Welk Stamboek?? Cremello hengst??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Welk Stamboek?? Cremello hengst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 01:31

Ik heb sinds kort een 11 jarige cremello hengst tis een super braaf dier doet geen vlieg kwaad, Ik wil graag met hem gaan dekken maar wil hem wel bij een stamboek In Laten schrijven, Hij is geimpoteerd uit tsjechie en daar al goedgekeurd voor te dekken, Maar weet niet hoe dat hier zit.. Kan ik hem overlaten schrijven naar het nrps ofzo?

Afbeelding

www.dressuurstalseren.com


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:17

Van welk ras is hij? In welk stamboek staat hij ingeschreven in Tjechie? En...heb je meer foto's? Haha!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 13:32

Tis een tjech, een kinsky.. ik heb ook nog meer fotos maar die staan in mijn porfiel

www.dressuurstalseren.com

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:36

Ik heb even zitten lezen op http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Kinsky-horse en daar wordt de Kinsky beschreven als een warmbloed met veel 'Thoroughbred'-bloed. Op die gronden zou je kunnen proberen of je hem geregistreerd krijgt bij het NRPS. Ik denk alleen niet dat ze hem daar zomaar aannemen als dekhengst, maar je kunt allicht vragen of dat er in de toekomst in zou zitten.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:59

Hij heeft een mooi hoofd. En zo te zien kan hij aardig springen ook. Weet je zeker dat het een cremello is en geen perlino. Die manen lijken me nl erg donker voor een cremello.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:22

Ik vindt hem ook mooi!

Je kan hem altijd aanbieden op de National Show van de Royal Belgian Palomino stamboek op 18 juli, voor keuring als mogelijke dekhengst. Als je meer informatie hieromtrent wilt kan je mij altijd mailen of PB'en.

Als hij inderdaad al goedgekeurd is bij Kinsky als dekhengst dan moet dit te achterhalen zijn nav zijn stamboekpapieren/registratie nummer, en dan is presentatie op de RBP show gewoon een formaliteit. (Er zijn ook geen belachelijke hoge keurings kosten !!)

Ik heb wel een vraag ... aan de hand van de foto's zou ik eerder denken dat hij een Perlino is. Zijn staart en manen hebben niet een creme kleur maar meer een gele tint wat typisch is voor Perlino. Kan je zien op zijn papieren of een van zijn ouders een valk/buckskin was? Als hij Perlino is dan wil de RBP hem zeker hebben! *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:49

En voordat iedereen denkt 'waar hébben ze het over' met die donkere manen/staart en springen:
Afbeelding

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 17:43

Sugarmiss schreef:
Hij heeft een mooi hoofd. En zo te zien kan hij aardig springen ook. Weet je zeker dat het een cremello is en geen perlino. Die manen lijken me nl erg donker voor een cremello.


jah tis een cremello op die foto was die nog aardig vies Tong uitsteken

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 17:46

Peterina schreef:
Ik vindt hem ook mooi!

Je kan hem altijd aanbieden op de National Show van de Royal Belgian Palomino stamboek op 18 juli, voor keuring als mogelijke dekhengst. Als je meer informatie hieromtrent wilt kan je mij altijd mailen of PB'en.

Als hij inderdaad al goedgekeurd is bij Kinsky als dekhengst dan moet dit te achterhalen zijn nav zijn stamboekpapieren/registratie nummer, en dan is presentatie op de RBP show gewoon een formaliteit. (Er zijn ook geen belachelijke hoge keurings kosten !!)

Ik heb wel een vraag ... aan de hand van de foto's zou ik eerder denken dat hij een Perlino is. Zijn staart en manen hebben niet een creme kleur maar meer een gele tint wat typisch is voor Perlino. Kan je zien op zijn papieren of een van zijn ouders een valk/buckskin was? Als hij Perlino is dan wil de RBP hem zeker hebben! *LOL*



tis een cremello, maar ik zou het eventueel kunnen proberen ik ga het ook bij het nrps proberen en wil zelf ook een paar afstammelingen van hem, gewoon om zijn karakter enzo ik kan dat nog niet zien op de papieren heb ze nog niet hier, paard komt ook pas einde van deze maand maar ben alles al goed aan het proberen te plannen.

www.dressuurstalseren.com


Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 21:30

Afbeelding


Hier trouwens nog een paar fotos van hem met zijn oude eigenaresse..
Ik begin nu idd te twijfelen over cremello en perlino:/ Zal cker even de papieren is goed gaan bestuderen van de week...

www.dressuurstalseren.com

NoireIdylle

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:47

Cremello of Perlino... Ik vind hem helemaal geweldig!!!

[url]Kringkampioen 2014 ZZL met Zhivago!![/url]
Orun niveau 2 allround instructeur! IM/jurylid KNHS

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:01

Zelfs uit 2 valken kan een cremello komen, aangezien die ook het vos-gen kunnen dragen, dus dat beide ouders valk waren zegt nog niks.
Je zou hem dan moeten testen op de roodfactor en eventueel agouti.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:41

Of het Europese Stamboek Tong uitsteken Clown

Ik ben overigens ook wel benieuwd of hij nu cremello of perlino is!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:57

Als veel Anglo-arabisch en volbloed bloed heeft kan je het altijd proberen bij het NRPS maar denk niet dat het een fluitje van een cent wordt. Hoop alleen niet dat ze hem weigeren voor zijn kleur want dan is het ook niet eerlijk. Misschien kun je nu al eens informeren bij het NRPS of dat het wel de moeite is om hem aan te melden voor de hengstenkeuring. Bij niet interessante bloedlijn of genoeg percentage bloed kunnen de hengsten al niet eens deelnemen aan de hengstenkeuring.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:35

Indien zijn papieren goed genoeg zijn, zijn er ook palomino Kinsky fokkers in duitsland (en een enkele in Belgie) die wel interesse zouden hebben in een cremello hengst voor dekkingen. Ik kan je wel aan de namen helpen.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 05:35

Peterina schreef:
Indien zijn papieren goed genoeg zijn, zijn er ook palomino Kinsky fokkers in duitsland (en een enkele in Belgie) die wel interesse zouden hebben in een cremello hengst voor dekkingen. Ik kan je wel aan de namen helpen.


ALs je me die even wil pben graag..

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 05:37

petraaken schreef:
Als veel Anglo-arabisch en volbloed bloed heeft kan je het altijd proberen bij het NRPS maar denk niet dat het een fluitje van een cent wordt. Hoop alleen niet dat ze hem weigeren voor zijn kleur want dan is het ook niet eerlijk. Misschien kun je nu al eens informeren bij het NRPS of dat het wel de moeite is om hem aan te melden voor de hengstenkeuring. Bij niet interessante bloedlijn of genoeg percentage bloed kunnen de hengsten al niet eens deelnemen aan de hengstenkeuring.


Het hoeft geen fluitje van een cent te zijn als ik hem er maar door krijg en ik ga idd even informeren mischien dat dit niet lukt maar me wel verder kunnen helpen Lachen

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 05:37

snowdon schreef:
Of het Europese Stamboek Tong uitsteken Clown

Ik ben overigens ook wel benieuwd of hij nu cremello of perlino is!


Daar ben ik het mee eens Lachen ik zal zijn papieren even in gaan kijken Lachen

www.dressuurstalseren.com

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 07:46

Ik hoop voor je dat hij mag deelnemen. Wat springen betreft hoef je niet echt bang te zijn denk want zo te zien kan hij dat goed. Het zou een aangename verandering zijn om eens een cremello te zien tussen al die bruine en zwarte hengsten. Veel succes.

PS waarom niet en voor het NRPS en voor het Palomino stamboek inschrijven. Meer keuringen zou ik niet doen terzelfdertijd maar het is toch altijd het proberen waard hé.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:27

Psycho_Horse schreef:
Tis een tjech, een kinsky.. ik heb ook nog meer fotos maar die staan in mijn porfiel


Dus toch een Kinsky? Stoer! Heb je een heel zeldzaam ras aan.
Ik zou hem gewoon proberen in ter schrijven bij het NRPS. Het is en blijft een uitzonderlijk mooi paard.

Je suis Charlie.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 21:25

Cassidy schreef:
Dus toch een Kinsky? Stoer! Heb je een heel zeldzaam ras aan.
Ik zou hem gewoon proberen in ter schrijven bij het NRPS. Het is en blijft een uitzonderlijk mooi paard.


Jah het is toch een kinsky.. maar heb zijn papieren ingekeken maar die ouders hadden zon moeilijke en onbekende naam dat ik het nu alweer vergeten ben :S mjah zal eerdaags nog wel een keer kijken en het gelijk bij de comp neerleggen Tong uitsteken

www.dressuurstalseren.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flora, onpaard, Ubermetrics en 101 bezoekers