drachtig of niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

drachtig of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 22:54

Het viel me gisteren op dat het voor de uiers van mijn paardje er wel een lichte verdikking leek te zitten (zocht of hoe je het ook mag schrijven)
Nu zei ik dat gisteren tegen de manegehouder en die moest wel heel hard lachen want volgens hem kon dat niet.
zelf heb ik echt het idee dat dat er nog niet zat en ik poets er toch dagelijks onder de buik.

In principe zou Jip volgende week hengstig moeten worden 9liever niet natuurlijk Knipoog ) Maar zou het kunnen zijn dat dit onder invloed van hoprmonen toch wat aan het opzwellen is, want als een vrouw zwanger is zetten de borsten in het ebgin van de zwangerschap ook vaak al wat op. Dus waarom bij paarden eventueel niet.

Wie kan mij hier bij helpen of ben ik me stiekem aan het blij maken met een dooie mus.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:42

Soms gebeurt het zomaar iets verheug je maar niet teveel ergens op.
Mijn merries uier is soms ook dikker dan de andere keer vooral als ze meer eiwitten naar binnen krijgt.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:47

Bij mijn inmiddels drachtige merrie had er zich ook oedeem gevormd in het begin van de hengstigheid.

Dus het kan wel hoor, dat het opzwelt door hengstigheid.
Inmiddels is ze alweer bijna 100 dagen drachtig Dromen

Ik heb een andere merrie gehad en daar was het veranderlijk van dag tot dag het hele jaar rond. Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:55

Ik zal wel een hele blonde vraag stellen nu, maar is de mogelijkheid er dat ze gedekt is? Staan er hengsten op stal oid?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 07:27

Het is de bedoeling dat deze merrie drachtig is Pervinco Knipoog ze is 2 weken geleden gedekt.
Zoals je gister bij mijn merries hebt kunnen voelen hebben die het nu ook..ik duim voor je mee dat ze drachtig is..kan niet wachten tot ze gescand wordt!!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:24

Oooh pardon Bloos! Dat heb ik even gemist...

Persoonlijk vind ik het voor een verdikking dan wat vroeg, maar wie weet...

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:20

dat mijn merrie voor het eerst gedekt was dacht ik ook allerlei verschillen te zien, maar het bleek dat ik dit alleen zag omdat ik het zo graag wilde! Want ze was niet drachtig. Ik zou dus niet teveel erop hopen, want daardoor ga je ook dingen zien die misschien helemaal niet zo zijn! Rustig afwachten tot de scan en dan heb je pas zekerheid!