paspoort aanvragen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

paspoort aanvragen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 16:05

Ik wil in Januari officiel gaan starten met mijn pony maar ik moet haar dus laten chippen en een paspoort aanvragen maar nu mijn vraag:

Waar moet ik een paspoort voor haar aanvragen, Meestal lees ik wel van dat je dat bij het stamboek moet laten doen, maar mijn pony is Rasloos..
Dus waar en hoe kan ik nou een paspoort aanvragen?

Misschien is er al z'n topic geweest maar goed iemand raad?

      Who wants to sleep in the city that never wakes up?


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:44

Bij het NRPS kan je zo een paspoort aanvragen, kost rond de 80 euro, wel eerst even laten chippen Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:45

Kan idd bij de NRPS, maar degene die komt chippen heeft als het goed is alle papieren bij zich voor het aanmaken van een Paspoort en stuurt deze papieren ook op, dus is er geen probleem voor jou!

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 19:10

Dus als de dierenarts komt laten chippen kan die meteen een paspoort voor me aanmaken, zeg maar dat hij de papieren invult
Of begrijp ik het nou verkeerd

      Who wants to sleep in the city that never wakes up?


marahana
Berichten: 85
Geregistreerd: 22-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:37

jah klopt wel.. dat had mijn pony ook Lachen

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 21:34

OKe thanks,
maar wat worden de kosten van de chip en het paspoort dan ongeveer

      Who wants to sleep in the city that never wakes up?

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:43

Mijn pony was al gechipt dus daar weet ik de kosten niet van. Maar ik heb 2 weken geleden zijn paspoort aangevraagt en vandeweek al binnen gekregen. De kosten daarvan waren 28 euro voor het paspoort en 14 euro voor de registratie van de pony.

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:50

Ja gewoon de dierenarts kan het doen en die stuurt dan de papieren op zodat je later een paspoort krijgt...

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:33

Volgens mij gaatdat via de KNHS. als je de zoekfunctie van google gebruikt dan rolt daar aardig wat info uit.

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:40

Mijn pony is een kruising dus eigenlijk ook rasloos, hij heeft ook een paspoort bij het KNHS. Als je hem laat chippen kun je meteen een paspoort bij je DA aanvragen, die stuurt het dan op naar de KNHS.
Het paspoort + registratie etc. kostte mij iets meer dan 60 euro. Het chippen was 15 euro.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:00

Ik heb onlangs een nieuwe pony gekocht zonder papieren dus ook rasloos, deze moest ik dus ook laten chippen. Dat heeft de dierenarts gedaan die heeft dan een papier bij zich die hij voor een gedeelte invult en de rest moet je zelf invullen. Als je paardje dus rasloos is moet je dit papier opsturen naar het KNHS en dan krijg je van hun een paspoort. Achterop het papier wat je van de dierenarts krijgt staan de prijzen. Het hangt er namelijk vanaf of je een paard of een pony hebt en of je wel of geen lid bent van het KNHS. Nou veel succes.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

strandloper

Berichten: 39
Geregistreerd: 28-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:59

Je kunt inderdaad een paspoort bij het KNHS nemen, maar dan ben je veel duurder uit!

Je kunt ook om een blanco paspoort vragen en dan krijg je een paspoort van het productschap van vee, dan kost chippen incl. paspoort €35,00 . Hier komen dan verder geen extra kosten bij zoals registratiegeld e.d.

Je kan dit laatste bij je eigen dierenarts laten doen, ik weet niet of dit tarief ook voor andere dierenartsen geld.

Met een blanco paspoort bespaar je in iedergeval het registratiegeld e.d.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers