Korstjes in en langs de oorschelp.... HELP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Korstjes in en langs de oorschelp.... HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 12:46

Vraagje:

Mijn paard heeft een ontzettende jeuk aan haar oren, nu zag ik dat in de oren allemaal korstjes zitten (vooral in de oor aan de zijkant). Maar het zijn hardnekkige korstjes want je krijgt ze er niet echt af.

Iemand enig idee wat dit kan zijn Verward

Ik heb het al ingewreven met wat leovet olie, tegen de jeuk, maar het helpt niks.


pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:15

DA raadplegen en korstjes op kweek laten zetten. Klinkt als oormijt of andere parasiet uiting, zou ook schimmel of schurft kunnen zijn. DA kan je goed advies geven. Pas op voor besmetting met andere paarden

ellepel

Berichten: 47314
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:18

denk juist dat hij zijn oren verbrand heeft, alhoewel de zon nu erg ver te zoeken is...
heeft ze lichte oren? of juist dun behaard? behandel het zoals je dat zou doen als het verbrand is....

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:55

Juist met dit vochtige, donkere weer, ligt oormijt of schimmel meer voor de hand.


Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 14:13

Ik heb de dierenarts gebeld, komt vrijdagochtend even langs, maar verbranden? er is bijna geen zon geweest, toch? zou dat kunnen?

Ik had al gekeken bij schurft, maar daar lijkt het niet op.

Wat is oormijt precies? Verward

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:24

Ook een parasiet, maar met het oog vrijwel niet zichtbaar. Veearts kan het onder de microscoop wel zien. Is wel besmettelijk voor andere paarden, zij het niet in het extreme.

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:57

kunnen het ook geen luizen zijn zoals Sanex heeft meegemaakt met Bas.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:27

Doet me sterk aan oormijt denken als ik je verhaal zo hoor. Fijn dat de dierenarts komt; die kan dan uitsluitsel geven en kan je goed gaan behandelen. Die jeuk is geen pretje voor je paard.

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 08:58

Nee, ze wordt er helemaal maf van, normaal mag ik nooit bij der oren komen, nog niet eens wijzen, maar nu moet ik zowat met een zachte borstel langs der oren hard wrijven, tegen de jeuk. Heel zielig Huilen

En luizen, die zou je toch moeten zien Verward . Maar ik zie geen beestjes .

Ben benieuwd wat de da nu zegt.

Bedankt

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 15:58

Ok, dierenarts is vanochtend geweest, hij heeft wat van der oor geschraapt en een kweekje ervan gemaakt.

Nu blijkt het zomerexceem wat ze heeft naar der oren te trekken, ze heeft dus zo'n bucas deken op, maar die zit niet om der oren heen, en omdat ze haar op veel plekken nu niet meer kunnen steken pakken ze haar onbeschermde oren... Huilen heel zielig.

De da wou der zelf pretnison geven dat blijkt ook een uitkomst te zijn, maar dat mag alleen als ze niet drachtig zijn en dat is ze nu wel, dus dat ging niet.

Ik moet het nu dus insmeren met uierzalf of flink vliegenspray erop smeren. En hopen dat die rotbeestjes haar met rust laten. Maar zat zelf ook te denken aan zo'n netje over der oren. Misschien dat dat nog zou helpen Verward .

Niet fijn dus

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:18

Heeft ze ook last van de vliegen op haar hoofd? Dan is misschien zo'n vliegenmasker met oren een uitkomst. Ik heb nog zo'n nieuwe Amerikaanse liggen, mocht je interesse hebben, stuur dan even een pb.
Sterkte!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Binau, greendragon, Henkje, herr_balou, Melzazu, nps, Saaams en 77 bezoekers