Mooie stunt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Erika
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 07:40

Ik kon 6 weken niet rijden (ivm MKZ). Ik heb een jong en een oud paardje. Die jonge is wat onvoorspelbaarder dus gisteren dacht ga ik eerst even op die oude (die doet echt nooit wat, superbetrouwbaar) en aangezien ik 4 maanden zwanger ben vond ik het wel handig dat ik na die 6 weken eerst even kon voelen of het allemaal nog wel lekker zat. Lekker veilig. Nou echt na vijf minuten (in de draf - lang teugeltje) struikelt meneer en valt met mij erop gewoon echt helemaal op de grond. Gelukkig hadden we beiden niets, alleen een hoop zand. Dus kan ik er smakelijk om lachen dat ik dacht lekker veilig even testen voordat ik op mijn jonge ventje spring vanmidag. Zo zie je maar... je kan er altijd afvallen! Ik ben al tig jaar niet van een paard gevallen en nu ik zwanger ben gebeurd het ineens op een beestje waar je een baby nog op kan zetten bij wijze van.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 07:52

Ha ha, tsja een duidelijk geval van de wet van Murphy *LOL*

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 07:54

Gelukkig zie jij er nog een beetje de humor van in.

Ik ben voor mezelf blij dat ik gestopt ben met rijden toen ik zwanger was, je moet er toch niet aan denken dat er iets mis gaat. Sorry voor m'n heftige reactie maar ik vind het zo erg als er zulke dingen gebeuren. Achteraf is te laat... Ik ben echt van mening dat je het leven van je kind in gevaar brengt zo. Het lijkt mij toch echt logisch dat ook je oude paard na 6 weken stilstaan niet meer dezelfde is? Nogmaals, ik moest dit echt even kwijt, en ben natuurlijk heel blij voor je dat het allemaal goed afgelopen is.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 09:23

Het blijven dieren en ze blijven je verrassen, gelukkig is het goed afgelopen...

Ik doe altijd een soort van crosshelm op als ik op Toontje naar buiten ga, want 1 x struikelen en ik lig met mijn knar tegen een boom. Hij is heel braaf en zal me er echt niet afgooien, maar struikelen kan altijd en in de bak valt de schade dan meestal wel mee, maar buiten neem ik het zekere voor het onzekere en doe zo'n deksel op mijn kop!

Staat wel stom, maar goed *LOL*

Groetjes Mieke

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 09:46

Gelukkig niets aan de hand. Durf je nog wel te rijden op dat jonge ding terwijl je zwanger bent. Weet niet hoe oud en hoe ver dat jonge ding is??

Gezondheid van jezelf en de kleine is ook heel belangrijk.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Erika
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 11:24

Ach jullie moeten er niet zo'n drama van maken. Die kleine zit goed beschermd hoor en je mag wel tot het eind van je zwangerschap rijden. Alleen op een keer zit je niet zo prettig meer. En die ouwe van me kan je twee jaar stilzetten zetten en er zo weer opklimmen en het is net of hij gisteren nog bereden was. Volgens ziekenhuis en verloskundige moet je gewoon lekker blijven doen wat je deed en het belangrijkste is dat je je prettig voelt. Ik ben niet zo van dat overdreven gedoe (sorry) en zolang ik me goed voel hoef ik nog geen stapje terug te doen.


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 12:02

Tja ik vind het erg onverstandig van je.
wat zijn 9 mnd op de rest van je leven.
Natuurlijk moet je het zelf weten maar zou je jezelf niet voor je kopslaan als het straks wel mis gaat?
Een vrouw bij ons op stal reed ook fijn door niets mis .
Bijna zelfde verhaal als jij hebt paard schrok terwijl ie nooit een pas verkeerd deed en draaide zich om. ze viel net niet maar hing er wel naast op d'r buik.
Ze begon dus meteen te bloeden en is met spoed naar het ziekenhuis gegaan gelukkig liep alles goed af maar ze kon zichzelf wel wat aandoen zo stom.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 12:08

We bedoelen het goed hoor.

Zolang je je goed voelt en het kan allemaal waarom niet. Maar ik vindt het voor mezelf wel een eng idee. Vallen terwijl je zwanger bent.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 12:08

Ik vind het ook niet erg verstandig om paard te gaan rijden als je zwanger bent. Er zijn paarden die je kan vertrouwen, maar het is toch altijd nog een dier.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, Dartel, laura22, MairiMacBran, sterregoud, su72, SunnyHorse, xTammyy en 77 bezoekers