Wat als je paard......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Wat als je paard......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 20:21

toch niet je 'droompaard' blijkt te zijn?!
Het begon een paar dagen geleden,zag een paar foto's en was gelijk verkocht.Oke dat heb ik weleens vaker,maar het gaat nu verder,ik neem iedere dag wel even de tijd om d'r foto's te bekijken.Soms wel vaker dan één keer........zelfs als ik bij m'n eigen paard ben,spookt dat lieve hoofdje door m'n hoofd.
Oke ik heb alleen maar foto's gezien en het is nog maar een veulen,wie zegt dat het uberhaupt wel klikt?
Daarbij komt dat ik Buddy al ruim 5 jaar heb,maar nooit heb ik dit gevoel bij hem gehad.Heb hem zelfs willen verkopen toen ik hem een jaar of drie had,gewoon omdat we elkaar danig in de weg zaten.Maar toch twee jaar verder is onze band wel beter geworden......
Ze zeggen altijd "Wie het kleine niet eert,is het grote niet weert"........Ik weet dus ook wel dat ik blij moet zijn met wat ik heb.
Hebben meer mensen dit gehad,dat je een paard tegen kwam en dacht:'Wow,dit is hem/haar!'?
Mss moet dit idd maar m'n droompaard blijven en moet ik gewoon tevreden zijn met wat ik heb met m'n eigen paard,ondanks dat onze karakters af en toe nog wel eens botsen.Immers als ik echt die stap neem om dit paard te kopen,zou ik toch Buddy moeten verkopen(twee paarden houden is geen optie).
Volgens mij is dit weer een gigantisch zeurverhaal,maar ik ben toch wel benieuwd of andere dit ook hebben meegemaakt en hoe die ermee om gingen?Gewoon vergeten en tevreden zijn met wat je hebt of toch de gok wagen en je 'droompaard' kopen?


Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:28

ik zou het niet weten, maar ik zou toch voor je eigen paardje gaan! Lachen
je moet blij zijn dat je een paardje HEBT! Verward
maar het droompaardje is nog een veulen, ik zou het niet doen sorry

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:08

Ik heb dat wel eens gehad. Ik verzorg echt de liefste en tofste haflinger die je je maar kan voorstellen, maar sinds kort staat er een Tinkertjes bij ons op stal, en het klinkt heel raar maar ik ben er echt verliefd op. Ik weet dat hij weer weg gaat over een tijdje, maar dit heb ik ook nooit eerder bij een paard gehad.

» Never give up on the things that make you smile..

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:11

Ik heb tranen met tuiten gejankt toen mn pony weg ging Haha!

Wij waren echt een stel Haha!
Maar soms zaten we elkaar ook welleens in de weg Lachen
gewoon door gaan! Mocht het toch niet klikken....... kun je hem altijd nog verkopen *LOL*

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:31

heey,

probeer is de leuke kanten van je eigen pony teontdekken, heeft hij lieve oogjes of rijdt hij heerlijk???

dit is enkel maar een tip hoor!!!!

xx romy

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:35

Het is je hobby en het moet leuk blijven.
Als jij denkt een betere klik te hebben met een ander paard, waarom zou je je paard nu dan niet verkopen?
Misschien vind jou paard wel een baasje waar hij beter mee klikt, en jij een paard waar je beter mee kunt.
Alletwee happy.

Ik heb zelf ook mijn pony verkocht, en die heeft nu een baasje waar het super mee klikt.
En ik heb nu een paard (heet ook buddy Knipoog ) waar ik het super mee heb.. Ook alletwee happy
Laatst bijgewerkt door Ing__ op 08-07-04 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Dag lieve mama...

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:36

ze is mijn verzorgpony, en het klikt heel erg goed ik hou ziels veel van haar en het gaat erg goed tussen ons ik vroeg het me gwoon af!!!!!

xxies romy


Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:15

Ga bij jezelf na of dit niet een bevlieging is of blijvend. Ik heb zelf bijv. ook vaak genoeg dat ik iets nieuws zie (niet per se een paard) en er helemaal weg van ben. Na een tijdje is het nieuwe eraf en minder interessant geworden(veulens zijn al snel lief en schattig). Is de liefde voor dat veulen wel echt blijvend tja... ik weet ook niet hoe 'slecht' de relatie met je huidige pony is, maar wanneer die echt slecht is , dan kan je er overnadenken om hem te verkopen. Maar doe het niet te snel, je geeft toch een deeltje (hoe klein of groot ie ook is) van jezelf weg...

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:56

Ik ben het echt eens met Hanneke, straks verkoop je je paard en blijkt het 'droompaard' toch niet hét droompaard te zijn..

Ik heb het zelf ook gehad, dat ik op foto dacht van: wow, dat is een geweldig paard!
Toen ben ik gaan kijken (was al op zoek naar een paard Knipoog) en sindsdien is ze niet meer bij me weggegaan Lachen.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:04

als jij denkt dat het veulen je droompaard is/gaat worden:koop haar!
niets is zo erg als met een paard blijven zitten waar het niet mee klikt.
ik heb het altijd:als ik op slag verliefd word,zit het goed...
en het klopt!
ik zou buddy verkopen,en het veulen kopen.
als t met het veulen niet klikt,verkoop je die toch ook gewoon?
niet te moeilijk over doen,maar blijven zoeken tot je je droompaard heb!

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 20:14

Ik denk dat ik maar eens een afspraak ga maken om d'r te mogen bezichtigen.Mss dat ze me irl wel helemaal niet aantrekt....en als ze dat wel doet dan word het toch tijd dat ik een beslissing ga nemen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:35

Ik denk wel dat je de dingen moet scheiden. Je hebt nu een eigen paard waar je mee kan rijden en hebt je oog laten vallen op een veulen. Heel ander verhaal dus.

Heb je problemen met je pony? Wat heb je tot nu toe geprobeerd? En wat ben je bereid te proberen/doen.

En, heel belangrijk, waarom heb je je pony gekocht! Je schrijft dat het nooit je 'droompaard' was maar wat waren dan je beweegredenen om voor hem te gaan. En zelfs bij een droompaard zul je perioden hebben waarin het soms wat minder gaat.

En wat Timilon schrijft.....tja, een paard is natuurlijk geen auto. Zo fijn is het niet voor een paard om telkens maar weer van eigenaar te veranderen. Denk er goed over na en maak een weloverwogen beslissing.

There is no reality, only perception.

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:51

als ik jou was zou ik je paardje van nu niet verkopen, zeker voor een dier dat nog zo jong is.
heb overlaatst ook zo'n paard gezien op het internet waarvan ik dacht "dit is hem" maarja ik mag nog geen paard dus ik sta niet voor moeilijke beslissingen Haha!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:12

Bayan schreef:
heb overlaatst ook zo'n paard gezien op het internet waarvan ik dacht "dit is hem" maarja ik mag nog geen paard dus ik sta niet voor moeilijke beslissingen Haha!


hahaha wat kan het leven soms simpel zijn he Clown

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 21:40

ellenlouise schreef:

En, heel belangrijk, waarom heb je je pony gekocht! Je schrijft dat het nooit je 'droompaard' was maar wat waren dan je beweegredenen om voor hem te gaan. En zelfs bij een droompaard zul je perioden hebben waarin het soms wat minder gaat.



Dat was heel simpel,heb hem eerst een jaartje als verzorgpaard gehad.Van de ene op de andere dag kreeg ik te horen dat ie te koop stond(hij was zelfs al verkocht,maar de koop is toen niet door gegaan).
Ik was net klaar met m'n examen en toen hebben m'n ouders hem voor me gekocht,als cadeautje voor het feit dat ik geslaagd was.
Mss zit ik wel gewoon in een dipje,5 jaar lang heb ik hem 7 dagen per week gedaan.Nu staat ie gelukkig voor een maand op de wei,kom ik eindelijk ook eens tot rust.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:53

Je weet toch dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken he

There is no reality, only perception.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:00

Ik had echt jarenlang steeds het paard dat ik net niet bedoelde zeg maar. Nooit helemaal goed van wow hier wil ik elke dag op rijden.
Nu sinds 2 maanden heb ik echt mijn droompaardje. Een hele lieve makke haf die zowel bereden als betuigd is, lief in de omgang, leuk koppie, papieren, nu gedekt door ambassador en gewoon super buiten. Ben zo blij met d'r, maar daarvoor al veel paarden gehad.

Maar een echt droompaard een perfect paard bestaat niet en als je dat had zou het ook saai worden. Een paard dat bijv. precies alles doet wat jij wil. Uiterlijk kan leuk zijn, gedrag is een 2e punt.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:12

Het veulen kan je nog naar je eigen hand zetten als het lukt,alleen duurt nog wel tijdje voor je begint met berijden. maar heb je dan helemaal geen mooie momenten met je paard meegemaakt?die je voor geen goud had willen missen?of dingentjes die alleen jullie samen hebben?

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:23

chantal21 schreef:
Dat was heel simpel,heb hem eerst een jaartje als verzorgpaard gehad.Van de ene op de andere dag kreeg ik te horen dat ie te koop stond(hij was zelfs al verkocht,maar de koop is toen niet door gegaan).
Ik was net klaar met m'n examen en toen hebben m'n ouders hem voor me gekocht,als cadeautje voor het feit dat ik geslaagd was.
Mss zit ik wel gewoon in een dipje,5 jaar lang heb ik hem 7 dagen per week gedaan.Nu staat ie gelukkig voor een maand op de wei,kom ik eindelijk ook eens tot rust.


het is je zo te horen wat teveel
zoek dan iemand die hem 2 keer per week voor je doet, zodat je ook eens rust hebt
of laat hem af en toe alleen maar eendag op de wei lopen
paardrijden moet wel leuk blijvenen als he teen opgave wordt gaat dat ten koste van het plezier voor jou en je paard.
Nie tiedereen is even fanatiek en dat geeft ook niet
Als je een ander paard koopt is dat probleem niet opgelost, want datveulen wordt straks groot en dan heeft het ook jouw aandacht nodig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers