Hoeven brokkelen af, wat is er aan te doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Hoeven brokkelen af, wat is er aan te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 14:13

Ok, ik kom net van de manege, en de volgende vraag is er alweer! *LOL* (denk nou niet dat we niets weten hoor, we willen alleen graag wat bevesteging van buitenaf! Party!! )

Ok, een van de paarden heeft op zich hele mooie hoefen, maar er gaan steeds stukken loszitten, zomaar midden op de hoef die er dan op den duur afvallen. Verward

Wat is hier aan te doen? Op het moment worden ze ingesmeerd met hoefolie.

P.S. door dit paard kwam ook de discussie over het hoefteer op gang! Knipoog

alvast bedankt maar weer, enne, ik ga rond 3 uur weer naar de manege, misschien komt er dan wel weer een volgende vraag!!! *LOL*

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:40

niet insmeren met hoefolie of vet. dit sluit de hoef af waardoor er geen vocht in kan komen (daar is namelijk een gebrek aan bij brokkelhoeven). stal misschien ietsje viezer laten (zei mijn hoefsmid), vaak de hoeven nat maken en eventueel biotine bijvoeren voor de versterking van het hoorn.

succes!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:46

Wat wel kan is de hoeven aan de bovenkant invetten nadat je ze met een borstel goed hebt geschrobd en nat hebt gemaakt. Dat sluit het vocht op in de hoef...
En inderdaad biotine bijvoeren. Dat moet je een half jaar doen wil er resultaat te zien zijn....

Je suis Charlie.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:51

áls je ze invet uinderdaad eerst nat maken, maar ik mocht het van de DA en hoefsm. helemaal niet doen omdat het vocht er wel in wordt opgesloten, maar er daarna niets meer bijkan.

Biotine moet ik levenslang (wat klinkt dat treurig *LOL* blijven voeren. wanneer ik ook maar één dag oversla krijgt hij een enorme terugval volgens de hoefsmid..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, xDaylight en 86 bezoekers