nieuwe cap lijkt op pikeur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

nieuwe cap lijkt op pikeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 13:47

vandaag was ik in een paardenwinkel en daar hadden ze een hele mooie cap voor 142 Euro, en hij leek echt op die van pikeur!! alleen bij pikeur heb je natuurlijk dat lipje voorop met pikeur erop en bij die andere een ander merk(weet ff niet meer wat) maar dat zag je zowat niet! ik was benieuwd of iemand deze wel eens heeft gezien in de winkel
hij lijkt op die duurste van pikeur!(368E) *LOL*

Afbeelding

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:03

ja ik..
me zusje heeft hem..
en hij bevalt haar super..!!
gewoon dezelfde cap alleen dan stukken goedkoper Lachen


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:09

Ik heb hem (denk ik?) ook. Weet zo het merk niet, maar hij bevalt super! Ik heb de cap vorig jaar op de KWPN Paardendagen gekocht, bij de stand van Excellent Rider. Daar werd mij verteld dat de cap helemaal is goedgekeurd, maar niet (meer) in Nederlandse winkels verkocht mag worden ivm concurrentie voor Pikeur. Maar wellicht is die regel nu aangepast? Hoedanook, ik ben erg tevreden over mijn "nep-Pikeurtje" Knipoog .

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 14:12

nou idd!! maar in deze winkel lagen ze toch echt naast elkaar!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:17

Ja wellicht is de regelgeving inmiddels aangepast. Ik betaalde er toen 150 euro voor. Das toch even flink wat minder dan voor een Pikeur, en het is het enige type cap wat ik mooi vind. (Bv. die fietshelmen van Casco ).

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:38

Ik denk wel dat er echt verschil tussen de twee caps zit, maar zo te zien is dat dus niet zichtbaar.
Misschien ligt het aan het materiaal waarvan de cap gemaakt is...

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:50

Ik heb hem nu een jaar (intensief gebruikt) en 0,0 slijtage. Hij is nog precies zo als een jaar geleden. Misschien dat hij op de lange termijn kwalitatief iets minder is dan de echte Pikeur (?), maar dat weegt wel op tegen die 220 euro goedkoper!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:02

Ik weet al wat het verschil is.. de naam Pikeur Lachen die doet er gelijk 200 euro bij. is net als die Anky pads, alleen de naam Anky zorgt ervoor dat het 4X zo duur is.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 16:40

idd, het is de naam, nee ik heb nog ff van dichtbij bekeken en de stof die over de cap is getrokken is wel anders, die van pikeur is misschien wat minder stof en vuil aantrekkend! maar ik ik vind dat nep ding voor die prijs wel een mooi ding!!! lijkt echt sprekend!!

die man van die paardenzaak zei tegen mij ook(ik zat te zeuren over transportbeschermers wat ik vaak onzin vindmaar die ik zag kostte 110Euro!!!) dat het logo van het merk de kosten zo hoog maakte! want daarnaast hingen zowat de zelfde voor slechts 50Euro!
en tuurlijk zitten er qua kwaliteit echt wel verschil, maar de prijs ook!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:15

Ik heb ook dat 'nepding'.

Heb 'm bij de Hyporama gekocht. Bij mij staat er ipv Pikeur op de voorkant IRH. Maar prima cap verder en een stuk goedkoper dan de echte Pikeur!

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:21

MissHIS schreef:
Ja wellicht is de regelgeving inmiddels aangepast. Ik betaalde er toen 150 euro voor. Das toch even flink wat minder dan voor een Pikeur, en het is het enige type cap wat ik mooi vind. (Bv. die fietshelmen van Casco ).

Hmm..
*voelt zich behoorlijk beledigt nu Tong uitsteken *

      It's ok to fight back, it's alright if you lose
    It's ok to give up, we'll still love you if you do

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:24

Eve_lien schreef:
Hmm..
*voelt zich behoorlijk beledigt nu Tong uitsteken *


Hier nog iemand die met een "CASCO fietshelm" rijdt...
Haha!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:06

Heeft HH nu ook niet zo'n soort gelijke cap?? Ik zit er ook aan te denken om zon ding te kopen (heb nog een ouderwetse) maar heb me nog niet zo in verdiept. Die pikeur is gaaf, maar veel te duur! Een neppert vind ik prima, gaat mij niet om t merkie dat erop zit! Heeft iemand foto van de neppert??

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:11

Afbeelding
Dis dus die van HH, maar die vind ik dus ook niet mooi!

Voorwaarde is wel bij mij dat ik er een fatsoenlijke knot onder kan doen, ivm dressuurwedstrijden...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 18:23

nee ik heb geen foto! maar hij lijkt wel sprekend, ook zo'n zilver kleurig band/streek, met voorop ook ene flap,en dan met eigen merk!
er stata geen foto op hun site, maja maybe komt dat nog!!
bij deze cap kan je denk ik niet een mooie knot hebben! omdat er echt zo'n schermding achterzit, maja dat wete ik niet, het is gewoon het zelfde als bij de pikeur, het lijkt mij in ieder geval niet lekker zitten met knot!

btw ik rijd ook met fietshelm, pffffff dat ze die dingen ooit hebben uitgevonden zeg....

die HH vind ik ook niet echt mooi

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Sherry
Berichten: 50
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Capelle a/d Ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:24

in duitsland hebben zij het merk "Hawthorne" voor caps heb mij eentje besteld voor 99.99euro, heel licht en mooi! kan men bij "Pferdesport Kraemer" bestellen. En ik vind het gewoon te veel geld voor een cap van Pikeur echt wat te veel is, is te veel!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:25

YvonneS schreef:
[image]
Dis dus die van HH, maar die vind ik dus ook niet mooi!

Voorwaarde is wel bij mij dat ik er een fatsoenlijke knot onder kan doen, ivm dressuurwedstrijden...


Deze heb ik en die bevalt me OK dan!

Op de foto is ie vreselijk! Maar je verneemt hem niet eens op je kop! Ben er echt helemaal weg van! Dit is ook zo'n namaak van de GPA (heb ik me laten vertellen Schijnheilig )

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:37

Die "nep GPA" is idd een goede oplossing als je niet zo'n dure wilt kopen.
Dan snap ik alleen niet dat plastic dingwat er dan op is genaaid, versiering vind ik het niet want het ziet er maar raar uit Verward

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:54

Dat is voor de ventilatie Haha!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:30

Caps zijn en blijven lelijk naar mijn idee, ik vind die Pikeur cap idd wel mooi, maar toch echt iets te duur!! En die namaak is echt niet veel lelijker!!:) Hij bevalt prima iig en t scheelt een hoop centjes!!

Zonder cap rijdt het altijd nog lekkerder, maar goed veiligheid is ook wat waard.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:33

Je gaat dus nog een keer terug voor die cap *LOL*
Kun je dan wel mijn waardebonnen meenemen Tong uitsteken

Ben je nog geslaagd voor nieuwe laarzen Verward

De HH zit trouwens ook net als de GPA hoor (en is nog veel en veel goedkoper *LOL* )
Dat plastic ding valt in het echt nauwelijks op

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:53

Sherry schreef:
in duitsland hebben zij het merk "Hawthorne" voor caps heb mij eentje besteld voor 99.99euro, heel licht en mooi! kan men bij "Pferdesport Kraemer" bestellen. En ik vind het gewoon te veel geld voor een cap van Pikeur echt wat te veel is, is te veel!

Wat is de site?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 08:55

sinESappel schreef:
Caps zijn en blijven lelijk naar mijn idee, ik vind die Pikeur cap idd wel mooi, maar toch echt iets te duur!! En die namaak is echt niet veel lelijker!!:) Hij bevalt prima iig en t scheelt een hoop centjes!!

Zonder cap rijdt het altijd nog lekkerder, maar goed veiligheid is ook wat waard.



dat vind ik dus van die HH, maar deze die ik heb gezien vind ik net zo mooi als de pikeur,alsnog wel 142 Euro!
gomir: ja maybe, ik ben ook geslaagd voor laarzen(naja heb ze pas over 8 weken denk ik!) Haha!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:01

@ Reddytobias
Ja hij is nog steeds duur, klopt. Maar in ieder geval ong. de helft goedkoper als de GPA Lachen

Maar ik had nog een vraagje, ik hoor nu iedereen over de HH cap, maar bij mij staat erop: IRH...is dat dan weer een andere?? Die lijkt er iig ook op, zal straks 'ns een foto maken.


marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:18

wij hebben net een paar nieuwe modellen in de winkel die erg op die van pikeur lijken ik zal eens kijken van welk merk ze zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Harkie, ZarahZoe en 35 bezoekers