daar zijn ze dan...???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

daar zijn ze dan...???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 09:30

c
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

-


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 09:32

leuk hoor!!!! Tommie is echt wel mooi!! hele gave foto's!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 09:59

mooi veulen zeg Kwijl , er is toch ook een hengst goedgekeurd bij het KWPN en dat is een Ferro(is de vader van Metall) x Darwin (roemer), dat is de hengst Paddox Lovers . En volgens mij is er onderlaatst ook een Ferro x Roemer goedgekeurd. Dus ze is familie van bekende paardjes, dat beloofd nog wat !
Ik heb zelf een Mytens x Darwin (Roemer) en Mytens geeft nog weleens een moeilijk karakter maar daar is bij die van mij niks van te merken, dat komt door het goede karakter van Darwin(v.Roemer). En Ferro geeft ook nog weleens een moelijk karakter maar daar zal bij de veulens van jou weinig van te merken zijn met zo'n goede merrielijn (Roemer geeft ook goede karakters, kijk maar naar Darwin).

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 10:15

c
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 10:40

Wat een mooie merrie zeg! Die afstamming is ook niet bepaald verkeerd hoor en die van dat veulen ook niet!

Chique hoor, al val ik persoonlijk op de wat zwaardere typjes.... *LOL* Nee hoor, ik vind ze allebei prachtig!

Groetjes Mieke


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 10:50

Info over Paddox

Paddox
v. Ferro x Darwin x Volckmar
[img]../upload/236/paddox2.jpg[/img]
[img]../upload/236/paddox1.jpg[/img]

Paddox is een royaal ontwikkelde, rijtypische hengst die voldoende in het rechthoeksmodel staat. De bovenlijn is sterk gesloten. Het fundament is fors ontwikkeld en straalt ruim voldoende kwaliteit uit. De hals is diep aangezet.
Cat.no. KWPN-HK'00: 209 -, 21 april 1997, bruin
Stokmaat: 1.70 m
Pijpomvang: 21,5 cm
V: Ferro 87.151 keur Stb
M: Janirma 91.3290 keur Stb
MV: Darwin 85.1525 Stb
Fokker: M.G. van Baalen te Gellicum
Eigenaar: Hengstenstation De Nieuwe Heuvel, Veenstraat 1, 6741 EC Lunteren

Onderzoekrapport
Paddox is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken. De stap is voldoende ruim, voldoende krachtig en zuiver. In draf is sprake van voldoende ruimte. De hengst heeft veel houding, maar het achterbeen zou meer ondergebracht moeten worden. Voor het overige is het beeld in de draf wisselend; bij momenten is er sprake van ruim voldoende afdruk en laat de hengst zich goed schakelen. De galop is krachtig, zeer goed ondergesprongen, zeer goed in balans en er is sprake van veel souplesse. Als dressuurpaard heeft Paddox ruim voldoende tot veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Als springpaard heeft Paddox een matige afdruk. De hengst zou op de sprong het lichaam beter moeten gebruiken en heeft voldoende voorbeentechniek. Paddox toont over matig tot voldoende vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Paddox een matige aanleg en hij geeft zijn ruiter een matig gevoel.

Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Rapport van de bezichtiging in 2000 van de moeder:

Merrie: Janirma 91.3290 keur Stb

Protocol:
Janirma is een voldoende ontwikkelde, rijtypische merrie, die wat in het vierkantsmodel staat. Het hoofd is sprekend. De nek heeft voldoende lengte. De hals zou langer moeten zijn. De hals is voldoende van vorm en bespiering. De schoft is voldoende ontwikkeld en loopt voldoende ver door. De schouder heeft ruim voldoende lengte en is voldoende van ligging. De rug is voldoende bespierd en iets strak. De lendenen zijn strak. De croupe is voldoende hellend, maar zou iets langer moeten zijn. De broekspier zou langer moeten doorlopen. Het voorbeen is iets hol. De kootstand is correct. Het achterbeen is iets recht. De voeten zijn ruim voldoende van vorm. De verzenen zijn voldoende ontwikkeld. Het beenwerk heeft voldoende kwaliteit, maar is iets licht. De stap heeft ruim voldoende ruimte en is actief, maar toontredend. De draf heeft voldoende ruimte en voldoende souplesse. Er is sprake van veel afdruk en ruim voldoende houding.

Stokmaat: 1.65 m

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 11:02

c
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 11:08

Ohh jij wel hoor Huilen Huilen Cool Boos! Boos! . Moet je echt een keer gaan kijken.
ik vind het zo'n leuke, mooie hengst !! Kwijl Kwijl Kwijl echt een scheet en die bloedlijn spreekt me ook wel aan, goede combi Ferro x Darwin Vork Vork .

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 11:46

Mooie paarden allemaal, ie foto van het veulentje vind ik leuk!!! Party!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 12:43

Deze bedoelde ik, Pyriet:
Jou a.s. veulentje is een Ferro x Donnerhall x Roemer en dit is Ferro x Ramiro Z x Roemer!

[img]../upload/236/pyriet1_v_ferro_x_ramiro_x_roemer.jpg[/img]
[img]../upload/236/pytiet2.jpg[/img]

Pyriet is bijzonder rijtypische, royaal ontwikkelde hengst met veel bloeduitdrukking. De hengst goed in het rechthoeksmodel en beschikt over een bijzonder aansprekende voorhand. Het fundament straalt zeer veel kwaliteit uit.
Cat.no. KWPN-HK'00: 214, 25 mei 1997, donkerbruin
Stokmaat: 1.68 m
Pijpomvang: 21 cm
V: Ferro 87.151 keur Stb
M: Gerrita 88.4814 elite Stb
MV: G.Ramiro Z 294 pref Stb
Fokker: M.A. Veenstra-Voogd te Lutjegast
Eigenaar: Chris Mc Carthy, 111 Bedford Centre Road, Bedford Hills NY 10507 USA



Onderzoekrapport
Pyriet is een eerlijke, betrouwbare hengst. De hengst is snel afgeleid. De hengst heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en hij laat zich voldoende bewerken. De stap heeft voldoende ruimte, maar is niet altijd regelmatig. In draf heeft de hengst voldoende ruimte en voldoende afdruk. Hij laat zich nog moeilijk naar de hand toe rijden. In galop heeft Pyriet ruim voldoende ruimte en veel afdruk. De hengst laat zich voldoende sluiten. Als dressuurpaard heeft Pyriet voldoende tot ruim voldoende aanleg en hij geeft zijn ruiter een voldoende gevoel.
Als springpaard heeft Pyriet ruim voldoende afdruk. De voorbeentechniek is voldoende. Pyriet zou meer moeten basculeren; hij houdt zich vast in het lichaam en maakt de sprong voldoende af. Pyriet lijkt zeer voorzichtig en toont over ruim voldoende vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Pyriet ruim voldoende aanleg en hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.

Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.

goede cijfers!!! lekkere veelzijdige hengst!!

Dressuur
Stap Draf Galop Aanleg
6 6,5 8 6,5

Springen
afdruk techniek vermogen aanleg
7 6,5 7,5 7

_________________
Nee ik ben niet stug, ik kom alleen zo over....[img]../upload/236/poesje.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-04-24 13:50 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers