Hoe leeftijd kat te zien?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Hoe leeftijd kat te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 14:43

We hebben sinds een aantal weken een jong (althans dat dachten we) katje in huis die we ergens in de bossen hebben gevonden. Gaat allemaal hartstikke goed. De eerste keer bij de dierenarts zeiden ze dat ze rond de 4-5 maanden oud zou zijn. Oke, dat zou wel kunnen, ze is ook nog zo klein.
Zojuist weer bij de dierenarts geweest, (nu een andere), die dacht dat ze wel eens een jaar of 4-5 zou kunnen zijn, omdat ze van die grote hoektanden heeft, en dat heeft een jonge kat nog niet.
Nu weet ik het ook niet meer!
in het dierenpaspoort staat nog netjes dat ze rond februari dit jaar geboren moet zijn....
ze is ongeveer qua afmetingen niet veel groter dan dat je een A4 velletje omhoog houd, niet groot dus, en weegt nu 2 kilo.

wie weet waar je naar moet kijken om te schatten hoe oud zo'n dier kan zijn?

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:45

Ik heb werkelijk geen idee... Scheve mond

2,5 jaar geleden heb ik een mager scharminkel van de straat geplukt, ermee naar de DA gegaan (nadat niemand had gereageerd op mijn oproep van 'kat gevonden') en de DA zei dat ze +/- 11 jaar zou zijn

4 maanden en 500 gulden later heb ik haar in laten slapen op 20-jarige leeftijd... Bloos!

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 14:55

nou ja, dan heeft ze toch nog een goed stukje laatste leven gehad bij jou. Ik kan zo'n ding niet echt rond laten lopen.... (inmiddels is dit het derde scharminkel bij ons).

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, evelien1000, kaatje89, Tigerboy, Urona447 en 174 bezoekers