Lange hoeven???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Lange hoeven???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-03 18:31

Mijn verzorgpony heeft dus hele lange hoeven (eigenaar laat de hoefsmid niet komen).
Maar als de hoefsmid nu wel een keer komt, zijn zn hoeven dan in een keer goed?
Ik bedoel....of ze dan in een keer goed kort zijn of dat je de hoefsmid nog een keer moet laten komen omdat het niet in een keer kan.
Beetje domme vraag misschien hoor maar ik wilde dat weten.
Ik weet niet of jullie mijn vraag begrijpen maar anders probeer ik het nog wel een keer anders tezeggen.

Kisss sun

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:37

Ik snap je vraag wel.Maar het antwoordt ligt er ook aan of dat de hoeven erg te lang zijn en een periode gecorriceert bekapt moet worden.
Zal ff een voorbeeldje noemen:

Bij mijn oude stal hadden we een pony staan waar echt een aantal jaar haast niet naar omgekeken werd bij zijn oude eigenaar.Toen zijn mensen hem gaan halen en ze was mager maar ook haar hoeven waren misvormd.Niet alleen qua lengste maar ook qua breedte.Het heeft ruim een jaar gekost om ze een beetje normaal te krijgen.
De hoefsmid kwam om de 2 maanden en daarna om de 3 maanden ongeveer en hij is voor het corrigeren in totaal 6 keer geweest.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Ilona

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-03 19:02

Ja mijn verzorgpony heeft erg lange hoeven.
Zijn al een jaar of meer niet meer bekapt...zeker niet minder.
Ze zijn breed en brokkelen helemaal op sommige plaatsen.
Net van die super grote hoeven lijken het.
Hier een paar fototjes waar je het misschien een beetje op kan zien:

http://picserver.student.utwente.nl/get ... p?id=41735
(ff link aanklikken)
Kijk vooral naar de rechter hoef.
http://picserver.student.utwente.nl/get ... p?id=41738
http://picserver.student.utwente.nl/get ... p?id=41739
Bij de laatste foto kun je het ut beste zien.
De hoeven van de voorbenen.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:40

JE kan het niet zo goed zien,maar wat ik zie is dan nog niet zo erg,ik bedoel.. ze zijn volgens mij nog niet echt misvormd ofzo,en dan denk ik dat de hoefsmid het wel na 1 keer weg kan krijgen.

Lukt het nog wel het longeren?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:42

hey
bij mijn verzorgponys is zeker ook al ruim een jaar geen hoefsmid meer geweest omdat de eigenaar de hoefsmid niet wil bellen.
ze zijn dus echt veel te lang, maar ze loopt er wel heel goed mee.
een vriendin van me heeft al een paar keer hoefjes van een shet bekapt enzo dus die gaat ze een keer helemaal doen.
het is beter als de hoefsmid komt, maar dat ken nog heel lang duren!!

je kan misschien iemand zoeken op een manege ofzo die ze een keer wil doen, dan kun je weer een tijdje verder......

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:03

Er is vast wel iemand in de buurt die handig is met een knijptang en een rasp, dan kan je de hoeven wat laten bekappen.
overigens staat de pony wel met lange sloffen, maar het ziet er niet echt beroerd uit.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 16:36

Ja maar ik mag niet zomaar aan de gang gaan met de hoeven van iemands anders pony.
Als je er boven staat zie je zijn hoeven wel erg duidelijk, maar daar heb ik geen foto van.
Het zijn echt misvormde hoeven.... Boos!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:17

ja dat zijn dus bij mijn verzorgshetjes ook zo, maar als die eigenaar nooit zelf de hoeven doet, dan kun je toch voorstellen om het zelf te doen? ik ga het ook gewoon doen het kan niet zo, en het kan nog wel jaren duren voor er een hoefsmid komt.........

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:27

Op die foto waar het paardje zit, kun je goed zien dat de hoeven veels te lang zijn, en ik denk eerlijk gezegd dat de hoefsmid dit niet in een keer weer goed krijgt. Loopt je verzorgdpony er nog goed mee?? Of dat ook al niet meer? Op de laatste foto lijkt het namelijk ook dat ze er niet meer goed mee loopt? Als dat het geval is is het namelijk wel van groot belang dat de hoefsmid snel komt hoor! Maar ja, ik denk dat je het nodige er ook al wel voor hebt gedaan om de hoefsmid te laten komen of niet?

eeflib

Berichten: 15
Geregistreerd: 29-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:51

Sunshine, ik heb PRECIES hetzelfde probleem.
De eigenaar van mijn verzorgpony wil de hoeven ook niet later bekappen en die zijn ook veeeeel te lang.
Ik vroeg me dus ook af of ze twee keer kort achter elkaar bekapt moet worden, misschien wordt het dan beter :|

Kissy en Liberty =)


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:42

Dit topic is 6 jaar oud, misschien kun je beter een nieuw topic hierover openen? ;)

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Lange hoeven???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:28

Omdat dit topic behoorlijk oud is wordt hij gesloten. Zoals de grote letters aangeven is het niet de bedoeling om op oude topics te reageren.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astridhorse en 30 bezoekers