OS Alice Naber-Lozeman niet naar Athene

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

OS Alice Naber-Lozeman niet naar Athene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 12:38

Citaat:
KWPN
11-07-2004: Alice Naber niet naar Athene


In het Franse Vittel had eventing amazone Alice Naber-Lozeman de allerlaatste mogelijkheid om te voldoen aan de selectie eisen van NOC*NSF om uitgezonden te worden naar de Olympische Spelen in Athene. Een missie die helaas is mislukt.
Alice zag haar kansen vervliegen toen haar paard Corral Estate VA Fox langs een hindernis liep. "Daardoor had ik geen enkele kans meer om mij bij de eerste tien in het klassement te rijden en ben ik rustig naar de finish gereden. Jammer, maar het is niet anders", vertelde een berustende Naber. Voor Alice Naber begon de wedstrijd al niet goed door een matige dressuurproef. "Dan moet je in het terrein risico's gaan nemen door extra snelheid te vragen. Dan blijkt ook onder die druk dat wij nog niet de eenheid zijn die we moeten vormen en dan gaat het fout. Komende winter ga ik alle aandacht richten op de dressuur en dan beginnen we vroeg in het voorjaar met de voorbereidingen op de Europese kampioenschappen. Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik nu aan de ene kant wel blij ben niet naar Athene te gaan. We hadden in deze laatste wedstrijd, die door veel ruiters die wel in Athene van start gaan werd beschouwd als een laatste trainingsrondje, te veel moeten geven waardoor we nooit honderd procent fit in Athene hadden kunnen zijn", vertelde Naber.

(Bron: KNHS persbericht)


Wat ontzettend jammer zeg!


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:48

Ja, is zeker jammer. Maar ze heeft wel gelijk. Als je nog niet echt 100% een combinatie bent, dan moet je niet gaan. Het zal zwaar gebouwd worden daar.
Wie gaat er nou eigenlijk nog wel voor Nederland?


LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:58

Eerst stond er nog dat ze wel ging Verward

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:11

Wat erg voor haar, het zit ook niet echt mee, en dat heeft ze wel vaker.
Ik dacht toen dat ze er al was, maar worden de eisen door de NOC elke keer bijgesteld ofzo?

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:45

De NOC*NSF heeft scherpere eisen voor selectie dan de olympische eisen.
Om uitgezonden te worden voor Nederland moet je geloof ik 2 keer bij de beste tien zitten op een CCI***(of is het toch een CIC?). Internationaal liggen de eisen anders.
Bij het turnen(en ongetwijfeld andere sporten) heeft dit al tot veel gemopper en teleurstelling geleid.

Mijn mening in deze zaak is inmiddels al wel duidelijk geloof ik. Hebben we in Nederland eindelijk een eventingruiter die op dit niveau mee kan draaien en dan wordt het haar zo moeilijk gemaakt...Verdrietig
Ze zou wsl niet bovenin eindigen in Athene, maar ik vind dat ze wel degelijk een voorbeeldfunctie heeft en net zo goed als Anky een ambassadeur van de paardensport is!

Hoe werk je het in de hand dat sporters uiteindelijk uit pure ellende voor een ander land uitkomen? Bloos
Misschien zouden we in Nederland eens iets minder regeltjes moeten hebben...


(En dan nog even buiten het feit dat als ze wel voldoende gepresteerd zou hebben in Frankrijk de NOC*NSF het misschien wel weer een ongeldig resultaat had gevonden ivm niet representatief deelnemerveld... Schijnheilig Uitzending van een amazone + paard is namelijk nogal prijzig Bloos )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:53

gomir schreef:
De NOC*NSF heeft scherpere eisen voor selectie dan de olympische eisen.
Om uitgezonden te worden voor Nederland moet je geloof ik 2 keer bij de beste tien zitten op een CCI***(of is het toch een CIC?). Internationaal liggen de eisen anders.
Bij het turnen(en ongetwijfeld andere sporten) heeft dit al tot veel gemopper en teleurstelling geleid.

Mijn mening in deze zaak is inmiddels al wel duidelijk geloof ik. Hebben we in Nederland eindelijk een eventingruiter die op dit niveau mee kan draaien en dan wordt het haar zo moeilijk gemaakt...Verdrietig
Ze zou wsl niet bovenin eindigen in Athene, maar ik vind dat ze wel degelijk een voorbeeldfunctie heeft en net zo goed als Anky een ambassadeur van de paardensport is!

Hoe werk je het in de hand dat sporters uiteindelijk uit pure ellende voor een ander land uitkomen? Bloos
Misschien zouden we in Nederland eens iets minder regeltjes moeten hebben...


(En dan nog even buiten het feit dat als ze wel voldoende gepresteerd zou hebben in Frankrijk de NOC*NSF het misschien wel weer een ongeldig resultaat had gevonden ivm niet representatief deelnemerveld... Schijnheilig Uitzending van een amazone + paard is namelijk nogal prijzig Bloos )


amen! Helemaal niks aan toe te voegen! OK dan!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:27

en nogmaals amen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:44

Nee hè wat onwijs balen, ik weet hoe ze er naar toe leefde...

Wat is het die meid toch ook ontzettend moeilijk gemaakt om aan alle eisen te kunnen voldoen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:39

En nog een keer amen.
Ik vind het ongelofelijk dat "ons landje" weer eens roomser wil zijn dan de Paus

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:57

Amen.... Balen zeg, ik had me er zo op verheugd om Alice in actie te zien tijdens de OS. (ik vind haar een toppertje) Nu komt er van de hele military wsl. weer niks op tv. Dat wordt weer zoeken op Duitsland.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:43

Helemaal eens met Yvonne S

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:05

annegti schreef:
Amen.... Balen zeg, ik had me er zo op verheugd om Alice in actie te zien tijdens de OS. (ik vind haar een toppertje) Nu komt er van de hele military wsl. weer niks op tv. Dat wordt weer zoeken op Duitsland.


Military is veel te duur om uit te zenden vinden ze. Je moet meerdere camera's over het gehele traject hebben. En je kunt niet zoals bij dat saaie wielrennen met auto's meerijden. Ik ga het op de BBC proberen. De Engelsen hebben toch meer met die sport.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:10

Echt jammer dat ze niet gaat! Maar dan hebben we heb EK volgend jaar nog... Haha! Is natuurlijk wel wat minder dan de Olympische Spelen maar toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:28

Scum schreef:
Ik ga het op de BBC proberen. De Engelsen hebben toch meer met die sport.


k dat je op Belgie ook een grote kans maakt, zij hebben een goed team naar Athene.
Verder sluit ik me helemaal aan bij Gomir, echt jammer dat het zo gegaan is Scheve mond


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:54

Dat is inderdaad heel erg jammer dat Alice niet naar Athene gaat.
Wat Gomir ook al zegt, heel erg jammer dat de selectie-eisen zo hoog zijn gezet Scheve mond

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 11 bezoekers

cron