hoeven bekappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Om de hoeveel tijd moeten jullie paarden bekapt worden?

Om de maand
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0


Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

hoeven bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 00:05

Om de hoeveel tijd moeten ongeveer de hoeven van jullie paarden en pony's worden bekapt? Verward
Als ik vergelijk met andere paarden bij ons op stal, moet Stacy vaker.
Dus vandaar deze vraag.
Lachen Als je paardje/pony ijzers heeft hoef je niet te antwoorden, mag natuurlijk wel Haha!
Laatst bijgewerkt door Stacy S op 22-02-02 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dilayla Shadow
Stacy Shadow


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 00:11

gewoon, als het tijd is. Ik laat niet standaart mijn smid elke .... maand/weken komen.
Als ik zie van goh, ze worden aan de lange kant, bel ik hem (mijn beestjes staan trouwens niet op ijzers)


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 00:42

Alle 5 tot 6 weken laat ik er even naar kijken. Dus als het nodig is doet mijn smid haar (ze is rondom beslagen) . Een voordeel is wel dat mijn paard op een stal staat waar de smid ieder week een dag komt. Kan het volgens hem een weekje langer dan laat hij haar staan.

Voordeel is ook dat ik hem niet speciaal hoef te laten komen als ze (weer eens) een ijzer heeft afgetrapt. Dan gaat ze de week daarop gewoon weer op de lijst...

Je suis Charlie.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 00:48

Mijn oude pony staat voor op ijzers. Zijn hoeven groeien niet zo hard meer en eens in de 2/3 maanden komt de smid. Hij kijkt meteen de andere pony's na.
In de zomer heb ik vaak meer op ijzers staan. Dan komt de smid eens in de 2 maanden of afhankelijk van de shows. Hij is hier dan een ochtend bezig en alles krijgt een onderhoudsbeurt.

Als er taart bij de koffie is, maakt hij er ook een leuke prijs van, perfecte smid!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:48

2 weken geleden heb ik de smid van de manege naar Levi's hoeven laten kijken en toen vroeg hij ook wat ik met Levi deed, nou niks hihi de wei op dus...Nou kom dan maar over een maand of 2 terug was zijn antwoord.

Dus mijn pony gaat ongeveer eens in de 3 maanden naar de smid, omdat meer gewoon niet nodig is.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:05

Pinky wordt om de 3 maanden bekapt. Sinds de laatste keer staat hij op ijzers en de smid dacht dat hij er makkelijk net zo lang mee kon doen als met bekappen.
Lekker goedkoop dus Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:17

Het is afhankelijk van het paard hoe vaak hij moet, de een doet er langer mee als de ander. Mijn vorige paard kon wel 2 tot 3 maanden zonder smid. Omega moet toch iedere 6-7 weken wel naar de smid.
Ik maakte eerder altijd een afspraak als het paard eraan toe was. Nu maak ik meestal gelijk maar weer een afspraak omdat Omega daar toch wel constant in is.

Sprakeloos

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:19

Bij mij is het verschillend, in de zomer groeien zijn hoeven sneller dan 's winters, dus moet hij ook wat vaker beslagen worden. Maar het zit ongeveer tussen 10 en 12 weken in Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:53

Toen mijn pony niet op ijzers stond en ik regelmatig over de straat reed sleten zijn hoeven in die mate dat hij eigenlijk zelden bekapt hoefde/kon worden. Eigenlijk werd hij uiteindelijk zelfs wat te kort. Nu staat hij op ijzers en ik heb hem na zo'n tien weken opnieuw laten beslaan omdat ik dacht dat zijn hoeven wat lang werden en zijn ijzer los zat. Dat ijzer zat niet los, maar was wel versleten Schijnheilig Hij schraapt nogal namelijk... Maar hij hoeft dus ook met beslaan ook maar om de 2 a 3 maand bekapt te worden.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:20

Het ligt er een beetje aan: In de winter heeft Dikke geen ijzers en bij slecht weer loopt ´ie ook niet zoveel, dan laat ik de smid na zo ong. 6 weken komen. Als we weer meer doen, komt de smid zo ong. alle 6 tot 8 weken, dan krijgt Dikke ook weer ijzers. Bij Beer is het altijd zo tussen de 6 en 8 weken, (heeft geen ijzers, we hebben hem afgelopen herfst één keer kunststof "ijzers" gegeven, om z´n hoeven een beetje rust te gunnen), die loopt dus gewoon in het schema van Dikke mee.

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:50

Gemiddeld ergens tussen de 8 en 10 weken. Ik beoordeel dat niet zelf, dat doet de smid. Komt ook vaak genoeg op stal en ziet ze vaak genoeg lopen, dus als er tussentijds wat aan gedaan moet worden, pakt 'ie ze zelf even en hoor ik het wel op m'n voicemail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:04

Kawa staat op ijzers en moest eerst elke 6 weken.
En tussentijds had hij ook nog vaak een ijzer kwijt.
Dit was voor Kawa veels te snel na elkaar en scheurde vaak de nieuwe nagels in het oude nagelgat.
Eindelijk heb ik nu een smid die zijn vak wel verstaat en heeft Kawa veel mooiere hoeven gekregen en doordat hij beter kan smeden ben ik langzaam steeds minder naar de smid gehoeven.
Op advies van hem zit ik nu om de 10 weken.
Kawa's hoefjes groeien heel langzaam en hoe dichter de nagelgaten bij elkaar zitten hoe slechter het voor hem is.
Aangezien Kawa speciaal beslag heeft vind mijn knip het ook niet erg dat ik niet zo vaak meer hoef Knipoog
En een voordeel mijn smid heeft niet ontzettend veel klanten aangenomen dus als er wat is staat hij dezelfde of altijd de volgende dag op stal.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:05

Standaard om de 8 weken. Aangezien wij naar Emmeloord moeten om Ironique te laten beslaan maken we direct voor de volgende keer weer een afspraak. Heel af en toe door omstandigheden een keer 9 weken, maar dat is wel de max. voor mij.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:13

mmh mijn keuze staat er niet bij ?? hij gaat om de 2 weken om te controleren en om de 4 a 5 weken gaan ze eraf en wordt hij bekapt.
Vooral voor heeft hij echte platpoten en omdat ook nog een keer zijn straal vrij laag ligt moet hij al snel verzet worden.

Ik heb mijn smid nu al 7 jaar en er nooit problemen mee gehad (gelukkig). Hij komt iedere week en hij is goed betaalbaar.

Hoe vaak hij gaat ligt puur aan het paard mijn vorige ging om de 8weken en had SUPER hoeven. Dus dat was ideaal.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:43

ongeveer 1 keer in de 2/3 maanden, Flair haar hoeven gaan snel scheef groeien dus ze wordt standaard om de 2 maanden bekapt er kan wel eens 1 of twee weken verschil in zitten dus ik hou het op 1 keer in de 2/3 maanden.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Zelf doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:46

Gelukkig heb ik een lieve boyfriend die paarden kan bekappen. Mijn paardje heeft vorige zomer 3 maanden stil moeten staan vanwege kreupelheid, dus we houden z'n hoeven grondig bij.

Ten eerste wordt hij om de 7/8 weken bekapt en beslagen, en tussendoor doet mijn vriend hem om de 3 weken ongeveer bekappen; maar dan alleen z'n stralen. Zo blijven deze goed onderhouden en krijg je geen losse stukjes die kunnen gaan rotten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Duran123, fro, Hannanasjuh, Lynn_Nikita, MarjanB, TheNovelist en 110 bezoekers