Paarden mennen vanuit een boot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Paarden mennen vanuit een boot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 01:06

Wie zaterdagochtend in het Duivense Horsterpark was, kreeg daar al een voorproefje van de Power Horse Competitie van komende weekeinde.

http://www.gelderlander.nl/regioportal/ ... 6_,00.html
De gelderlander

Henk Nijland, menner en organisator van het tweedaagse paardensportevenement probeerde daar samen met teamgenoot Hans Peer een nieuwe proef uit. Hierbij zitten de paardenmenners niet in een koets, maar in een boot. Nijland: "Ik noem het voor het gemak maar de buitenboordpaardproef. Hans en ik vonden het een heel leuke ervaring, maar of we er volgende week een serieuze behendigheidsproef van maken ligt aan de andere menners. Als zij het ook leuk vinden zetten we het als een facultatief onderdeel op het programma. Veel verschilt het niet met het gewone werk. Alleen stuur je het paard nu niet door het water in een koets, maar in een bootje. Als het aanslaat maken we er een vast onderdeel van en kunnen we het zelfs uitbreiden met bijvoorbeeld ringsteken."

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 02:09

haha dat is leuk, origineel iig Haha!
Lijkt me nog best moeilijk trouwens, en het water moet diep genoeg zijn voor een boot met mensen maar zo ondiep dat de paarden normaal kunnen lopen!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:07

Wel een leuk idee, maar hoe rem je trouwens met een boot ?? Ik bedoel...... als het paard voor de boot stopt, drijft de boot toch gewoon door en dus tegen 'm aan? Ben heel benieuwd hoe dit werkt.

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:28

lijkt mij erg leuk om eens te doen maar volgens mij is het ook best gevaarlijk, het water zal wel redelijk diep moeten zijn en als de dieren in paniek raken zit je natuurlijk in het water Scheve mond
maar ik ben wel erg nieuwsgierig hoe het zou gaan qua remmen enzo zoals al gezegt Lachen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:09

Het lijkt me nog veel erger als je paard op de kletter gaat en het water uitrent....... dan hobbel jij met je bootje erachteraan. Lijkt me niet echt goed voor je spieren en aanverwante onderdelen van je lichaam. Haha!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:49

Mikkie schreef:
Het lijkt me nog veel erger als je paard op de kletter gaat en het water uitrent....... dan hobbel jij met je bootje erachteraan. Lijkt me niet echt goed voor je spieren en aanverwante onderdelen van je lichaam. Haha!


Volgens mij lopen de paarden op het land? Of waren het zeepaarden?

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:27

het is toch gewoon een bootje met wielen ofzo iets? Het gaat er volgens mij over dat het op land is...

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:46

Ik denk dat het aan de ene kant niet zo'n probleem moet zijn. Mocht
het een parcours met alleen water zijn, is dit zelfs ook nog goed voor
de paarden Haha!

Maar er zitten natuurlijk ook een paar twijfelpunten, zoals remmen enzo.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:47

Biepmiep schreef:
Volgens mij lopen de paarden op het land? Of waren het zeepaarden?

Haha het gaat gewoon over zeepaardjes, dat is het Haha!
Hoeveel zeepaardjes zou je nodig hebben om een boot met mensen te trekken Schijnheilig

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:51

Yessy schreef:
Hoeveel zeepaardjes zou je nodig hebben om een boot met mensen te trekken Schijnheilig


ik denk toch al gauw een hele kudde....... of is het dan een hele school Verward

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:05

Biepmiep"]
Volgens mij lopen de paarden op het land? Of waren het zeepaarden?
[/quote]


Volgens mij niet hoor. Lees maar eens goed

[quote="Heike schreef:
....... Veel verschilt het niet met het gewone werk. Alleen stuur je het paard nu niet door het water in een koets, maar in een bootje. ............"


Ik denk dus dat je het kunt zien als een uit de kluiten gewassen waterbak met hindernissen.

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:36

wat leuk!
origineel idee!

Britney

Berichten: 121
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: baarle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:41

nou dit word al vrij lang gedaan in het noorden van nederland, en nee zijn geen zeepaardjes. die paarden lopen over de verharde weg, waar verder geen voortuigen komen en slepen zo een bootje achter zich aan.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:57

Britney schreef:
die paarden lopen over de verharde weg, waar verder geen voortuigen komen en slepen zo een bootje achter zich aan.


Ja, da's een trekschuit, die is al zo oud als de weg naar..... dat gaat toch alleen maar rechtuit?? Ze hebben het hier over een behendigheidsproef Verward Ik zie het nog steeds niet helemaal voor me Scheve mond

Lauraa91

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:18

hmm.... heeft er niet iemand een plaatjuh ofzo Scheve mond

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:16

Volgens mij maak je idd een boot als een wagen achter het paard vast, zo diep hoeft het water dan niet te zijn. Je hebt namelijk geen zwaard of buitenboord motor nodig, een rubber bootje is al min of meer voldoende. Remmen, hoe doe je dat met een wagen erachter? Daar heb je toch de bomen die de wagen doet remmen, waarom niet met een bootje hetzelfde?

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:36

Het lijkt me behoorlijk eng Scheve mond

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:55

ik heb het wel gezien dat de paarden op de weg liepen en de menner in een bootje zeg maar..
maar dit nog nooit Haha!

Laura14
Berichten: 36
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:26

ik vind het ook wel eng. maja als zij het willen proberen =D
zowwwwwww Dani, vlieg is mooi zeg!!! =D

mellylover

Berichten: 438
Geregistreerd: 23-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:31

het was een heel leuk weekend ! maar dat mennen vanuit een boot was best leuk maar duurde erg lang voordat ze terug waren en neej het water was niet erg diep want anders kan het paard natuurlijk ook moeizaam lopen ! maar ik vond die dag het shetlandpony grand national team erg leuk ! OK dan!
kissies juul !