Problemen met ouders

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Problemen met ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 21:10

M'n vriendin en ik hebben een hoop problemen met mijn ouders. Er is het afgelopen jaar een hoop voorgevallen en dat is ondertussen uitgelopen in een behoorlijke ruzie. Zijn er nog meer bokkers die dit soort zaken hebben meegemaakt of nog steeds hebben?



tijgetje

Berichten: 35
Geregistreerd: 03-07-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:27

ja hoor klinkt bekend. Hebben inmiddels contact verbroken ( klinkt erg ontmoedigend) Verward

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:01

heb ik ook thuis, veel ruzie, maarja, komt vaak toch wel van 2 kanten..

-

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 06:23

Ik denk dat overal wel ruzie is. Bij ons in huis ook heel veel.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 07:51

Ik had veel ruzie, vooral met m'n pa. Nu woon ik op mezelf en is het contact verbeterd.
Als ik nu op bezoek ben en ik ben 'm zat, ga ik gewoon weg. En hij weet dat. We hebben er veel over gepraat en het was beter om uit huis te gaan.
Het gaat echt veel beter nu. We hebben eigenlijk geen echte ruzie meer gehad.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:57

Had je vriendin hier niet een topic over geopend? Ik kan het niet meer vinden namelijk; ook niet als ik op haar berichten zoek.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:04

Ik heb het met mijn schoonouders. Onmogelijk schoonmoeder die alles voor iedereen verziekt en het zo bont maakt dat haar kinderen liever niet meer thuis komen. Het liefst zouden we het contact verbreken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het blijft toch de moeder van mijn vriend. Voorlopig suddert het allemaal nog wel even door en ik zie wel waar het schip strand. Met haar praten heeft geen zin, niks is waar wat wij zeggen en alles is onze schuld. Mijn geduld is nog niet op, maar er zal ongetwijfeld een dag komen dat dat wl zo is en dan ziet ze me echt nooit meer.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:27

Even verplaatst naar AM, is niet echt een KH onderwerp Lachen

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:51

helaas hetzelfde meegemaakt,heb ook geen contact meer.

bijdehandje
Berichten: 21
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:24

ik ken het ook. mijn zus en ik bijv. zij moet altijd de baas spelen, en dan negeer ik haar dood, en soms krijg ik dan straf, omdat ik nix zeg, en zij krijgt altijd alle eer als ze niets terug zogt, 'omdat dat goed is, en het gesprek tot het einde brengt.'
ik zou gewoon een tijdje, zonder dat je ouders 't weten, bij je vriendin logeren, dan worden ze wel ongerust, want ze houden echt wel van je, hoor!!

Heey ik ben juud en ik hou van paarden, en ik ga lessen!!! (eindelijk Knipoog )

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:32

de band met mijn schoonouders (vooral moeder) is niet echt super te noemen. Alleen is het een beetje een apart geval. Zij vinden ons wel top zeg maar, we komen alleen veel te weinig enzo.... Dan zitten ze zichzelf weer uit te nodigen enzo en daar wordt ik weer niet blij van....
Maar dat is denk ik in een andere orde van grootte dan jouw probleem.

:evaw:

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:45

Ik heb gisteren jullie verhaal gelezen. Wilde net reageren toen het verwijderd werd.

Helaas kun je sommige mensen gewoon niet veranderen. Die hebben zó'n bord voor hun hoofd, dat zit er gewoon niet in.
Als ik jullie was, zou ik gewoon lekker van elkaar en jullie relatie genieten en proberen ze uit je hoofd te zetten. Gelukkig heb je je schoonouders nog, die kunnen nog een hoop goed maken van wat je bij je ouders mist.

Uiteindelijk zijn jouw ouders de grote verliezers.....triest..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:47

Ja hoor, nog steeds overigens... Lips are sealed

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

lady54
Berichten: 151
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Bladel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:20

ik en mijn zusje hebben ook wel eens ruzie thuis vooral met mijn pa.
dat lijkt me overal wel!
maar ik heb het thuis goed zat ddus ik ga n og niet het huis uit!

maar het is wel rottig als je altijd veel ruzie heb

kelsey

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:02

Ik heb begin dit jaar heel erg met mijn vader overhoop gelegen, hij vond dat ik mij aanstelde (heb ME, dat zie je dus niet aan me, maar kan daar heel ziek van zijn). Gelukkig is dit wel opgelost, en ga ik nu weer normaal met hem om.

Ik lig nog wel behoorlijk met mijn stiefvader overhoop. Vanaf het moment dat mijn moeder hem aan me voorstelde boterde het al niet. Hij vond mij brutaal en weet ik niet wat nog meer. Mijn moeder wimpelde dit altijd af mat: ach, hij is geen kinderen gewend. Nu wonen we inmiddels 3 jaar in hetzelfde huis en er is geen redden meer aan. We zijn in gezinstherapie geweest en weet ik wat nog allemaal meer. Conclusie: nog steeds geen houden aan. Ik kan nog niet op mijn kamer zitten en het is al fout. Zie geregeld ook alle hoeken van de kamer, en kan dan ook niet wachten tot ik het huis uit ben, gelukkig volgende week al.. (mijn stiefvader heeft overigens geprobeerd me opgenomen te laten worden in het 'gekkenhuis', maar de dokter heeft hem duidelijk gemaakt dat dat toch niet bepaald nodig was) Scheve mond Maar ja, niet bepaald gezellig hier thuis dus. (krijg ook geregeld dingen te horen als dat de jongen die me (net niet) verkracht heeft me beter had kunnen vermoorden, of dat ik niet mag bestaan enzo)

Helaas kan ik je niet bepaald helpen, mijn optie is straks gewoon contact verbreken, ten koste van mijn moeder..

Heb trouwens het vorige topic (van je vriendin) zitten lezen tot het ineens weg was Scheve mond

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:19

Ik krijg het gevoel dat ik blijkbaar een hoop gemist heb want wat je hier schrijft is eigenlijk helemaal niets.

Ik kan je maar één ding zeggen en dat is dat je ouders wel je ouders zijn maar met je vriendin moet je een leven gaan opbouwen en ik denk dat je daar dan ook je prioriteit moet leggen. Als je geluk hebt draaien je ouders uiteindelijk wel bij. Ze zullen je vast niet kwijt willen. Zo niet, dan zal je een keus moeten maken. Je toekomst is belangrijker dan het verleden.
Blijf de deur open houden maar leidt je eigen leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:53

Ruzie heb ik niet met mijn schoonmoeder ik heb besloten dat ze me daar eigenlijk te veel koud voor laat.(hmm, vreemde zin )Maar ze is een zeer moeilijk mens die vooral voor zich zelf leeft en mij een parasiet vind op haar zoons zak ,want al die dieren en vooral zo'n paard .Wij zijn wel onder tussen de enigste van de kinderen die er nog komen en getrouwd zijn en ook nog altijd gelukkig zijn samen .Ik ken je probleem natuurlijk niet en daardoor kan ik weinig zinnigs zeggen maar als je wilt mag je altijd een pb sturen.Ik kan me voorstellen dat bij jou de situatie veel moeilijker ligt omdat het je ouders zijn.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 08:23

NoaC schreef:
Had je vriendin hier niet een topic over geopend? Ik kan het niet meer vinden namelijk; ook niet als ik op haar berichten zoek.

Klopt inderdaad. Het topic heeft nog even meegelopen voordat het werd verwijderd door de moderators.

banjer2003

Berichten: 338
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Mi Casa in Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:50

Ik heb ook heel veel problemen met beide ouders gehad, mijn ouders zijn nu 5 jaar gescheiden, heb 4 jaar geen contact gehad met mijn vader, ben toen mijn ouders net uit elkaar gingen 4 maanden het huis uit geweest, had met beide steeds ruzie, mijn moeder klaagde tegen mij over mn vader, en mijn vader over mn moeder, dat trok ik niet. Op een gegeven moment ging ik toch inzien dat ik maar 1 vader en 1 moeder heb en het daar mee moet doen. Vanaf de dag dat ik het huis uit ben gegaan en samen ben gaan wonen is de band met mn moeder veel sterker geworden, we spreken elkaar nu elke dag en zien elkaar misschien maar 2 a 3 keer in de week.

Met mn vader heb ik pas weer contact sinds een jaar, heb mn trots opzij gezet en tegen mn vader gezegd dat we alles achter ons laten en er nooit meer over zullen praten. De band met mn vader is sindsdien weer zo sterk, zie hem misschien maar 1 keer in de week en dat is ook genoeg. Er gaan ook weken overheen dat ik hem niet zie of spreek, maar dat moet toch ook kunnen. Ik heb deze bewustte keuze gemaakt omdat zoals ik al eerder zei je maar 1 vader hebt en zn gezondheid ook niet goed is, en misschien is hij er over een paar jaar niet meer en krijg ik dan spijt, had ik dan toch maar contact gezocht. Dit waren voor mij goede redenen om toch het contact weer te zoeken.

Arno, misschien dat je hier wat aan hebt om over na te denken, ken natuurlijk niet de hele situatie en wil ik ook niet kennen, maar onthoud 1 ding, je hebt maar 1 vader en 1 moeder, daar zul je het mee moeten doen, wat er dan ook allemaal voorgevallen is. Als ze er dalijk niet meer zijn krijg je er misschien heel veel spijt van.

Kana

Berichten: 9043
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:53

Ik heb ook vaak ruzie met mijn ouders.
Makkelijk want ze accepteren me niet zoals ik ben..
En proberen mme te vormen en daar ben ik neit van gediend Lachen
Ik ben mezelf klaar, accepteer het of niet..
En dat willen ze blijkbaar niet... Hun keus.. En na een tijd leer je er wel mee leven.. Scheve mond

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:53

Kana schreef:
Ik heb ook vaak ruzie met mijn ouders.
Makkelijk want ze accepteren me niet zoals ik ben..
En proberen mme te vormen en daar ben ik neit van gediend Lachen

Zo ben ik de enige in dit gezin dat paardrijdt. Krijg geregeld te pas en te onpas te horen dat ik m'n tijd verdoe in de stal, teveel bij de paarden ben en eens sociaal moet gaan leven. Alsof je niet met mensen omgaat op de manege en bij het bijrijdpaard... Verder vinden mijn broer en zusje elkaar geweldig omdat ze dezelfde levensstijl hebben (veel uitgaan, veel nep-vrienden) en vinden ze me maar min omdat ik die niet ook heb. Mijn moeder (die dezelfde levensstijl als mijn broer en zusje had op die leeftijd) verteld me ook geregeld dat ik meer moet uitgaan en dat ze het jammer vindt dat ik niet meer vrienden heb. Ik wijs haar dan vriendelijk erop dat de disco en kroeg niet de enige plaats is waar je mensen tegenkomt en dat ik liever 1 echte vriend heb als 10 nep-vrienden. Dan is ze weer even stil.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:22

Klinkt mij ook erg bekend in de oren maar ben er inmiddels wel achter gekomen dat sommige dingen gewoon niet opgelost kunnen worden en dat ik nu mijn eigen leven heb............

Weet niet of je nog thuis woont maar mocht dit het geval zijn dan denk ik toch dat je eens met je ouders om de tafel moet gaan zitten, eventueel met een 3e persoon erbij die onafhankelijk in deze situatie is.

Als je op jezelf woon lijkt het mij juist makkelijker, je hebt dan toch meer je eigen leven en kan meer je eigen gang gaan.

Toch lijkt het mij verstandig, omdat je kennelijk best met dit probleem in je maag zit, om nogmaals te gaan praten. Willen je ouders dit nietm tja dan denk ik gewoon dat je verder moet gaan met je eigen leven. Succes

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:46

Hier ook eentje.

De band met mijn moeder is goed, met mijn vader niet goed (uhm, niet goed, heb geen band met hem, behalve een biologische dan helaas).
Hij heeft jarenlang ons gezin geterroriseerd, in maart hebben wij (nouja, vooral mijn moeder dan) hem het huis uitgekickt.
Voor mij was al snel duidelijk dat ik niks meer met hem te maken wou en wil hebben.
Paar weken geleden heb ik dan ook gezegd dat wat voor mij betreft alle contact verbroken is, dat ik niks meer met hem te maken wou hebben.


Had voor mij veel en veel eerder mogen gebeuren, maar dat kon helaas niet omdat hij in hetzelfde huis woonde, als waar ik woonde (en woon).

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:59

Er zijn idd genoeg problemen (zal ze niet nogmaals uit de doeken doen, want dan wordt ook dit topic gesloten, pben mag altijd )
Het is gewoon raar om de andere kant mee te maken. Met mijn ouders nog nooit problemen gehad naast de huis-tuin en keukentrubbels.
voorlopig wil ik het alleen maar van me afzetten. En 's nachts gewoon slapen, ipv wakker worden, omdat ik in mijn slaap lig te piekeren. Vannacht zelfs kokhalzend boven de plee gehangen.
Ik ben zo moe van het gezeur dat ik mijn clienten nauwelijks hoor praten. Voor mijn gevoel kan ik ze niet de hulp geven die ze van mij verwachten...
Ach en misschien zit mijn eigen trotse gedrag ook wel in de weg, maar voorlopig zit het er nog en voel ik geen behoefte aan een oplossing. Eerst rust en energie.
Gelukkig kunnen we er samen goed over praten en zullen we zelf binnenkort een eerste stap ondernemen.

helga1969

Berichten: 892
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: ochten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:47

ik kan maar niet begrijpen dat dit allemaal zo moet gebeuren.
dat ouders het leven van hun eigen kinderen moet verzieken.
Ouders moeten blij zijn als de kinderen ervan gelukkig zijn en als kinderen gelukkig zijn ben je dat zelf ook.
op een bepaalde leeftijd ga je je eigen leven leiden, misschien niet zoals je ouders het zouden willen zien, maar dan nog moet je ze hun eigen gang laten gaan.
heel fijn dat jullie er samen goed over kunnen praten en blijf dat vooral doen.
jullie zijn samen gelukkig en dat is het belangrijkste.
succes en sterkte

Een beslissing genomen uit liefde, is altijd een goede beslissing.
Mazzeltje bedankt voor je mooie gezegde.
O