Een last-minute Epilepsie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Een last-minute Epilepsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 16:25

Hallo,

Nou ik moet even mijn verhaal kwijt Verdrietig :

Ik zou vandaag met mijn vriend voor 3weken in mijn tantes huis gaan omdat ze 3weken op vakantie gaan Lachen . Ik zou dan op dieren en het huis passen! We zagen het al helemaal zitten en mijn tante, oom, nichtje en opa en oma zouden vanacht gaan rijden naar Zuid Spanje. Krijg ik vanmiddag een telefoontje van mijn moeder dat mijn nichtje (Jessie, 9jaar oud) op is genomen in het ziekenhuis in Mechelen Verward . Het blijkt dus dat ze vanmorgen een epileptische aanval heeft gehad. Dit heeft ze nog nooit eerder gehad en het was behoorlijk schrikken Verdrietig . Het ziet er vaak erg heftig uit. Ze zijn al heel de dag onderzoeken aan het doen en vanacht moet ze ook nog in dat ziekenhuis blijven Huilen . Als morgen alles goed is bij de check-up dan kan ze naar huis en gaan ze alsnog op vakantie. Is dit niet goed dan zal ze moeten blijven.. Huilen

Wat een ramp he allemaal? Er zijnn 365dagen in een jaar, waarom nou precies de dag dat ze op vakantie gingen? Mijn nichtje zal ook wel denken wat gebeurt er allemaal, arm kind Verdrietig

XXMegan

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:30

Wees blij dat ze niet net op vakantie zijn, dat lijkt me helemaal erg... zeker voor je nichtje....
Echt sneu hoor, hoop dat ze snel weer opknapt en dat het niet te vaak terugkomt..... sterkte....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 16:32

Dankje Viv! Ik ben toch wel geschrokken, het is zo onverwacht allemaal! Gister was er nog niets aan de hand en nu in eens dit allemaal.. Tja nu afwachte he, welke vorm van Epilepsie heeft ze, zwaar licht.. Hoe beinvloed het haar leven.. Ik vind het echt sneu!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:35

Jeetje dat is zeker wel even schrikken. Maar inderdaad beter hier dan bijv. in het vliegtuig.... Hoop voor jullie dat het niets ernstigs is en dat ze snel weer de oude is...

Let love shine so bright

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 16:37

:S *Slik* In het vliegtuig, moet er niet aan denke zeg dan had niemand haar kunnen helpen! Of op vakantie, brrr.. Zit je in zo'n buitenland ziekenhuis.. Er zit toch ook iets positiefs aan..

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:37

Jeetje, dat is echt niet leuk!!
Ik hoop voor jullie dat het niet ernstig is en ze gauw beter wordt!
Idd waren ze gelukkig nog niet op vakantie want daar in buitenland is de behandeling vaak anders, of in vliegtuig..

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 16:39

Bedankt voor je reactie MoonChloe... Toch altijd fijn als mensen met je meeleven..

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:39

Je zult altijd zien dat dat op zo'n dagen gebeurd maar beter in eigen land dan op vakantie.
Ik hoop dat ze snel weer de oude is en lekker gezond op vakantie kunnen gaan.

Rona, Linanda en Oackly

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:42

Jeetje! Ja, dit soort dingen gebeuren altijd op dit soort momenten, héél vervelend!
Veel sterkte ermee in ieder geval..

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 16:54

Dank jullie wel!! Zie het al weer wat zonniger in...

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 17:23

Hebben er eigenlijk meer mensen ervaring met Epilepsie? Kunnen jullie mij dan wat info pb-en over hoe het verder gaat enzo.. Dankje alvast!!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:36

Misschien even googlen?? Een kennis heeft epilepsie, maar hij slikt ervoor medicijnen en heeft haast nooit aanval, maar hij mag nu nooit meer alleen zijn.. Mag niet meer gaan fietsen omdat hij epilepsieaanval kan krijgen. Hij mag niet alleen gaan zwemmen, hij heeft de geluk dat hij een goeie vriend heeft die zeeen van tijd heeft!

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:40

phoe dat is schrikken Ach gut
Je mag blij wezen dat ze nog niet weg waren, arm kind.
Ik hoop voor je dat alles goed komt en dat je nog een fijne vakantie zult hebben OK dan!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:56

lijkt me heel eng hoor epileptie.vooral voor zo'n kleintje.ik wens jullie sterkte.

Bart..we zullen je missen r.i.p

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 18:28

Bedankt voor alle steun en info.. Pff ja, het is allemaal wel onduidelijk hoe het nu moet enzo.. Maar hopen op het beste!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:28

Ik denk dat het er nu is uitgekomen vanwege de stress van de vakantie. Het kan een vorm van jeugsepilepsie zijn. Dan kan ze er nog over heen groeien.

Fiesta, freiberger, what else?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:29

mijn zus heeft al heel waqt jaartjes epeileptie ,maar heeft een andere vorm,ze heeft niet van die spastische aanvallen,maar black out!
zo heeft ze al een paar keer ongelukken op de fiets gehad,omdat ze zo in een "storing" een drukke kruising oversteekt opde fiets.
ze heeft zelfs een keer zo een grote vijver ingefietst,haar fiets netjes op de standaard gezet,en op slot gedaan!!!!!!!???en toen als een of ander moddermonster de vijver uitgeklommen,weleen flinke longonsteking aan overgehouden!!

ik weet niet waar je gelukkiger mee moet zijn,deze vorm,of van die spaatische aanvallen?!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:30

Megantjuh schreef:
Bedankt voor alle steun en info.. Pff ja, het is allemaal wel onduidelijk hoe het nu moet enzo.. Maar hopen op het beste!


je kunt nu echt niks doen dan afwachten!
welke vorm het is,en hoe snel de medizijnen aanslaan.

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:38

Dat is flink balen, zeg!
Ik hoop dat ze zich snel beter voelt Ach gut ! Sterkte!
(en je hebt een pb Knipoog )


Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 21:54

Bedankt allemaal, er zijn dus 2 vormen van epileptie... hmm nou ik weet nog niert welke vorm ze heeft maar dat krijg ik morgen denk ik te horen!!

Gaia ga nu je pb lezen!!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

JanDik
Berichten: 33
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:04

Mijn oudste broer heeft een zuurstof tekort gehad in zijn hersenen, hierdoor is hij wat trager als 'normale' mensen en hij zit dan ook in een gezinsvervangend tehuis. Hij heeft dus ook epilepsie. Kan hem overal en altijd overkomen, maar wij vinden dat het geen zin heeft om hem daarom restricties op te gaan leggen. Gebeurt het een keer als hij op de fiets zit, jammer dan. Klinkt heel erg hard, maar hij is dol op fietsen, moeten we dan alles wat leuk is gaan verbieden?

Epilepsie is niet het eind van de wereld, er is heel erg goed mee te leven, eventueel mmet medicijnen.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:01

Jeetje zeg dat is schrikken.....*brrr*
Mijn zwager heeft epelepsie, maar de laatste jaren zijn de aanvallen een stuk minder geworden (hij slikt wel 3 keer daags medicijnen).
Mijn nichtje van 3 kreeg een paar maande geleden iets soort gelijks maar het bleek dat het een koortstuip was.........misschien een kleine kans dat jou nichtje dat ook heeft gehad.
Ik duim voor jullie dat het allemaal mee zal vallen........pfffffff wat zullen die ouders zijn geschrokken zeg!!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 09:08

Hmm, iedereen was zeker geschrokken!!! Maar ja n afwachten op die check up! hopelijk is alles gewoon goed en kunnen ze als nog op vakantie!
PlingUIMEN*

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:01

Je hebt een heleboel verschillende soorten epilepsie. Het ligt er net aan in welk deel van je hersenen je "de storing" hebt. Waar je het meest over hoort is de grand mal, dat zijn dus die grote aanvallen met trekkingen en alles. Je hebt ook nog de petit mal. Dan heb je bijvoorbeeld trekkingen in je arm of je been. Dit kan zich echter uitbreiden naar een grand mal.
Je hebt ook die black-outs, waar eerder al over werd gesproken. Maar ook een soort black-outs dat je dus helemaal niets meer doet. Dat komt vaak bij kinderen voor.
In het ziekenhuis gaan ze dus kijken of er een plek in de hersenen is waar ze epileptische activiteit kunnen vinden (dmv EEG) of mogelijk een beschadiging. Maar dit zoeken ze dus uit in het ziekenhuis.
Koortsstuip komt meestal voor bij kleine kinderen.
Van stress of oververmoeidheid kan je ook wel eens eenmalig een aanval krijgen. En als kinderen een groeispurt hebben ook.
Het kan dus van alles zijn en dat wordt dan uitgezocht.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 14:49

Update:

Bedankt voor alle info
Ze heeft de vorm van epilepsie waarbij je stuiptrekkingen, wegdraaiende ogen, blauw hoofd enz krijgt.
Ze hebben toestemming gehad hun vakantie voort te zetten maar ze moet wel rustig blijven doen en haar medicijnen goed slikken enz!

Gelukkig voor hun dus!!!!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 97 bezoekers

cron