Paard stampend op trailer> beenbescherming??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Paard stampend op trailer> beenbescherming??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-02 18:53

A.s zaterdag word mijn paard per trailer vervoert naar zijn nieuwe onderkomen. Nu is het zo dat hij met transport beschermers gigantisch staat te stampen op de trailer, bijna tot flippen toe.Maar ik wil toch iets van beenbescherming om.! Zouden peesbeschermers voldoende zijn?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 19:10

nope, want als een paard staat te stampen heb je de kans dat ie om z'n eigen voet gaat staan (in een bocht of weetikveel) De kroonrand kan je dus maar beter ook beschermen dmv reisbandages of transportbeschermers

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 19:13

heb je korte of lange transportbeschermers?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-02 19:16

ik heb het geprobeerd met korte transportbeschermers.
Zou het een idee zijn om laag te bandageren?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 19:57

Als ik je goed begrijp, dan heb je het gevoel dat hij juist gaat staan stampen door die transportbeschermers... Dan zou je inderdaad beter kunnen bandageren met onderlappen, en tot over de kootholte. Een bandage zit wat strakker, misschien vindt hij dat minder vervelend?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 21:44

of peesbeschermers met springschoenen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 21:59

Hem al wat laten wennen aan beschermers!
Bv tijdens het poetsen, even steeds een kwartiertje om doen en hem steeds bestraffen als hij gaat stampen
Het is wennen voor hem en zal die dingen moeten accepteren!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:47

Raar zeg, dat heb ik nou echt nog niet gehoord dat een paard dat doet bij korte, misschien toch bandageren of laten wennen. De optie van Sjuim is er natuurlijk ook maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
gr.

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 23:17

En als je er nou eens gewoon niks omdoet. Als ie niet gaat staan stampen zal ie ook niks beschadigen. Springschoenen zou je kunnen doen om de kroonrand te beschermen, maar eigenlijk vraag ik me af of dat wel nut heeft. Ik heb in tien jaar NVVR nog nooit een paard gewond van de trailer zien komen, en de meesten moeten toch van ver komen, twee uur op de trailer is meer regel dan uitzondering.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 23:37

Ik heb ook meestal alleen peesbeschermers om, die moeten toch om op de les *LOL* En als een paard echt onrustig is of niet gewend om op de trailer te staan dan doe ik springschoenen om voor de zekerheid.

Als ik ga crossen bandageer ik nog weleens in, omdat de paardjes dan meestal meer dan twee uur heen en twee uur terug op de trailer staan en dan ook nog flink moeten lopen...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 00:00

Hij hoeft maar 15/20 min op de trailer te staan.
Het rare is dat hij buiten de trailer om niet staat te stampen met de transport beschermers. Ik denk dat ik gewoon bandageer met onderlappen, en dan ruim over de kogel heen.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 00:10

Ik zou toch niet gaan bandageren hoor, maar de optie van Sjuimpje nemen. Als ie zo raar doet, én er gaat een bandage loszitten...... dan heb je echt een flink probleem! Het zou niet de eerste zijn die zo z'n benen breekt. Als je toch gaat bandageren moet je de bandages goed vastplakken met ducktape.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 10:27

die van mij begon ook te stampen met transportbeschermers om, ik heb ze doordeweeks gewoon omgedaan en ben met hem een stukje wezen lopen, en nu is hij eraan gewent, hij doet helemaal niets meer, ze moeten er toch gewoon aan wennen hoor, en anders inderdaad stalbandages om, ik heb speciale bandages waarbij een middenstuk dik is, waardoor er extra bescherming is, ik weet niet of die nog steeds te koop zijn...
succes rianne

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 13:24

Ik zou er zeker wel wat om doen de optie van sjuimpje lijkt mij het beste.

ik heb het zondag nog mee gemaakt ik reed o zo rustig en mijn paard staat o zo braaf op de trailer. rijd een idioot mij zowat aan vol op de rem paard onderuit!.Dit heb ik helaas al vaker mee gemaakt met mijn eigen en andere paarden nu pas de eerste keer dat ik zelf reed en het is echt eng thank god was die van mij ingepakt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kopmeeuw en 96 bezoekers