Ruiterpad Vlietlanden, WEL/NIET???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Ruiterpad Vlietlanden, WEL/NIET???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 21:01

Ik heb een vraag aan jullie... Ik hoop datjullie mij kunnen helpen.

Ik was laatst heerlijk aan het rijden met een vriendin van mij in de Vlietlanden. Als je de Vlietlanden in rijdt vanaf de snelwegkant en je gaat rechtdoor dan rij je een stukje rechtuit en dan zie je aan je linkerhand een wegmetwat huisjes en aan de rechterkant de boskant van de Vlietlanden. Als je dan naarlinks bij het bord "Ruiterpad" het ruiterpas opgaat dan kun je aan de rechterkant een stukje het water in. Daar ligt allemaal van dat grote grind nu.

Weten jullie al waar ik ben???

Nou, goed, daar was ik dus aan het rijden met een vriendin van mij toen er plotseling 2 blaffende niet aangelijnde honden op onze paarden kwamen afgestormd en waarvan een akelig dicht in de buurt van de achterbenen van mijn paardkwam. Die vriendin lichtelijk in paniek begon te schreeuwen tegen die hond (we hebben dital eens eerdermeegemaakt met een rotweiler diemet opgetrokken lip op onze paarden kwam afgestormd) waarop die hond achteruit ging.

Vervolgens komen de eigenaresses om dehoek en het eerstewat een van hen zegt was dat we hier helemaal niet mochten komen, waarop mijn vriendin wilde zeggen dat het toch echt een ruiterpad was. Nog voordat ze haar zin kon afmaken ging die vrouw uit haar dak en begon boos te roepen dat dat helemaal niet waar was en dat het een voetpad was en dat wij, ruiters, de rode tape (die dus eenstreep door het bord heen aan moest geven) van het bord ruiterpad af hadden gepulkd. Waarop ik zei dat ze dat bord dan maar helemaal weg moetsen halen als het zoveel verwarring schepte. Nou dat was ook niet goed, geloof ik

Nu vraag ik mij 2 dingen af:

1. Als er op een bord waar op staat dat ruiters niet zijn toegestaan, dan wordt die rode streep toch niet met tape geplakt Verward maar standaard op het bord vermeldt?

Nuga ik mij afvragen wie die tape daar heeft geplakt. De gemeente of een niet paardlievend persoon...

2. Mag ik daar nu wel of nietkomen Verward

Wie weet hier meer van????

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:41

Naar mijn mening mag je daar gewoon rijden,als ik me goed herinner word er in de vlietlanden gebruikt gemaakt van borden met de tekst 'ruiters niet toegestaan'.En niet met een bordje waarop een ruiter te paard afgebeeld staat met rood tape erover.
Dit lijkt mij iig een goede vraag aan de opzichter die daar bivakeerd,ik zal proberen of ik achter z'n naam kan komen.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:11

Ik reed daar laatst ook en vroeg me toch ook wel af of het ruiterpad was omdat het geen zandpad is.. ik kwam ook wandelaars en mountainbikers tegen daar. Maar goed, als er een bord met ruiterpad staat dan zal t wel, er wordt geen tape opgeplakt, een rode streep kan je niet van een bord afhalen..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:31

Misschien is het een tijdelijke maatregel ivm het zomerseizoen?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:06

Ja dan kunnen ze ook wel ff tijdelijk het bordje weghalen oid! Tape is natuurlijk zo eraf te pulken dat kunnen ze zelf ook wel bedenken....
Enne mocht zij daar wel met niet-aangelijnde honden lopen Lachen

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 11:21

Ja, dat was dus ook het eerste wat ik zei!!!! Volgens mij is het een natuurgebied en hoor je in natuurgebieden honden aangelijnd te houden, met uitzondering van de daarvoor aangewezen plaatsen.

Nou dat bord stond er zowiezo niet!!!!

Sjimmie24
Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:37

Hallo allemaal, ik rijdt er ook vaak en dit bord stond er op eens. (de exacte datum en jaar weet ik niet meer).
Dit bord staat er het hele jaar en wordt nooit weggehaald of wat meegedaan. Sinds die rode streep weg is gehaald snap ik het ook niet meer. Ik ging er eigenlijk nog steeds vanuit dat je daar niet mocht rijden vanwege die rode streep maar ja als je eigenlijk logisch nadenk de overheid plakt daar natuurlijk geen tape op.

En anders vindt ik dat de opzichter hieraan wat moet doen.
Het is ook al echt bijna 1,5 jaar, misschien wel langer dat die streep weg is.

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 00:03

wat vaag zeg

Ik ken de situatie daar niet maar als er honden vrij lopen moet er een bordje "uitrengebied" of "uitlaatgebied" staan. Als het een recreatiegebied is (wat ik begrijp uit je verhaal) mogen honden hier echt niet loslopen!!!!

Misschien kun je contact opnemen met de plaatstelijke ambtenaar voor sport en recreatie of ruimelijke ordening (weet niet meer prcies welke pief je daarvoor moet hebben) Stichting recreatie ruiter heeft ook vaak antwoorden op deze vragen!!

En mensen met loslopende honden die schelden op ruiter zijn Clown jij hebt immers je paard wel 'aangelijnd' en waar je ook rijdt je doet 't toch nooit goed!!!!

Overiguns mag een verkeersbord niet beplakt worden! Het moet dan vervangen worden of voorzien van een zwart kruis met onderbordje!! Hiervoor is de gemeente aansprakelijk!!!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 00:08

Als ik jou was zal ik de gemeente bellen,dat geeft dan duidelijkheid.
Wat honden betreft ik draai mijn paard om en jaag de hond weg werkt altijd Bloos

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 10:15

Nou jongens, ontzettend bedankt voor de reacties. Ik vond het al zo vreemd, maar nu ik jullie zo gehoord heb ben ik van mening dat hier het een en ander niet helemaal helder en kloppend is.

Ben ook blij dat ik niet de enige die vind dat mensen hun honden moeten aanlijnen, want ik weet zeker dat dat geen losloopgebied is. Ik heb zelf 2 honden waar ik vaak mee in de bossen loop en uit ervaring weet ik dat daar dan inderdaad altijd een bord moet staan met losloopzone erop og zoiets. En zulke gebieden grenzen bij mijn weten nooit aan een weg Verward

Ik ga erachter aan. Ik laat jullie binnenkort even weten wat de gemeente hiervan vind.

Hoe heet het daar eigenlijk?

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:40

Voorschoten of Leidschendam

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 12:46

Nee, ik bedoel de betreffende weg die eraan grenst...