Bijna een malloot in de sloot!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 11:02

Was even vergeten dat Kaminka zichzelf altijd in de nesten werkt. (Sommige dingen ben ik toch een beetje kwijt, maar die komen vanzelluuf wel weer terug Verward )

Ze presteerde het gisteren om vlak naast een slootkant te gaan rollen en toen ze omrolde hingen haar voeten in het water. Het is een vrij steile slootkant dus ik hield mijn hart vast.... Had al bijna de brandweer gebeld om mijn paardje uit de sloot te redden *LOL* .
Ze keek me enigzins ontdaan aan, zo van: kon je niet even zeggen dat het niet goed ging?

Ze stoot ook altijd en overal haar hoofd tegen, en is dus ook altijd gewond en absoluut niet zuinig op zichzelf. Ik heb haar eens aan een enkel touwtje vastgezet, daar slingerde ze haar voorbeen overheen, oké, dacht ik, dan maken we haar voortaan vast aan een vrij kort touwtje. Ja hoor: ze kreeg het voorelkaar om haar hoofd onder dat touw door te halen en zichzelf dus op te hangen. Gelukkig blijf ik altijd in de buurt als ik een paard vastgebonden heb staan, want ze stikte zowat doordat het halster in haar keel drukte. Het touw moest ik doorsnijden want de veiligheidsknoop was door de ruk aan het touw zo strak vastgeraakt dat ik die niet meer los kreeg en ze was zo in paniek dat ik de paniekhaak aan haar halster niet kon bereiken zonder geplet te worden tussen paard en muur.

Ze heeft ook al eens met rollen een compleet hekwerk van schrikdraad met zich meegenomen en was daar vreselijk van geschrokken. Het enige waar ze namelijk respect voor heeft is schrikdraad...

Wat een lekker ding hè? Lachen

Groetjes Mieke


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 11:04

*grinnik* ik mag er eigenlijk niet om lachen maar t klinkt nogal leuk hoe je t vertelt....
ik kan me helemaal voorstellen hoe t eruit ziet!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 11:06

wij hebben ook zo'n lomperd op de manege, al je die zijn stal inloodst (zo moet je het wel noemen)
moet je heel de tijd roepen.
Hoofd!(balkJE) voetje! (opstapJE, waar ie anders over struikelt)

:evaw:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 11:20

is het misschien een idee om daar aan een stro touwtje vast te zetten? je knoopt je halstertouw dan dus aan het trootouwtje vast, en het strotouwtje weer aan de ring/balk/boom of waar je haar dan ook aan vast zet. In paniek breek het stotouwtje

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 11:22

Uhm... tja, maar als een paard het doorkrijgt dat elke keer als hij trekt, dat hij dan zichzelf lostrekt, dan blijft hij dat natuurlijk doen...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 11:26

Dat strotouwtje is wel een goed idee Stef, vooral omdat ze niet hangt of zo om zichzelf los te krijgen. Ze is gewoon altijd aan het rotzooien met haar omgeving en altijd en eeuwig op zoek naar iets eetbaars. Tja, en dan zit je wel eens in de knoop met een touw!

Als het enigzins mogelijk is probeer ik haar sinds dat akkefietje tussen twee touwen vast te zetten, maar dat lukt niet altijd en dan is zo'n strotouwtje best een goed idee. Doet de hoefsmid bij ons ook altijd om in geval van nood een paard snel los te kunnen snijden of dat het touwtje knapt als het paard gaat hangen en er gevaarlijke situaties ontstaan.

Ga ik maar doen, bedankt voor de tip Stef!

Groetjes Mieke

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 12:51

*grijnz* sorry mieke maar het klinkt erg grappig....
Graaf van ons is ook zo'n rund heeft zichzelf een ernstige peesblesure bezorgd door ook een keertje over een touw te staan en springt het liefst dwars door een hindernis heen om dan pas te springen zo van ooh was toch een echte balk.
altijd onder de wondjes.
Heeft ie last van een vlieg slaat ie met z'n hoofd en ramt daarbij de muur etc...
Tja grote voorraden acedern inslaan ben ik bang *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 12:57

Wat hebben jullie grappige paarden *LOL* Die van mij is altijd zo braaf (ahum! Schijnheilig ) Ik moest er wel om lachen *LOL* hoe jullie dat vertelden *LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 13:03

haha lachuhhhhh

tja zelf ben ik ook zo'n klungel die overal tegenaan loopt of fietst(ahum Verward )

maar tink is gelukkig wel aardig voorzichtig,hoewel ze wel zomaar een stal huis of schuur binnenloopt en zich soms nogal in een vreemde positie went zodat ze niet meer kan draaien en dan kijkt ze mij zo aan van:help je me nog of hoe zit dat?

leuk hoor die paarden Party!!


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 13:10

Misschien een klein ideetje. Weet niet of het bij jouw goed is hoor, maar bij Isolda is het een prima oplossing!
Als ze vast staat, staat ze aan een touw door een ring. Aan het eind van het touw hangt een "gewichtje".
Als ze haar hoofd omhoog doet, wordt het touwtje langer, doet ze hem naar beneden wordt ie kort. (snappie?)
Maar ja, met sommige klunsjes wordt het nooit wat *LOL*

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 13:26

Dat is ook een goed idee, Jantina! Zo stonden vroeger de pony's ook vast in de stands bij de manege waar ik als kind reed!

Dat ik daar nooit aan gedacht heb!! Frusty

Nou ja, ben blond geboren, dus... *LOL*

Maar die gekke Kaminka is echt maf hoor, als je met haar aan een touw loopt is het net een koe, ze is niet te sturen en sleept me overal heen waar zij iets eetbaars ziet. Ik heb al zo'n Controlehalster geprobeerd maar dat hielp ook niets. Dus maak ik meestal maar het halstertouw aan de linkerkant van het halster vast, dan kan ik proberen om haar enigzins om te trekken. Lukt ook niet altijd, want ze is gewoon loeisterk en niet onder de indruk van een flinke ruk aan het halstertouw.

Wandelen met haar doe ik dus altijd met hoofdstel in, kan ze alleen niet zo goed grazen, maar ja Verward . Anders heb ik gewoon niets te vertellen. Erg hè?

Zondag wilde ik haar stal uitmesten en alle paddocks waren bezet, dus ik liet haar in haar stal staan en zette de kruiwagen in de deuropening, zodat ze er niet uit kon. Dacht ik... Probeerde ze over die kruiwagen heen te klimmen! Toen heb ik haar dus in haar stal vastgebonden, maar dat was ook geen succes want ze was vastbesloten om die stal uit te gaan (doet ze altijd de eerste week op een nieuwe stal = familiekwaal: haar vader Topas deed dat ook heb ik in zijn verrichtingsrapport gelezen!).

Uiteindelijk heb ik haar maar in de naastgelegen box gezet met een pluk hooi.

En toch is het een geweldig beest! *LOL*

Moest ook wel lachen om de andere pensionklanten hoor, die vonden Kaminka zo'n stevig typje! Nah, hebben ze Toon nog niet gezien... Ze schrikken zich dood daar... *LOL*

Groetjes Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, janneke584, Kimmie235, MirjamRobin, MissWeenie, Prins85, Thami, tijger en 111 bezoekers