Te triest voor woorden!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Te triest voor woorden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 22:20

Ik weet wel dat er veel mensen zijn die katten haten maar mijn god hou je een beetje in! Nou zijn we best wat gewend, vergiftigingen e.d., maar dit!
Een van onze katten (nouja nog niet eens onze, hij was eigenlijk van de overburen die naar het bejaardenhuis zijn gegaan en het arme dier op straat hebben gezet) bleef wel erg lang weg en kwam toen helemaal bebloed en mank terug. Bovendien had hij een heel diep gat op z'n borst en nog meer korsten en weet ik wat. Nou wij naar de dierenarts gegaan, had ze röntgenfoto's gemaakt, blijken het kogelgaten geweest te zijn en is er op hem geschoten! Met een hagelgeweer ofzoiets? Want de kogels zitten helemaal versplinterd in z'n lichaam en die kon ze er niet uit halen dan maakte ze nog meer kapot, maar het lichaam zou daar wel kapseltjes omheen maken dus dat kwam wel goed.
Maar hallo dan! Hoe haal je het in je hoofd! Als ik zoiets ooit zie sta ik echt niet voor de gevolgen in Scheve mond
Kijk ik begrijp goed dat niet iedereen ervan gediend is dat er een kat in je tuin zit (wat dat dan ook uitmaakt Verward .. zo klaagden de overburen in onze vorige woonplaats vaak over de kattenpootjes die er op de auto zaten.. goh wat erg) maar gooi er dan een emmer water overheen ofzo en niet dit.. Verdrietig


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:23

Dit vind ik ook te ziek voor woorden. Maar ik kan me wel de woede van somige mensen indenken. Ik heb ook ooit een heel dak van een gloednieuwe auto helemaal onder de krassen gehad omdat er een kat op gezeten heeft.
En inderdaad een emmer water erover heen en je ziet de kat niet meer, maar ze moeten de kat niet aanpakken maar de baasjes.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 22:26

Krassen? Hoezo dat dan?
en hoezo de baasjes.. het laatste wat je een kat aandoet is hem niet buiten laten... Kijk ik vind het ook absoluut niet leuk als er eentje met z'n dikke buik met een konijntje/muisje/vogeltje in z'n bek aankomt, dan sluit ik de kat op en red het beestje. Soms is het te laat en moet ik het geknars van muizenbotten aanhoren, maar toch vind ik niet dat je het kan maken om een kat binnen te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:30

Krassen omdat het kattenbeest zich even flink had uitgestrekt en met zijn lieftallige nageltjes mijn hele dak aan flarden heeft getrokken.

Waarom de baasjes? Hun kiezen ervoor een dier te nemen, moet ik daar dan de gevolgen van hebben? Als ik een dier had willen hebben koop ik er wel een, en ik wil niet de ellende van andermans dieren hebben...
Als mensen hun dieren goed opvoeden dan gebeurde dat niet. Daarom vind ik dat je het het dier niet kwalijk kunt nemen, hij weet immers niet dat het kwaad is, maar de baas moet beter opletten.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:34

Als je een kat gewoon rustig op het dak van de auto laat zitten is er niks aan de hand.
Mijn kat ligt altijd op mijn auto, en ik heb geen krassen.
Pas als je die beesten weg gaat jagen krijg je krassen.
En katten liggen nou eenmaal graag op dingen, dus ook op auto's.
Dat heeft niks met opvoeding te maken.
Bah, mijn maag draait echt om van dit verhaal.
Ik vind dat er geen enkel excuus bestaat om een dier te mishandelen.
Sorane haalt het voorbeeld aan van krassen op de auto.
Als een kat jouw auto zou bekrassen, ga je naar de eigenaar en regel je het met de verzekering.
Die kat kan er namelijk niks aan doen.
Ze moeten dit soort mensen hetzelfde behandelen als het dier in kwestie.
Geef mij maar een hagelgeweer, ik schiet wel.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:40

MissJ schreef:
Als je een kat gewoon rustig op het dak van de auto laat zitten is er niks aan de hand.
Mijn kat ligt altijd op mijn auto, en ik heb geen krassen.
Pas als je die beesten weg gaat jagen krijg je krassen.
En katten liggen nou eenmaal graag op dingen, dus ook op auto's.
Dat heeft niks met opvoeding te maken.
Bah, mijn maag draait echt om van dit verhaal.
Ik vind dat er geen enkel excuus bestaat om een dier te mishandelen.
Sorane haalt het voorbeeld aan van krassen op de auto.
Als een kat jouw auto zou bekrassen, ga je naar de eigenaar en regel je het met de verzekering.
Die kat kan er namelijk niks aan doen.
Ze moeten dit soort mensen hetzelfde behandelen als het dier in kwestie.
Geef mij maar een hagelgeweer, ik schiet wel.



Ik heb die kat er ook niet vanaf gejaagd. Ik zag hem er in de avond opliggen en even later moest ik wel en mijn hele dak bekrast. Leuk een auto van een dag oud. Ik weet niet van wie iedere kat is. Maar het is toch mijn auto?? Ik vraag toch niet of de kat van de buren daar op wil gaan liggen??
Ik wil gewoon geen last hebben van de dieren van een ander.
Maar goed daar gaat dit topic niet over.
En ik vind het verhaal van het hagel geweer ook wat ver gaan hoor!!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 22:41

Sorane schreef:
Als ik een dier had willen hebben koop ik er wel een, en ik wil niet de ellende van andermans dieren hebben...

Hier kan ik me helemaal in vinden

Citaat:
Als mensen hun dieren goed opvoeden dan gebeurde dat niet. Daarom vind ik dat je het het dier niet kwalijk kunt nemen, hij weet immers niet dat het kwaad is, maar de baas moet beter opletten

Maar dit begrijp ik niet? Ken je de aard van een kat? Die laat zich niet opvoeden.

Of hoe had je in gedachten dat de baas een kat in de hand moest houden?

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:41

De woede kan mischien nog wel te begrijpen zijn (in mijn ogen niet echt! Maar ik heb er dan ook geen overlast van), maar voor mishandeling als dit moet het geen excuus zijn!!!

Enne krassen? Onze kat slaapt altijd op de auto, nog geen krasje gezien Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:43

Tancreda4 schreef:
De woede kan mischien nog wel te begrijpen zijn (in mijn ogen niet echt! Maar ik heb er dan ook geen overlast van), maar voor mishandeling als dit moet het geen excuus zijn!!!

Enne krassen? Onze kat slaapt altijd op de auto, nog geen krasje gezien Verward


Ik kan je de foto's van de schade expert van de verzekering nog laten zien.

En Lenn als je een kat hebt die zich niet laat opvoeden en je weet dat hij dingen gaat doen waar anderen last van zouden kunnen hebben, zou jij hem dan nog op straat laten? Ik niet, ik zou een andere oplossing zoeken zodat mensen geen last van MIJN dieren zouden hebben.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 22:48

Sorane schreef:
En Lenn als je een kat hebt die zich niet laat opvoeden en je weet dat hij dingen gaat doen waar anderen last van zouden kunnen hebben, zou jij hem dan nog op straat laten? Ik niet, ik zou een andere oplossing zoeken zodat mensen geen last van MIJN dieren zouden hebben.

Dat ligt niet aan onze kat, een kat laat zich gewoon standaard niet opvoeden, die luisteren gewoon niet. Het welzijn van dieren gaat in mijn ogen boven de ergenis van mensen. Graag had ik een oplossing, ik vind het namelijk ook niet leuk wat ze allemaal uitspoken, maar over elk hek klimmen ze heen en binnen houden vind ik not done. 's Nachts blijven de meesten sowieso al binnen, maar dat doen we vooral om ze in leven te houden. Zo erg is het hier Verdrietig

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:48

Te belachelijk voor woorden, een emmer water a la, niet leuk maar je wilt toch van die beesten af he.
Maar met hagel er op los schieten...dan ben je niet goed in je bovenkamer.

We hebben een hele tijd geledne ook no iemand in de buurt gehad, verhuist gelukkig want de buurt had niets van hem heel gehouden als die was gebleven.

Nou meot ik zeggen dat ik Sorane wel kan begrijpen, ik heb zelf 3 katten, 2 siamezen en een oosterling, leuke beesten hoor, maar ze blijven dus wel binnen.
Ze mogen op de plaats spelen, maar voor de rest zitten ze binnen.
Hebben het prima naar hun zin, en hebben ook geen behoefte verder want ze zijn neit anders gewend.
Als we dan in de zomer de hoezen van de stoelen afhalen en een gigantische berg kattenpoep tegenkomen zijn we niet echt blij, mijn katten doen alles netjes op de kattenbak....en dan zit je toch met de poep van iemand anders, en geloof me het ruikt niet lekker.
Daarbij ook nog eens dat er al meerdere mensen in de buurt aangegevn hadden dan siamezen onbetaalbara zijn en dat ze als ze er 1 tegenkomen hem zo in huis zouden opnemen ongeacht wie de eigenaar is vind ik het veiliger ze binnen te houden Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:49

Sorane... ik vind het knap dat je denkt dat katten kunnen leren om niet op auto's te liggen en dat dat met opvoeding te maken heeft. Tis geen kind. Overigens ligt er maar 1 van onze kat altijd bovenop onze eigen auto op de oprit te wachten tot de deur eens open gaat, mooi patroon kattenpootjes van het dak naar de motorkap Tong uitsteken

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:50

Wat een gelul.
Dus jij wil de hele dag achter je kat aansjouwen?
Of beter nog, hang hem een camera om de nek, dan kan je hem volgen.
Ik geloof het van die krassen op je dak, vind het ook banketstaaf voor je.
Maar je redenatie slaat nergens op.
Trouwens, weet jewat voor krassen vogels op auto's maken?
We gaan toch ook niet alle vogels met een touwtje aan hun poot aan de boom vastmaken?
En ik maak ook wel eens ergens krassen op.
Dat heeft niks met een slechte opvoeding te maken, maar meer met onhandigheid.
Ik ben het met je eens dat een huisdier geen overlast moet veroorzaken voor anderen, maar helaas doen ze dat wel.
Ik probeer het zoveel mogelijk in te perken, door mijn kat bijvoorbeeld 's nachts binnen te houden, zodat hij niemand wakker kan houden met mogelijk gejank.
Maar dieren horen vrij rond te kunnen lopen, dus ook de katten.
Kinderen vernielen ook heel veel, die hou je toch ook niet verplicht hun hele leven binnen?
Ik vind de redenatie wat vreemd, maar dat is mijn mening.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 22:52

Sily schreef:
Ze mogen op de plaats spelen, maar voor de rest zitten ze binnen.
Daarbij ook nog eens dat er al meerdere mensen in de buurt aangegevn hadden dan siamezen onbetaalbara zijn en dat ze als ze er 1 tegenkomen hem zo in huis zouden opnemen ongeacht wie de eigenaar is vind ik het veiliger ze binnen te houden Haha!

Hoe kan het dat ze niet van die binnenplaats af komen?
Wat ik trouwens ook nog even moet zeggen is dat we hier achteraf zitten, dus niet in een woonwijk oid.
Een van onze heilige birmanen is een paar jaar geleden ook verdwenen. Wij vermoeden (of hopen) inderdaad dat hij gestolen is. Dat was ook een schitterend dier. En duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:54

helaas herken ik het
de stalkat bij ons op stal is ook beschoten met hagel
Hij had hagel in zijn poot, gelukkig niet in de rest van zijn lijf.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:54

Ik vind het ook belachelijk dat er op geschoten is... Mn vader houdt ook niet zo van katten in de tuin die daar ff gaan zitten schijten (ik trouwens ook niet). Hij heeft es een keer flink raakgegooid met een emmer water (whahaha) en toen is ie niet meer geweest. Haha!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:55

Ik zou een dure kat ook niet naar buiten durven te laten gaan.
Maar mijn Sam is een asbak, hij is scheel, heeft hele grote oren en een doorgezakte rug, dus ik denk niet dat iemand mijn schoonheid snel zal jatten. Haha!

Jaike, wat ben je toch een topper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:58

Raar dat jij zegt dat een kat zich niet laat opvoeden, die van mijn ouders liet zich toch perfect opvoeden. Die ging gewoon naar buiten maar haalde het niet in zijn hoofd om op een andermans auto te springen of om aan dingen te gaan klimmen, daar had hij thuis alle mogelijkheden toe (denk aan een kattekrabtoren etc).
Dus een kat is wel degelijk op te voeden.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:58

nou het spijt me geweldig, maar ik heb heel mijn leven al meerdere katten (EN AUTO'S) en het is nog nooit gebeurd dat een kat een kras op mijn auto gemaakt heeft....misschien heb je stiekum andere vijanden Verward dat, is buiten het schieten van katten, zo ongeveer het belachelijkste dat ik gehoord heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:00

MissJ schreef:
Wat een gelul.
Dus jij wil de hele dag achter je kat aansjouwen?
Of beter nog, hang hem een camera om de nek, dan kan je hem volgen.
Ik geloof het van die krassen op je dak, vind het ook banketstaaflig voor je.
Maar je redenatie slaat nergens op.
Trouwens, weet jewat voor krassen vogels op auto's maken?
We gaan toch ook niet alle vogels met een touwtje aan hun poot aan de boom vastmaken?
En ik maak ook wel eens ergens krassen op.
Dat heeft niks met een slechte opvoeding te maken, maar meer met onhandigheid.
Ik ben het met je eens dat een huisdier geen overlast moet veroorzaken voor anderen, maar helaas doen ze dat wel.
Ik probeer het zoveel mogelijk in te perken, door mijn kat bijvoorbeeld 's nachts binnen te houden, zodat hij niemand wakker kan houden met mogelijk gejank.
Maar dieren horen vrij rond te kunnen lopen, dus ook de katten.
Kinderen vernielen ook heel veel, die hou je toch ook niet verplicht hun hele leven binnen?
Ik vind de redenatie wat vreemd, maar dat is mijn mening.


Wacht maar totdat ook jij het dak van je net nieuwe auto kan laten overspuiten a 1500 euro, dan zul je ook zoiets hebben van Leuk dat je een kat heb, maar waarom moet ik de ellende daarvan hebben?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:00

Lenn, mijn katten zijn binnenshuis opgegroeid.
De eerste was 3 jaar toen die bij ons kwam, mishandeld en dezelfde 3 jaar lang in 1 kamer gehouden, hij vind het hele huis al eng, de plaats gaat nog net.
De tweede is gelukkig maar 9 maanden rot behandeld, daarbij van huis naar huis gaand, ook hij is blij met zijn vertrouwde plek en gaat niet verder dan een meter van de deur Haha!
De derde hebben we als 10 maanden oud gezond kitten opgehaald bij de fokster die er voor koos niets meer met zijn lijn te doen omdat er een ziekte in voorkwam OK dan! hij brengt de meeste moiete met zich mee.
Speciaal voor hem hebben we dus rondom schutting Tong uitsteken
Een extra strook onder de poort, en in het begin als die richting buren ging een waterspuit ter hand.
Verder reageren ze alledrie goed op hun naam en alhoewel ze vreselijk klagend terug mauwen luisteren ze vreselijk goed.
En dan als laatste mogen ze alleen naar buiten als wij er zitten, komt ook wel goed uit want als het regent ga je als verwende siamsmees niet buiten wandelen Haha!

Het zijn drie lekkere dingen, maar toen de buren een keer onze jongste en brutaalste zagen was als eerste commentaar: Dat zijn toch die dure katten? Als ik er zo 1 nog eens tegenkom op straat neem ik hem mee.
Waarop mijn mams zei dat ze dan hoopte dat het niet de onze zou zijn omdat dochterlief persoonlijk langskwam om het raam in te gooien en de kat, die meer waard is dan die luizige 400 euro die ze kostten terug te halen Tong uitsteken Haha! Knipoog

Sommige mensen snappen niet dat je je ook ngo eens aan een dier gaat hechten.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:03

Mist schreef:
nou het spijt me geweldig, maar ik heb heel mijn leven al meerdere katten (EN AUTO'S) en het is nog nooit gebeurd dat een kat een kras op mijn auto gemaakt heeft....misschien heb je stiekum andere vijanden Verward dat, is buiten het schieten van katten, zo ongeveer het belachelijkste dat ik gehoord heb.



Nee meis we weten dat het van die kat kwam. Ik heb de auto opgehaald, en was erg trots en wilde hem aan mijn ouders tonen. De auto kwam net bij de dealer vandaan en er zat geen vuiltje op, laat staan een krasje.
Ik sta bij mijn ouders binnen en ik zie een katje zitten. Ik kom buiten en loop met mijn vader (die schadeexpert is) om de auto heen om hem te laten zien, en die krassen vallen op. Het waren verse krassen (ja dat is te herkennen). Ik heb de auto continu in het zicht gehad en de kat is de enige die in de buurt is geweest.

Ik ben niet de enige waar dit bij gebeurd is. Als ik bij mijn vader in de zaak kijk (autoschade bedrijf) dan zie je overduidelijk verschil tussen een moetwillige kras, slijtage van het wassen en een kattekrab.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:03

Sorane schreef:
Wacht maar totdat ook jij het dak van je net nieuwe auto kan laten overspuiten a 1500 euro, dan zul je ook zoiets hebben van Leuk dat je een kat heb, maar waarom moet ik de ellende daarvan hebben?


Mijn dak wordt dagelijks bewoond door de katten hier uit de straat, maar zoals ik al zei, ik heb geen kras.
Ik heb ook al gezegd dat ik het banketstaaf voor je vindt dat jij je auto kapot had, lezen!
Maar dit lijkt mij toch verzekeringswerk?
Daarbij, ik heb een krabpaal gehad, daar wilde mijn vorige kat niet aan, en deze ook niet.
Maar even ter informatie, katten slijpen hun nagels niet aan auto's, die zijn namelijk veel te glad.
Ze doen dat aan bomen.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:04

MissJ schreef:
Mijn dak wordt dagelijks bewoond door de katten hier uit de straat, maar zoals ik al zei, ik heb geen kras.
Ik heb ook al gezegd dat ik het banketstaaflig voor je vindt dat jij je auto kapot had, lezen!
Maar dit lijkt mij toch verzekeringswerk?
Daarbij, ik heb een krabpaal gehad, daar wilde mijn vorige kat niet aan, en deze ook niet.
Maar even ter informatie, katten slijpen hun nagels niet aan auto's, die zijn namelijk veel te glad.
Ze doen dat aan bomen.



Ik heb geen idee wat die kat gedaan heeft maar die krassen zaten er wel. Verzekeringswerk? Op wie moet ik het verhalen?? Er lopen in Amsterdam 1000den katten rond, probeer jij de eigenaar maar eens te achterhalen.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:05

Sorane schreef:
Nee meis we weten dat het van die kat kwam. Ik heb de auto opgehaald, en was erg trots en wilde hem aan mijn ouders tonen. De auto kwam net bij de dealer vandaan en er zat geen vuiltje op, laat staan een krasje.
Ik sta bij mijn ouders binnen en ik zie een katje zitten. Ik kom buiten en loop met mijn vader (die schadeexpert is) om de auto heen om hem te laten zien, en die krassen vallen op. Het waren verse krassen (ja dat is te herkennen). Ik heb de auto continu in het zicht gehad en de kat is de enige die in de buurt is geweest.

Ik ben niet de enige waar dit bij gebeurd is. Als ik bij mijn vader in de zaak kijk (autoschade bedrijf) dan zie je overduidelijk verschil tussen een moetwillige kras, slijtage van het wassen en een kattekrab.


als je het gezien hebt, waarom ben je dan niet naar de eigenaar gegaan?

Jaike, wat ben je toch een topper!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, GoogleAdsense en 196 bezoekers