vorige verzorgpony is verkocht omdat dat mens dat hem kocht vond dat ze zo'n lief koppie had. na drie maanden vroeg ze of ik hem weer wou gaan rijden want ze had niet zo veel tijd meer. een paar weken later zegt ze dat ze zwanger is en dus helemaal niet meer gaat rijden. en drie maanden later (toen heeft ze hem dus helemaal niet meer gereden of nix, ze kwam 2x in de week even kijken) heeft ze hem verkocht toen ik op vakantie was. nooit meer iets van der gehoord Boos!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 10:23

Bij ons (=africhtingsstal) staat er nu ook alemaal paarden die per 1 januari 3 geworden zijn, maar die dus eigenlijk nog 3 moeten worden.

Je kunt het beste voordat het paard te sterk wordt je paard zadelmak laten maken, dat scheelt je een hoop praatjes. Daarna zoals Kim al zegt, gooi je je paard het land in waar hij verder door kan groeien.

Even on-topic: ik denk wel dat mensen te snel vallen voor een 'lief koppie' en dat ze zich niet realiseren dat een paard wel niet zo'n 'lief' gedrag kan hebben.
Ik heb mijn paard 3 maanden op proef gehad en toen ik mijn vorige paard verkocht, heb ik die ook 3 weken op proef gedaan.
Hiermee kun je voorkomen dat je paard eindeloos doorverkocht wordt.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:11

Hoi,

Achteraf is het vaak makkelijk zeggen, hadden we niet moeten doen maar wanneer je voor de keuze staat wel of niet die pony kopen luister je toch naar wat je gevoel je ingeeft. Iets anders heb je niet en vaak wordt er gelogen over karakter en niveau en niet iedere pony kun je een aantal weken op proef meenemen. Neem maar van mij aan (uit ervaring) dat het echt heel vervelend is om later te beseffen dat je een foute beslissing hebt gemaakt. Wij hebben het met een pony voor onze dochter meegemaakt en achteraf ja kun je je wel voor je kop slaan. Maar als ik om me heen kijk wordt deze fout vaak gemaakt en of er zijn zoveel domme mensen of er zijn zoveel ouders die met liefde hun kinderen een pony gunnen en soms daarbij fouten maken. Ik denk persoonlijk het laatste. En laten we eerlijk zijn nemen we allemaal niet wel eens "domme" beslissingen ????????

Hoefje van Gamble


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, majemalo, Mevr_Meeuw, ogidni, RenateHidden, senna21, Symke, Typhoon, Vinny12511 en 93 bezoekers