hoe doen jullie dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 17:21

ik wou heel graag een eigen paard willen Haha! Haha! (de meesten zondereigen wel denk ik) het probleemis geld ik bennu 16 en ga dit jaar het examenjaar in duss dit jaar zal het nog nix wordne maar volgend jaar ...................
ik mag een eigen paard waarscheinlijk als ik zelluf de stalling betaal nou op de manege is het €210 en waar woestein staat €135 duss daaro is het veel haalbaarder voor mij maja zit weer met vervoer manege is bijna om de hoek en doniaga is ongeveer 8 km fietse nouja .............
maar dan ist weer waar vind je een baantje waarbij je meer dan 135 per maand verdiend en tijd nog voor je paard hebt en voor school Verward
nouja niet echt beoiendvoor jullie denk ikmaja ik denk dr de hele tijd over
en nu zou ik wel willen weten hoe jullie dat doen??

*FlEuRtJe*


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:31

Voor jou geldt: sparen en nog even wachten tot je zelf een goed betaalde baan hebt en van school bent.. En als je je examen haalt, ga je, neem ik aan, studeren.. Om dan een paard te hebben is niet aan te raden, want je betaalt je blauw, studiefinanciering of niet.. (ervaring...)

Mijn eigen paard wordt betaald door mijn ouders (stalling, dierenarts, hoefsmid etc.). Dingen als shabrakjes, borstels, rijbroeken etc. moet ik zelf betalen..

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:33

Ehm met alleen stallingkosten ben je er bij lange na niet.. (was dit maar zo!!) Wat dacht je van hoefsmid, dierenarts, rijspullen voor je paard, gewone spullen voor je paard, misschien iets van lessen etc? kost een redelijke duit geld...

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:48

ik heb 2 ponies en ga naar school maar gemiddeld ben je toch wel 160 per maand kwijt hoor met die stalling van jou nog meer zelfs
maar ik redt het dus waarom jij niet als je t echt wilt > ik moet er wel veel voor opgeven hoor > zoals minder uitgaan, minder vaak nieuwe kleding, altijd tijd te kort enz..enz

merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 17:49

ja dat weet ik wel maa dat betalen mn ouders dan als ik de stalling maar betaal maja dass al niet haalbaar .............

*FlEuRtJe*

merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 17:51

Talietjuh schreef:
ik heb 2 ponies en ga naar school maar gemiddeld ben je toch wel 160 per maand kwijt hoor met die stalling van jou nog meer zelfs
maar ik redt het dus waarom jij niet als je t echt wilt > ik moet er wel veel voor opgeven hoor > zoals minder uitgaan, minder vaak nieuwe kleding, altijd tijd te kort enz..enz


maar dan nog ik krijg 40 euro in de maand nouja miss dat ik met 20 euro rond zou komen waar haal ik derest vandaan???
jaaaaaaaa ik wil et echt Knipoog

*FlEuRtJe*

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:00

een ochtendkrant bezorgen is wel elke dag om 5.00 opstaan, maar het verdient goed vaak 200 euro of meer per maand, dan kun je in het weekend gaan werken, en verder niet tevaak uitgaan, niet te vaak kleding of andere dingen kopen en hopen dat je ouders wat extra dingen voor je kunnen betalen

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:28

Ik zag dat financieel niet zo zitten en heb gewacht tot ik 25 was; klaar met mijn opleiding en een baan (dus geld).
Weet je, stalling betalen is 1 ding, maar er komt nog zo veel extra bij kijken en ik wilde zeker weten dat ik mijn paardje niet tekort zou doen.
Is een bijrijdpaard voorlopig niet een betere keuze? Kan je nog even doorsparen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:36

Wat ik nu doe is werken bij de AH ben in de zomervakantie daar begonnen en maakte echt weken van 40 uur. Dan stroomt het geld wel binnen hoor! Tijden school gewoon door blijven werken op de zaterdag en in November Lucky gekocht.

Nu was Lucky op zich niet zo heel duur en heb ik hem voor de helft van sinterklaas gekregen + daarbij dat mijn ouders de helft van de stalling meebetalen...

Ik verdien nu ongeveer E100 per maand gemiddeld maar werk ook nog op de sportschool waar ik meestal zo`n E70 a 80 verdien. Dit is op de vrijdag-avond en zondagochtend dus nog zat tijd voor Lucky.

Zodra ik weet dat hij weer wat nodig heeftqua hoefsmid of iets dergelijks dan doen we gewoon weer wat rustiger aan. Maar tot nu toe nog helemaal niet krapgezeten *afkloppen*

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:14

Ik heb gespaard vanaf mijn 8e ongeveer en toen ik 18 was kon ik er eindelijk 1 kopen.
Om hem te onderhouden moet ik wel keihard werken maar dat moet je er voor over hebben. Mijn ouders zeiden toen ik 18 werd, als je nu een paard koopt jouden wij je niet tegen, maar alle kosten die er bij komen kijken zijn voor jou.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 10:05

[quote="Nimmy"]een ochtendkrant bezorgen is wel elke dag om 5.00 opstaan, maar het verdient goed vaak 200 euro of meer per maand

das swel een goed idee kijk ik moet alleen mn eigen stalling betalen en zo hou ik nog geld over voor andere nodige dingen thx Haha!

*FlEuRtJe*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:15

Kanzi schreef:
Weet je, stalling betalen is 1 ding, maar er komt nog zo veel extra bij kijken en ik wilde zeker weten dat ik mijn paardje niet tekort zou doen.


Daar heb je zeker gelijk in, maar ze hoeft alleen het stalgeld zelf te betalen voor zover ik begreep. Haar ouders zouden dan de rest betalen. 135 Euro per maand moet te doen zijn. Zoals eerder gezegd, lijkt het bezorgen van een ochtendkrant mij ook geen gek idee. Dat verdient nogal goed.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:31

Toen ik 16 was ben ik gaan werken bij een supermarkt.
ik werkte daar iedere zaterdag en 3 avonden in de week.
Verder werkte ik iedere vakantie de hele week waardoor ik de stalling makkelijk bij elkaar had en nog geld over hield dus het moet te doen zijn.

Rona, Linanda en Oackly

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:52

Als je gaat studeren zou ik geen paard kopen. Misschien moet je wel op kamers, stage lopen en dat soort dingen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:12

Ik heb mijn paardje geleased tot ik een vaste baan had. Toen heb ik haar pas gekocht, eerder vond ik het gewoon een te groot risico...

Kan je niet leasen of bij-rijden tot die tijd?

Baantjes bij de supermarkt verdienen wel redelijk, maar niet genoeg (meer, ik heb het wel gered maar dat was nog in de gulden tijd) om een eigen paarden te onderhouden...
Horeca schijnt dan wel weer beter te verdienen, maar is toch best zwaar werk weer..

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:41

ik ga mee met malibu, misschien slimmer om eerst een tijdje te huren/ bij-rijden? en dan kijken of je uitkomt met je geld. Alles wat je overhoudt kun je apart leggen en daar na je studie een paard van kopen misschien?

Ik heb ook pas mn eerste paard gekocht toen ik goed en wel van school was en een baan had en zelf voor alle (toch ongemerkt wel hoge) kosten kon opdraaien.

even een rekensommetje:
stalling dichtbij 210, stalling verder weg 135 maar dan moet je 8 km fietsen.
Als je geen 8km fietsen over hebt voor je paard dan zul je dus een baantje moeten vinden die op zn minst 75 per maand meer verdient (dus buiten het aantal uren dat je al moet werken om die 135 bij elkaar te krijen!!)
Hoeveel uur moet je daarvoor extra werken per maand? 15 of 20 uur? (geen idee wat je kunt verdienen per uur) wanneer doe je dat dan? op zaterdag? dan kun je dus niet overdag naar je paard. hoe lang fiets je over die 8 km? half uurtje?

Misschien ben je dus minder tijd kwijt met heen en weer fietsen dan met werken, het voordeel is dat als je werkt je paard om de hoek staat maar dan kan je op zaterdagen niet overdag rijden maar verder wel alle dagen makkelijk naar je paard. Je zult dus dan een afweging moeten doen wat je wilt. zet alles eens op papier en kijk dan wat het handigst en voordeligst is.
Ben met je eens dat een eigen paard wel erg leuk is maar het moet wel haalbaar zijn en soms is dat niet het geval en kun je beter even wachten tot het beter uitkomt.
succes!

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 11:52

okey cissy thx voor je uitleg en advies en de rest ook hoor
ja ik weet et en ik weeet dat dr heel veel bij komt maja nou txh ik zal ffies alles overwegen enja dit jaar iig nog niet hoor
en ik kan thuis blijven want mnstudie kan ik volgen in leeuwarden..........Haha!

*FlEuRtJe*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fudge, wendyh en 78 bezoekers