aftekeningen pony/paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

aftekeningen pony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 16:14

Kunnen jullie zonder lang na te denken je paard/pony beschrijven? Met alle aftekeningen? Ik was gisteren met een vriendin en die vroeg hoeveel witte voetjes Haike eigenlijk had, en daar moest ik best wel even over nadenken. Eigenlijk zou ik het denk ik wel moeten weten, heb haar nu al 4,5 jaar Bloos
Hebben jullie dit ook of kunnen jullie het zo opnoemen?


Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:11

Ik kan ze zo opnoemen Haha!
Ik heb geen idee waarom, waarschijnlijk omdat die witte plekken altijd extra vies zijn Schijnheilig

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:13

Ik kan het ook zo zeggen over mijn verzorg pony!
inderdaad omdat ze misschien altijd zo vies zijn Tong uitsteken

Lachen

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:23

Ik kan ze ook zo opnoemen want het is niet moeilijk.
1 Wit vlekje op haar bovenlip, 1 vlekje op haar voorhoofd (kleintje) en 4 witte beentjes. Dat was het.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:24

Arti = roodvos zonder aftekeningen en Levi is zwart met een klein kolletje op zijn hoofd en enkele witte haartjes op zijn neus. Erg makkelijk dus Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:25

ik kan ze ook zo opnoemen: 4 halfwitte benen, een bles, indringend in het rechter neusgat en een grijs vlekje ernaast.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:28

Ja hoor, onr. bles, 4 witte benen en een witte vlek onder haar buik. Het enige wat ik even na zou moeten kijken zijn de roze vlekjes op haar lippen Haha!

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:39

bruin met gezoomde snel, onregelmatige kol, sok ra, witte kroonrand lv en eh.. sokje rv alle witte beentjes met witte vlekken
*check*
Bruin met onregelmatige kol, gezoomde sneb, lv halve witte kroonrand, rv sok, ra half witbeen, alle 3 de benen enkele zwarte vlekken

ok halve witte kroonrand ipv hele en sok ipv sokje toch nog goed gedaan Tong uitsteken

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:45

Zeker niet, is met 3 bontjes vrij ingewikkeld !!!!
Wel weet ik van alledrie bv de aftekeningen op het hoofd, het kleurverloop van de manen en staart en enkele erg specifieke aftekeningen zoals bv een zwarte rand rond de zwilwratten van Quist. Maar tot waar precies de vlekken lopen en aan welke kant de vlekjes op de kroonrand zitten enzo, dat weet ik niet.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:47

Afbeelding
Uhm, denk dat ik er toch wel eventje over zou doen om ze allemaal juist te beschrijven, en zal er misschien wel een paar vergeten. (Er komen blijkbaar ook vlekjes bij Verward) Buiten de aftekeningen die je op deze foto kan zien, heeft ze ook nog witte vlekken op haar buik, een wit vlekje op haar rechter schouder en een witte streep tot in de keelholte. Tong uitsteken

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:50

Ehmmm, mijn pony kan ik zo omschrijven (vosje met weinig aftekeningen), maar m'n paard niet hoor!
Ja, wel zijn hoofd en globaal ongeveer waar ie wit is en waar grijs, maar ik zou het echt niet allemaal precies op kunnen noemen!
(en op zijn papieren staat platenbont bruin Verward dát is ie dus níet Knipoog )

:+: May the horse be with you :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:58

Anjatjeuh, dat zijn wel hele aparte aftekeningen, leuk zeg, vooral die op haar hoofd!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:06

Zo Annatjeuh, da's wel een heel gaaf paard! Stoere foto hoor.

Maar goed, nu weer terug naar mijn eigen beest. Linksvoor en rechtsachter een wit voetje. Of was het nou omgekeerd Verward Haha!

En, heel herkenbaar, een flink pauwenoog op haar linkerbil.

Oops, vergeet ik bijna haar kolletje nog. Of is het nou een druipkol.....oliebol ik kan niet eens mijn eigen paard omschrijven Clown Clown

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:07

ja hoor, het is ook niet zo moeilijk bij Eviet Lachen alleen een druipkol en 2 witte voetjes achter, maar dat die wit zijn zie je meestal niet Bloos

Anike

Berichten: 1920
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:07

Die van mij is ook erg makkelijk...
2 witte voetjes achter en een wit streepje op der neus.. Haha!

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:10

ik weet ze ook wel uit mijn hoofd, en verzorg Gaia nu iets alnger dan een half jaar.
ze heeft een kolletje en een heel klein 'doorzichtig' wit driehoekje op haar bovenlip, achter twee korte witte sokjes en linksvoor (dacht ik) een halve witte kroonrand.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:16

Dat paard van Anjatjeuh ziet er wel heel gaaf uit, echt een leuke bles zo (of noem je dit geen bles? Haha!)!! Mooie foto ook btw !

Ik kan de aftekeningen van Ivanka ook zo opnoemen, een bles, een vlekje aan de onderkant van haar lip, rv witte sok, lv een wit vlekje in haar kootholte, en achter 2 witte voetjes Lachen

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:57

Ik kan het ook zo opnoemen hoor: Hoofd: kolletje, snebje met roze vlek onder zijn lip, achterbenen: twee witvoetjes, rechtsvoor kroonrand

I may not always talk a lot of sense, but i'm always happy to listen!!!

Nieuwe foto's in mijn profiel!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:22

Helemaal geen aftekeningen, dat is pas makkelijk Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:49

jup ik kan ze opnoemen, precies zoals ze op het papier staat(en nee dat heb ik NIET bij me liggen Tong uitsteken )

grote druipkol, kleine vage naar rechtsgeplaatste sneb, wit vlekje onderlip, linksvoor hoge witvoet, beide achterbenen half witbeen van binnen oplopend, witte haren staarwortel en kwpnbrandmerk op de linkerbil Haha!

Prima ken ik niet letterlijk vanbuiten maar dat is niet moeilijk. die heeft maar 1 vaag wit vlekje en een witvoetje Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:16

jaaaaaaa........ uhm

Nee ken ze niet van me bijrijdpaard :/

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 01:05

Ik denk dat ik wel een eind kom, en ik heb een bonte Haha!

Hoofd: doorlopende scheve bles, rechterneusgat omvattend. Halve witte kin, rechterzijde. Keelblesje (vlek tussen de kaken aan de onderkant).
Linksvoor: witbeen achter oplopend.
Rechtsvoor: witbeen achter en buitenkant oplopend, aan de buitenkant tot over de knie, zwarte pluk in de kootholte.
Linksachter: gelaarsd, zwarte pluk in de kootholte.
Rechtsachter: gelaarsd
Verder: linkerkant een vlek langs de manenkam, bovenkant hals, die doorloopt naar zijn rug en zij, en de zijkant en rug tot bijna de helft bedekt, loopt uit in 2 punten. Rechterkant, zelfde vlek loopt door over de rug naar de andere kant, maar stopt hoger, waar zijn rug in zijn zij overgaat zeg maar. Loopt achter uit in een punt. Daaronder een driehoekige vlek, met daarin nog een zwarte vlek in zijn oksel. Op zijn hals een grillige zig-zag-vlek, die uitloopt richting kaak.
Witte kont, vlek loopt aan beide zijden over in zijn gelaarsde achterbenen. Van achteren gezien rechts een kleine zwarte vlek naast/op de staartwortel.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 07:19

Daar gaan we: Sunny mijn verzorgknollie
-3 witte voetjes.
-lange bles smalle bles met een soort van kolletje bovenaan..
-staart tot ongeveer 20 cm boven de grond
-Zwarte hals, doorlopend naar donkerbruin op de schouders en goudbruin op de buik, dan weer donkerbruine kont. Blonde haartjes bij dr liezen Haha!
-Linkeroksel heeft 2 witte vlekjes
-Op het linkervoorbeen een grote haal
-Rechtsvoor een zwarte hoef [geen witte sok], de andere 3 zijn wit.
-Halflange licht golvende manen Haha!
- een ietwat volle voorpluk, die tot net over haar ogen komt Lovers
- linkerachterbeen heeft 2 witte vlekjes, vlakbij de staartwortel en op dr bil Haha!
- van die schattige plukje shaar die uit dr oren piepen ..
Zwart haar wel te verstaan

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:57

Witte bles boven breed wordt steeds smaller en loopt vervolgens uit over zijn linkerneusgat. Achter 2 witte (tja ik ben er nog steeds niet uit hoe dat nou precies heet Schijnheilig is ongeveer zijn halve onderbeen. Met zwarte stippen erop. Voor de rest bruin, 2 voorbenen zwart en manen en staart ook Knipoog --> Mayandour mijn verzorgpony.

Let love shine so bright

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:10

ik kan het ook zo opnoemen Lachen
maar ze heeft niet echt veel Aftekeningen.

» Kitty. Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RoRo44 en 28 bezoekers