OV blijft!!!!! college geld omhoog...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

OV blijft!!!!! college geld omhoog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 18:43

Citaat:
OV blijft, collegegeld omhoog 09-07-2004



De OV-jaarkaart komt toch niet voor rekening van de studenten. Wel zal het collegegeld éénmalig worden verhoogd. Dat is de uitkomst van de ministerraad vrijdag. Donderdag werd bekend dat een groot deel van de extra bezuinigingen die minister Gerrit Zalm van financiën gaat doorvoeren voor rekening van het onderwijs zou komen.

Regeringspartij D66, die bij het regeerakkoord had afgedwongen dat niet op de kenniseconomie zouden worden bezuinigd, verzette zich hier echter tegen.

D66-minster de Graaf liet vrijdag na afloop van de ministerraad weten tevreden te zijn over de nieuwe afspraken: "De bezuinigingen zijn nu tot reële proporties teruggebracht." Zalm liet weten dat de gesprekken vrijdag vlot zijn gelopen.


[Copyright 2004, Novum] www.nieuws.nl



Gelukkig de OV blijft. Ik zat al eens te bedenken wat als ik dat allemaal zelf moet gaan betalen die reiskosten... Dat loopt op tot duizenden euro's... Openbaar vervoer is duur..
En tja het collegegeld omhoog, ik weet niet met hoeveel maar dat moet wel op te brengen zijn.

Hoe denken jullie hierover?

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:46

Pfffff gelukkig maar. Vooral voor plattelandsstudenten is de OV echt een uitkomst......

Ik moet anders 8 zone's betalen + stadsbussen.... is niet te doen!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:46

als het collegegeld omhoog gaat, weet ik niet of ik nog kan studeren hoor..
ik heb gehoord dat de VVD het wilde verhogen naar 3000 euri per jaar..
ik denk dat er dan heel veel mensen niet meer kunnen studeren, studeren wordt dan echt iets voor de rijken, en dat vind ik een hele slechte zaak Scheve mond

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 18:50

ik dacht dat het met zo'n 200 euro omhoog zou gaan...
Dus dan word het zo'n 1600 euro...

Citaat:
Pfffff gelukkig maar. Vooral voor plattelandsstudenten is de OV echt een uitkomst......

Ik moet anders 8 zone's betalen + stadsbussen.... is niet te doen!


Jeps ik moet ook 8 zone's, dan een half uur trein, en dan weer met de bus...

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14


Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:55

Collegegeld gaat met 100 euro per jaar omhoog.
Eigenlijk zou je, als je in de stad waarin je studeert, woont en je kiest ervoor om geen OV te nemen omdat je alles fietsend doet, het geld van die OV moeten krijgen.
Nu is je OV-jaarkaart een lening die je als gift krijgt als je jaarlijks genoeg studiepunten haalt of als je je studie binnen 10 jaar afrondt..

Maar als je dus alles fietsend doet én je studie afrondt vind ik dat ze je best dat geld voor die OV kunnen geven als bonus op je stufi, want je krijgt toch al veel te weinig Scheve mond

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:57

godzijdank blijft de OV. Hoeveel geld ik wel niet kwijt ben voor het reizen zónder OV. En een ov blijft altijd makkelijk al wil even naar Amsterdam met de trein Haha!

:){

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:16

nou en terrecht dat die blijft die studente hebben al zo weinig te makke

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:20

Ik ben ook blij dat de OV blijft. Ik woon in een gat waar bijna geen openbaar vervoer rijd. Maar de keren dat ik met de bus kan doe ik dat ook. Anders had ik meteen wel alles met de auto kunnen doen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:26

Ik ben ook zooo blij dat m'n OV blijft! Anders zou het gewoon onbetaalbaar worden. Dan maar het collegegeld iets omhoog... Maar ik vind wel dat je dan ook meer moet kunnen lenen bij de IB groep, zodat wel iedereen kan gaan studeren als ie zou willen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:31

ik weet zeker dat het collegegeld nu al voor veel mensen een heleboel geld is.. meer lenen bij de IBgroep wordt dan natuurlijk een optie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:46

Ik gebruik mijn OV toch niet al te veel want ik ga meestal met de auto naar school toe Haha! Maar ik kan heel goed begrijpen dat het voor de meeste niet te doen is als de OV een lening wordt.

Dat het collegegeld 200 omhoog gaat vind ik niet zo'n ramp, als er maar wel wat tegenoverstaat Haha! Een beetje beter onderwijs ofzo zou geen kwaad kunnen. De kwaliteit van het HBO laat stevig te wensen over.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:50

Ik krijg nu eindelijk OV, en nu wil ik hem ook hebben ook Haha!
Na 6 jaar fietsen, ga ik nu leuk van uit de bus zitten zwaaien naar al die verzopen fietsers }>

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:58

Dorée schreef:

Maar als je dus alles fietsend doet én je studie afrondt vind ik dat ze je best dat geld voor die OV kunnen geven als bonus op je stufi, want je krijgt toch al veel te weinig Scheve mond


maar als je je OV inleverd dan krijg je geld terug voor je ov hoor. het is niet veel, maar wel wat..

:){

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:18

Ik ga volgende keer op D66 stemmen Haha!

Die achterlijke gekken in de 2e kamer, overal op bezuinigen, studenten hebben al weinig, maar straks helemaal niks! Dat ze zelf op hun eigen bonussen en dikke auto's gaan bezuinigen...

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:22

Wow, ik wist niet eens dat het plan er was om de OV af te schaffen.
Was een mooie stunt geweest, want ik heb net een stageplek voor een half jaar in Zwolle.
Zeg 22 weken x 5 dagen x 20,20 euro reiskosten = 2222 euro.
En daar komt dan nog collegeld overheen Wow!
Paula is een bijbaantje bespaard gebleven zie ik Haha!
Zal blij zijn als ik afgestudeerd ben, wat een geld he?

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:35

dus de OV wordt geen lening? Las ik vandaag nog in de krant! Het zou een lening worden die je sowieso moest betalen als je ervoor koos een ov te nemen

Spero melior

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:46

gelukkig blijft de OV want van Dordt naar Maastricht is nogal prijzig (retour is zo'n 70 euro)

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:13

pfff. gelukkig dat de OV blijft! Die keren dat ik in het weekend de bus of trein moet pakken(met korting) zitten ik al te miepen over de prijs... Ben nu helemaal opgelucht!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:19

Ik ga met de auto naar school en ik zou het wel fijn vinden als je je OV kan inleveren voor een vergoeding. Dat kan dus niet, dus heb ik een nutteloze OV. Belachelijk dat het collegegeld omhoog gaat, de kwaliteit die mijn opleiding ervoor levert is matig! Komend jaar moet ik 1600 euro collegegeld betalen om stage te mogen lopen bij een bedrijf, dat vind ik nou belachelijk. Ze komen vanuit school 2 x langs, dus 800 euro per keer.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:43

Pff gelukkig blijft de OV, denk dat heel vele mensen niet meer kunnen studeren als dat wegvalt! Op hoeveel komt het collegegeld dit jaar dan uit?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:40

Te hoog Stoom uit je oren . 1600 euro ofzo per jaar. Belachelijk, voor het prutswerk dat ze afleveren!!! Misschien is privatiseren niet eens zo'n slecht idee, kijken of het ook voor minder kan Haha! .

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 02:26

wow 1600 Bloos! paps en mams maar weer eens lief aankijken Tong uitsteken Gaat dat dit jaar al in dan?

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:28

Godzijdank hebben ze toch besloten de OV te blijven vergoeden...ik vind dit ook echt niet acceptabel wat de overheid doet met het pre-pensioen en onwijs veel bezuinigen op het onderwijs! Wat al enorm in de knel zat de laatste jaren!!(zit zelf in t onderwijs) Echt grrrrrrrr

LotteAnna
Berichten: 990
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Nmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:08

Ik dacht dat je OV in een lening werd omgezet, die je na je studie moet terugbetalen....

Blaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:15

Ik had gehoord dat het juist een lening werd? Naast dat het collegegeld verhoogd werd Verward


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Amazonbot, ardanwan, ChanelR, chinnie, DWitzel, Eleadoras, flooooo, Laibadji, NadjaNadja, Schuur_, Tazzey en 118 bezoekers