hond in paniek weg...over drukke weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

hond in paniek weg...over drukke weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 14:59

Ik zit nog te trillen terwijl k dit schrijf...

Omdat het vandaag eindelijk lekker weer was ging ik met Snoopy (labrador 4 jr) naar het park op een kwartier loopafstand.

Toen ik bijna weer bij de uitgang was zag ik 2 grote witte herders daar rondlopen, ik ken ze wel en Snoopy ook, die is doodsbang voor ze omdat hij een keer door ze het water is ingedreven en ze hem elke keer achternazitten, zij willen alleen maar spelen maar Snoop is heel erg bang voor grote honden.

Dus Snoopy bleef al staan met zn staart tussen zn poten en ik liep gewoon door, nix aan hand spelen, en normaal komt hij dan wel met een rotvaart achter me aan en gaat het verder goed.
Maar nu kwam er van achter ineens een grote ZWARTE hond, en die zijn nog enger... dus Snoopy rent met een noodgang eerst vooruit, ziet die herders en rent achteruit, knalt vervolgens op die grote zwarte en rent in paniek weg.
Dus ik erachteraan en roepen maar het was op een stukje met heuvels, bosjes en paadjes overal dus ik zag hem niet meer.
K ben het hele park doorgelopen, en niemand had em gezien...

Dus ik ook panieken....zou ie naar huis gerend zijn...dan moet hij de weg (drukke weg) over....zal ik naar huis lopen...wat als hij nog hier is...
Ik weer trg naar die mensen met die herders, daar was ik hem tenslotte kwijtgeraakt...hadden hem niet gezien maar zouden hem vasthouden als hij langskwam zodat ik snel naar huis kon.

Dus ik naar huis gerend...bij de weg godzijdank niks gezien (had al beelden voor me van een halfdoodgereden Snoopy) en toen ik bijna thuis was stond hij midden op de stoep vertwijfeld om zich heen te kijken.

Dan ben je blij. Dan ben je echt blij.
Hij kroop tussen mn benen en was helemaal geshockt, en ik hield et zelf ook niet meer, sta je daar te janken midden op straat Clown
Eigenlijk weet je wel dat je je hond niet zo snel kwijtraakt omdat ze meestal wel naar huis lopen, maar als het een keer gebeurd en ze doen het in blinde paniek...

Maargoed...alles is goed afgelopen, hij heeft wonder boven wonder geen schrammetje. Alleen heel erg geschrokken Ach gut maar hij zit nu al achter de poes van de buren aan dus dat zit wel goed Knipoog


boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:09

Jeetje, kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent. Maar gelukkig is verder alles goed gegaan.

Jetta fan d'ald Loop
&
Lobke M

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:13

Voortaan het hondje dus maar aangelijnd houden Knipoog


rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:24

Jeetje, dat is zeker schrikken maar gelukkig is alles goed afgelopen OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:23

Dat is schrikken zeg.
Mijn kat komt nu voor het eerst buiten na drie jaar. We hebben nu namelijk een tuin. Maar ik heb het ook al 2 keer meegemaaakt dat ze niet terugkwam en dan zit je echt in de piepzak. Gelukkig is ze beide keren wel teruggekomen, helemaal verwilderd en vies. Ik wil ook niet weten wat ik zou doen als ze niet meer terugkwam. Nu zat ik al te janken. Ik kan me dus helemaal voorstellen, hoe je je gevoeld moet hebben.

Bertus_Suzy

Berichten: 855
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:39

zoo dat heb dus ook een keer gehad ik ging me 4 honden uitlaten en de kleinste had ik nog niej aan de riem dus dat deed ik rent ze weg over een hele drukke weg allemaal auto's stoppen en ik erachter aan en roepen en ik had ook die andere honden :s gelukkig was het goed afgelopen en is ze veilig aan de overkant gekomen ik stond ook helemaal te trillen Boos!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:34

Jee, dat is zeker schrikken zeg! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!

how sweet can it be to be loved by you

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:37

jaatje mina,lekker.....
maare idd schrikken doe je wel!!!
gleukkig eind goed al goed Tong uitsteken

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:51

Nou kan me wel voorstellen dat je bang bent geweest zal ik ook worden. Nou gelukkig is er niets ernstigs gebeurd.

_______.·:*´¨`*:·.YaLNiZKuRT.·:*´¨`*:·._________

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:10

bah das echt even in de schrik zitten op zo'm moment! voortaan maar aan de riem houden of niet?

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:53

Kwil nooit zoiets meemaken !
Je moet nogal bang zijn geweest als je je hond zocht !
Is snoopy miss. een kleine hond ?
Yeetje !
Xxx Salto xxX

Paradise is pretty sweet until you smash your fase to a banian tree...
...Paarden schenken ons de vleugels die wij ontbreken...
Who put the flower in the barrel of that gun ?

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:33

pff wat een verhaal!
Ach gut
hoop dat je er wel wat van heb geleerd Knipoog

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 21:50

Het is een labrador, geen kleintje dus.
Ik had hem op dat moment missch. vast moeten houden maar hij luistert over het algemeen heel erg goed, blijft juist in de buurt als zoiets gebeurd omdat hij best wel bang is (goh...dat blijkt Tong uitsteken), maar nu stonden die honden tussen mij en hem in dus kon hij nix anders dan blijven staan of achteruit...

Het is dus niet dat hij niet luistert ofzo, dan zou ik nooit loslaten, maar in paniek kunnen dieren anders reageren.
En dan park ligt vrij ver van de weg af, en heeft maar 2 ingangen, dus hij kan eigenlijk niet op de weg komen, tenzij hij dus bewust op weg naar huis is.
Dus begrijp me niet verkeerd, maar het is niet zo dat ik hem nooit meer loslaat.
Ik ga daar alleen nooit meer heen, grote kans die honden weer tegentekomen en hij heeft daar vaker dingen meegemaakt, dus is nog meer op zn hoede dan anders, en dat is niet fijn voor hem.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:05

Ik zou me ook doodgeschrokken zijn zeg.
Gelukkig is het goed afgelopen het kon ook anders.

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:22

Zo, wat zal jij opgelucht zijn dat het goed is afgelopen. Misschien volgende keer toch aangelijnd aan een lange lijn (je longeerlijn ofzo) meenemen. Dan kan hij toch lekker rennen, maar niet naar huis.

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

Miekwie

Berichten: 167
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:28

jow fijn dat het zo goed afgelopen is. en dat Snoopy geen schrammetje heeft is ok wel fijn scheelt het weer geld uitgeven bij de dierenarts Knipoog maar goed als het moet dan moet het en hopen dat hij nu ook wel weer van de schrik bekomen is.
onze katten zijn super bang om naar buiten te gaan dus ze blijven gezellig binnen maar jah we hebben nu een lijntjuh voor hun maar jah dat vinden ze nog steeds heel eng. maar daatr komen ze wel over heen hoop ik.

bijdehandje
Berichten: 21
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:09

eng!! ik zou ook zitten trillen... ik hou te veel van onze hond, en ik ben hem ook een keertje (nogal) kwijtgeraakt... rond 6 uur vertrok ik rond half 7 kwam ik terug (zonder hond) en rond 8en kwam hij terug!
ik schrok me dood, maar was hartstikke blij!

Heey ik ben juud en ik hou van paarden, en ik ga lessen!!! (eindelijk Knipoog )

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:17

Dat is altijd schrikken zulke dingen. Je wordt dan goed met je neus op de feiten gedrukt dat dieren altijd dieren blijven en altijd kunnen schrikken.

Gelukkig is het goed afgelopen!

:evaw:

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:31

Ik heb ook laatst zoiets meegemaakt!
Ik neem mijn (schijterige) hondje altijd mee naar mijn pony, dan kan ze daar lekker rondscharrelen (wat haar betreft op de mesthoop Haha! ).
Maar goed, het ging altijd prima enzo, ik was Dusty aan het borstelen, denk ik oppeens... waar is Luna nou??

Heb ik een heel tijd over het erf stan scharrelen, komt ineens de stalhouder; Ja de buren zagen je hondje voorbij lopen!
Nou, ik in shock, ik rende direct naar m'n fiets en ik ben op me allerhardst richting huis gefietst!
Ik zag ook net als jou van die dooie Luna-hondjes langs de weg liggen..
Toen ik al bijna thuis was zag ik haar ineens bij een kanaal staan..zo van; en nu?

Was die dondersteen gewoon bij de snelweg overgestoken en langs nog een hele drukke weg! Ik stond ook te trillen ja!

Gelukkig is dit ook goed afgelopen, alleen als ik haar nu nog een keer meeneem moet ze vast, of in de stal Haha!

ps: De reden dat ze is weggelopen is omdat ze een schok van het stroomdradje had gekregen.. Ik dacht dat ze alweer van de schrik was bijgekomen, mar niet dus... Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blijgeestig, Chan88, Cjuan, Fly_high, kinel, VenoSnorlax en 118 bezoekers