Heb het ff helemaal gehad :(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19772
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Heb het ff helemaal gehad :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 13:47

Zit er echt ff helemaal doorheen hiero.

Ik heb veel te weinig discipline, ik vergeet alles, kan mezelf gewoon niet aanzetten tot leer/huiswerk. Kan me slecht concentreren, het lukt me gewoon NIET, hebal zo vaak geprobeerd om mezelf te veranderen, maar het lukt me niet...

Dit heeft ertoe geleid dat ik dit jaar veel te weinig gedaan heb op school, en nu dus in mijn profiel 2 4en sta, oftewel, ik blijf zitten. Ik mag 5 vwo volgend jaar overnieuw doen.

Ik heb me voor de proefwerkweek helemaal te pleuris gewerkt, omdat ik toch wel heel graag over wilde, met een vriend mijn best gedaan die me heel goed geholpen heeft en zo. Heb nog heel die week verknald, terwijl ik echt kei en kei hard gewerkt heb, was zo trots op mezelf dat ik al ruim voor de proefwerk week begonnen was. Maar gisteren moest ik dus mijn punten op halen, stuk voor stuk onvoldoendes.

Nou dus ik dacht, ok, ik blijf zitten, maar dan heb ik volgend jaar iig nog relaxed, heb 4 vakken dit jaar afgesloten die ik dan niet meer overnieuw hoef te doen. Waaronder Frans, waar ik ALTIJD onvoldoendes voor haalde, en gewoon met vreselijk veel mazzel met een 6 had afgesloten!

Wat blijkt, ze hebben dit alles even leuk gewijzigd vanaf volgend... Ik mag ALLES overnieuw doen Scheve mond Huilen , en dan zul je zien, dat ik volgend jaar voor Frans een 5 sta Scheve mond Ik weet dat ik het aan mezelf te danken heb, maar dan nog is het niet leuk.... Huilen Huilen Huilen

Ook ga ik volgend jaar met een vriend (die me ook met school geholpen had!) wedstrijd stijldansen. Je hebt 2 wedstrijden, de NADB's (landelijke wedstrijden) en de BRADO's, dat is een organisatie voor dansscholen vnl in Brabant. We hadden het al helemaal geregeld, we zouden dan 1 keer in de week privé training krijgen. Ik zag het al HELEMAAL zitten. Dus we wilde binnenkort afspraak gaan maken voor tryouts daar. Maar wat blijkt, die trainers hadden nog maar 1 paar die BRADO's danste, en die dansen nu dus geen BRADO's, meer omdat die trainers anders aan het wedstrijd comitee van de BRADO heel veel geld moeten betalen voor 1 paar. Oftewel, zij zijn nie tmeer aangesloten bij de BRADO. Dus als wij daar gaan trainen zullen we ook NADB's moeten dansen, en geen BRADO's meer. Maar daar heb ik geowon het geld niet voor. Inschrijf geld voor een Brado is 5 euro, voor een NADB, 12,50. En dat is overal in het land, dus ook nog eens veel meer vervoers kosten.

Conclusie, die privé training gaat hoogstwaarschijnlijk niet door. Dat kreeg ik gisteren ook leuk te horen vlakna ik thuis was gekomen met het nieuws dat ik bleef zitten.

Per slot van rekening is die vriend nu ook helemaal verdrietig omdat ik verdrietig ben, en dat vind hij niet leuk. (hij trekt zich dingen altijd heel erg aan, leeft soms iets TE met zijn vrienden mee... tis echt een schatje Vriendjes zijn? )

Alles komt nu gewoon even tegelijk. Hoor nu blij te zijn dat ik vakantie heb, maar ik ben shaggie, verdrietig en down. Ik voel me levenloos, het voelt of heel mijn leven uit elkaar is gevallen. Klinkt misschien drastisch en het valt misschien ook wel mee maar zo voelt het.

Ik heb ook heel veel vrienden die me steunen en zo, die me een hart onder de riem steken en dergelijken, maar toch voel ik me nu zo alleen.

Ik ga komende 2 weken enorm veel leuke dingen doen, maar het doet me niks meer, heb er geen zin meer in. 1 van die dingen voor vanavond heb ik afgezegd, heb gewoon echt geen zin in gezelligheid nu. *zucht*

life's a bitch......

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:57

Kop op.

Het is echt heel vervelend voor je dat dit allemaal bij mekaar gebuerd. Ik kan me ook helemaal voorstellen, dat je je onwijs rot voelt. Maar de wereld vergaat niet. Probeer het positieve ervan in te zien:
Je bent jong, je hebt leuke vrienden (als ik het zo hoor), je hebt lekker vakantie en gaat lekker leuke dingen doen.
Probeer niet bij de pakken neer te zitten en even van je vrije tijd te genieten. Probeer de "rottijd" even te vergeten door zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Je vrienden en vriendinnen zullen begrijpen dat je je rot voelt en proberen je op te beuren. Probeer je daarvoor niet af te sluiten. Nog een voordeel is dat je dit jaar als gehad hebt en volgend jaar de stof overnieuw doet. Alles zal dus veel beter gaan.

Ik hoop dat ik je een beetje nieuwe moed heb ingepraat.
Iig wel veel sterkte toegewenst.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:03

Zijn idd wel een hoop vervelende dingen tegelijk.
Maar je KAN het dus wel, je hebt dus wel die discipline want met je toetsweek heb je het ook gedaan {geleerd en huiswerkgemaakt} dus waarom kan je het anders niet dan??
En kan je anders niet een niveau lager gaan doen?? havo of zo? is het voor jou ook makkelijker en mssn gaat het dan ook allemala wat makkelijker.
Kom op meis, je overleeft het wel. Ga voorlopig leuke dingen doen en probeer alles een beetje te vergeten. Ach gut

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:11

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt, ik ben immers ook blijven zitten. Maar geloof me, doordat je de stof al gehad hebt is het volgende jaar makkelijker en wellicht zie je met sommige vakken spontaan het licht( ah zit dat zo in elkaar).

Wellicht een paar tips voor school

- een goede agenda ( liefst 1 met 1 dag per bladzijde). Hierdoor kun je naast je schooldingen ook andere afspraken niet vergeten
- een to do lijstje op je computer maken. ( gewoon in word heel simpel, iets wat klaar is streep je door). Dit lijstje kun je heel makkelijk bijwerken, schrijf gewoon alles op wat in je op komt wat je nog moet doen. Zet belangrijke dingen vet of eventueel groot zodat het goed op valt.
- maak van leerproefwerken altijd een samenvatting van de stof. Hierdoor zit het al een keer in je hoofd en lees vervolgens de samenvatting nog een paar keer door.
- vakken die je moet snappen ( natuurkunde/scheikunde/wiskunde) moet je zoveel mogelijk oefenen,oefenen en nog eens oefenen.
- begin op tijd ( dat heb je ook gedaan met de laatste proefwerkweek). Hierdoor kom je niet in tijdnood waardoor je iets moet afraffelen.
- Wellicht kun je als je een dag weinig huiswerk heb, de stof wat je die dag behandeld hebt samenvatten.


Laatste tip: Je hebt vakantie, Geniet !

Shiloh

Berichten: 19772
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 16:31

thanx voor de reacties....

en Kristie, ik wil niet een niveau lager doen. Ik moet het kunnen kwa intelligentie... verschillende tests hebben zelfs uitgewezen dat ik hoogbegaafd zou zijn Verward:? bovendien wil ik toch ECHT dierwetenschappen studeren na de middelbare, en dan moet ik VWO hebben...

tis alleen. heb totaal geen motivatie.. en als ik het dan probeer, houd ik het 2 weken vol, en dan zak ik weer in. En jah in de proefwerkweek lukte het, maar jeetje, werd daarna wel weer gelijk gedemotiveerd met al die onvoldoendes....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

misses111
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:56

Ik kan je helemaal snappen...Ik zit net zo in zak en as...ik ebn ook echt aan vakantie toe....mijn relatie met mijn vriend al helemaal Scheve mond

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:09

Kortom geef jezelf een vreselijke skup onder je kont....

Dag lieve mama...


Shiloh

Berichten: 19772
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 18:45

waterkippie, was het maar net zo makkelijk gedaan als gezegd.

Heb mezelf al heel erg vaak geschopt... maar blijkbaar kan ik niet hard genoeg schoppen...

Zoals ik al zei, heb dit helemaal zelf gedaan (van school dan) maar dat maakt niet dat ik me nu minder poedersuiker voel...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:50

Dat is k*t..

- GENIET ten eerste van je vakantie zodat je met meer motivatie aan volgend jaar kan beginnen!! En ja, adviezen van Siempie zijn heel nuttig!!

Van dat dansen, gewoon doorgaan met zoeken naar andere priveleraar!

Sterkte Ach gut

Shiloh

Berichten: 19772
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 19:19

oliebol HEE nu zitten mijn ouders ook al weer te zeuren. Die gaan voor 4 weken zeilen en ik zou dan alleen thuis blijven...

Nu zitten ze dat het onverantwoord vinden om me zo thuis te laten, alleen omdat ik down ben Verward:?:? ze zijn er niet gerust op bla bla bla...

volgens mij denken ze dat ik gekke dingen ga doen of zo... JEES kom op zeg.. ...

sorry moet het gewoon ff kwijt, ben nu niet alleen down, maar ook ff zwaar gefrustreerd over het gemiep van iedereen!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:27

Kop op meis...
Volgend schooljaar begin je met een nieuwe lei... Proberen alles bij te houden vanaf de eerste dag, maak er een routine van zodat je bij bent met je leerstof. Begin op tijd ermee en probeer dat vol te houden... Je kan het echt wel!!

En je moet zo denken: wat is nu 1 jaartje op je hele leven? Een jaar vliegt snel om en voor je het weet kan je een jaar hoger...
Profiteer nu van je vakantie en ga er daarna met frisse moed tegenaan!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:17

Hmmm je bent al op de helft meid; je weet van jezelf dat je jezelf moeilijk kunt motiveren! Als je dat weet moet je dat aan gaan pakken. Stel er iets leuks voor jezelf tegenover als je met je schoolwerk klaar bent. Maak daar gewoon een schema voor, klinkt truttig, helpt perfect! En elke keer als je bv 2 dagen je schema hebt aangehouden tracteer je jezelf ergens op, iets lekkers, of iets wat je leuk vindt om te doen, of iets moois, of een avondje vrij, of.... Het klinkt natuurlijk een beteje vaag als je het zo leest, maar je zou zoiets kunnen proberen... Als het hem echt aan die motivatie zit, moet je het jezelf makkelijker maken door aan te pakken waar het aan ligt! Veel succes en zet hem op!

Faber quisque fortunae suae


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie