Kicken op pijn? Bord voor de kop? Geen respect...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Kicken op pijn? Bord voor de kop? Geen respect...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 23:39

Het gaat over Union, mijn grote vriend Knipoog

Ik snap het echt niet hoor, maar volgens mij heeft dat beest echt een mega bord voor zijn kop, is hij gewoon zo stom als het maar kan, of kickt op pijn Verward

Hij is altijd al moeilijk geweest. Moeilijk dingen leren, moeilijk iets duidelijk te maken. En een tik voor iets geven helpt ook niet echt. Vooral zijn verzorgster kan hij nogal eens leuk voor de gek houden, al moet ik toegeven dat het tegen woordig een stuk beter lijkt te gaan.

Van een tik kijkt hij niet meer op, volgens mij is hij mischien ietsjes onder de indruk als je hem half in elkaar trapt (nooit gedaan overigens hoor!!!) en een simpele maar fikse schreeuw doet hem ook weinig.

Otto en hij staan naast elkaar op stal. Gezellig zou je zeggen, nou volgens mij is het geen verbetering dat Union in Gens stal is komen te staan, en dus met Otto een liksteen deelt, en voor doro de tralies heen elkaar kunnne aanraken en ook over de muur.
Otto is tegenander paarden behoorlijk fel bijna etenstijd. En juist rond die tijd gaat Union hem uitlokken. Dan doet hij zijn kop over de muur, vliegt Otto kwaad over de muur heen om Union een fikse knauw te geven, en vaak hoor je tanden op elkaar slaan, waar je haren van overeind komen te staan, en je verwacht dat er echt happen uit Union zijn. Maar toch blijft hij terug komen.

Zo ook in de wei... Gaat hij Otto klieren... Hij blijft maar etteren, hoe vaak Otto ook dreigt. Tja, na dreigen komt het andere, en Union heeft al meerdere trappen gehad (al is hij vaak te snel en kan ze ontwijken), maar daarnaast nog veeeeeel meer beten.
Als iemand op stal langs komt, zal die mischien wel even schrikken bij het aangezicht van Union zijn kop en hals, aangezien die vol de bulten, wondjes en kale plekken zitten.

En toch blijf Union door gaan... Een bord voor zijn kop, geen respect voor andere paarden, geen gehoor geven aan dreigementen.
Tja, gek he, dat je dan al die wondjes hebt, die pijn doen als je geluk hebt dat Otto zijn 'velletjes-lekker-ronddraaien' techtniek heeft gebruikt Rolleyes Net of hij Kickt op pijn, ook omdat hij na een tikje gewoon weer gelijk tergu komt, net of het is: "NOG EEN KEER!!!"

Tja, Union was ook bij Genderose niet geliefd (een van de weinige waar Union WEL flink uit de buurt bleef, want Gen was ECHT vals tegenover hem!), Union heeft wel eens een tijd met een extra bil gelopen omdat hij dacht dat hij de vreemde merrie bij de eerste kennis making maar gelijk op de rug kon springen (lomperd!), en ook met Winette ging het dus voor geen meter, aangezien hij veelte opdringerig was en het arme diertje dat jonger en onderdaniger is dan hem, lekker in de hoek te dowen en te kleineren...

Ik snap hem echt niet...
Tja, puber? Ik betwijfel het... Volgens mij is het gewoon een rottige karakter trek van hem, en denk dat de oorzaak mijn lievie Tancreda is.
Die was namelijk te lief voor ander epaarden, en mepte niet van zich af (enkel beetje merries gillen Rolleyes) en daar heeft Union als veulen een tijd bij gestaan.
Zou het daar aan liggen? Dat hij door Tannie niet goed is opgevoed om hij te veel mocht en de baas kon spelen over haar? Ze hebben maar een half jaartje ofzo bij elkaar gestaan...
Zou het ooit nog bijdraaien... Ik heb overigens nog nooit een ander paard gehoord dat hetzelfde is... Union, een erg apart geval volgens mij...


Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:44

Het zal wel gewoon een pestkop zijn... Ik hoop voor jou (en zijn buurpaardjes!) dat het nog ooit over gaat, maar daar heb ik zicht op.
Succes ermee!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:29

Ik denk ook dat het een beetje een apart geval is...
Heb nog nooit een paard gezien, dat ook daadwerkelijk pijn en ruzie op gaat zoeken....

Succes! Haha!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:33

ik ken dit maar al te goed Haha!

had niet gedacht dat er nog zo één zou rond lopen

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:22

Kennut, heb vlieg van Daan echt een paar mega klappen moetten verkopen voordat hij in de gaten had dat er grenzen zijn...... Dat paard van Dani is er een hoor...... ik heb haar al gewaarschuuwd dat ze nog heel vaak in tranen van het dier af zal stappen.........

Hij gaat gewoon door een hek heen als hij iets niet wil. Bij hun hebben ze een bak met aan een lange zijde betonnen platen.......... hij stoot gewoon keihard zn poten ertegenaan om maar niet naar rechts te moeten. Lekker ding niet????

Vlieg en ik begrijpen elkaar ondertussen, hij weet en respecteerd mn grenzen en dan kan je ook heel fijn met elkaar werken. Bij Dani net zo.. hij weet en respecteerd haar grenzen........ maar andere mensen is het dier gewoon de baas.

Hij heeft ook nul comma nul angst om zichzelf te bezeren...... zit altijd onder de wonden....... raar dier, maar wel een heel leuk dier, een met super veel karakter

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:16

Eigenlijk zou je juist trots moeten zijn op zo'n paard met een eigen(wijs) karakter. Ben je waarschijnlijk stiekem ook wel Schijnheilig

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:32

[quote Union heeft wel eens een tijd met een extra bil gelopen omdat hij dacht dat hij de vreemde merrie bij de eerste kennis making maar gelijk op de rug kon springen (lomperd[/quote]

Ik lig helemaal dubbel! Haha!

Dat gedrag is wel herkenbaar, ik weet niet hoe oud hij is(of ik heb eroverheen gelezen Bloos ). Mijn paard is ook opdringerig (7 jaar), snapt niet dat sommige paarden gesteld zijn op hun privé-ruimte (ook bij mensen snapt ie het niet).

Met rijden heeft ie ook een tijdje gehad dat hij overal (ogenschijnlijk) ongevoelig was voor drijven en tikken met de zweep, en dat was soms een harde tik! Als ik tegen hem schreeuwde bleef ie met een uitgestreken smoelwerk naar me kijken....om gek van te worden

Ik denk dat het deels het aard van het beestje is en deels expres d.w.z. elke keer kijken tot waar hij zijn grenzen kan verleggen. Dus, hij heeft nog niet genoeg respect voor e.e.a. Door zelf consequent te zijn en door schade en schande (nog een paar keer rondlopen met een extra bil Haha! ) zal het mettertijd wel minder worden. Dat was bij mijn paard ook zo. Ook hij heeft bij een hele lieve merrie (zijn mammie) gestaand, dus misschien ligt het daar wel aan, ik weet het niet.

Ik denk niet dat het helemaal weg zal gaan, zo zijn sommige paarden nou eenmaal zo. Een echt antwoord op je vraag is het niet, maar je bent in ieder geval niet de enige!
Succes.

Groetjes,
Tinusje

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:35

en afgezien van de wonden e.d. is het toch ook wel leuk, een paard met humor...ik lach me af en toe gek als hij weer een stunt uithaalt die meer dan lomp is.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 08:51

Union degene die familie van Uno is? Dan lijken ze wel wat op elkaar. Uno is nu 26 en nog net zo. Zijn baasje denkt ook dat ie een plank voor z'n kop heeft. Ze dacht dat het kwam doordat hij hengst is maar het zal het karakter wel zijn. Laat zich altijd bijten en kwallen door de mijne. Denkt niet aan zijn eigen lijf. Als hij iets stouts doet kan ze hem straffen wat ze wil maar meneer wil het gewoon niet voelen. Als hij er niet al teveel schade en psychische stress van ondervindt zou ik me er niet al te veel van aantrekken. Ik ken ook mensen die zo zijn en er erg gelukkig mee zijn Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:26

hier op stal hebben we er ook zo eentje
een paar ddat maar niet ophoudt met de anderen uit te dagen
die gaat nu alleen op de wei, niet meer in de groep, voor zijn eigen bescherming

fons
Berichten: 37
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:50

Mja zo heb ik er ook 1 staan. Niets mee aan te vangen Haha! Vingers aflikken

fons
Berichten: 37
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:50

Maar wel paarden met karakter

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 11:40

Remy schreef:
Eigenlijk zou je juist trots moeten zijn op zo'n paard met een eigen(wijs) karakter. Ben je waarschijnlijk stiekem ook wel Schijnheilig


Nou trots ben ik niet hoor. Het is niet mijn beste vriend (ofwel: het is het eerste paard waar ik een hekel aan heb, mede door dit gedrag)

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 11:42

Citaat:
Dat gedrag is wel herkenbaar, ik weet niet hoe oud hij is(of ik heb eroverheen gelezen Bloos ). Mijn paard is ook opdringerig (7 jaar), snapt niet dat sommige paarden gesteld zijn op hun privé-ruimte (ook bij mensen snapt ie het niet).


Hij is nu 3. Dus mischien dat het nog weg zal gaan.
Maar het is al als veulen gekomen. Toen was het al een vreselijke etter, die op je rug sprong en niet opkeek van de tik of straf die hij daarvoor kreeg.
Tja, toen kwam hij in handen van dat meisje. Door de opvoeding is het ook verder niet weggegaan (ze is vaak bang voor hem geweest en weinig tijd - 1+1=2)

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 11:43

Tinusje schreef:
en afgezien van de wonden e.d. is het toch ook wel leuk, een paard met humor...ik lach me af en toe gek als hij weer een stunt uithaalt die meer dan lomp is.


Ja, ik lag hem wel uit. En helemaal als hij weer zijn verzorgster in de zeik neemt. Maar als hij het bij mij flikt...
Dat weet hij overigens wel. Hij doet minder vaak iets bij mij dan bij zijn verzorgster. Hij is een beetje bang voor mij, maar toch kan hij nog op me stpringen en door me heen lopen Verward

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 11:44

Natascha schreef:
Union degene die familie van Uno is? Dan lijken ze wel wat op elkaar. Uno is nu 26 en nog net zo. Zijn baasje denkt ook dat ie een plank voor z'n kop heeft. Ze dacht dat het kwam doordat hij hengst is maar het zal het karakter wel zijn. Laat zich altijd bijten en kwallen door de mijne. Denkt niet aan zijn eigen lijf. Als hij iets stouts doet kan ze hem straffen wat ze wil maar meneer wil het gewoon niet voelen. Als hij er niet al teveel schade en psychische stress van ondervindt zou ik me er niet al te veel van aantrekken. Ik ken ook mensen die zo zijn en er erg gelukkig mee zijn Knipoog


Achter Union zit idd ook een Pygmalion. Dat is net als van Otto de opa van Union.
Maar de andere paarden op stal (allemaal Genderose - dus Pygmalion erachter) hebben zoiets niet... Die leren juist erg snel, en hebben respect voor de mensen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:52

Er is waarschijnlijk niks mis met dit paard, gewoon een echte tuiger met karakter, en net een maatje te groot voor je.

Goedgekeurd onderschrift :)

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:29

Ik heb in het begin ook gedacht, dat die klappen bij mijn haflinger niet doorkwamen. Dat hij gewoon een te lage pijngrens had, maar uiteindelijk het gevecht van hem gewonnen, en toen is hij langzaam aan veranderd in een braaf beest, wat genoeg aan EUH.
Het is een paard wat denk ik gewoon heel consequent moet worden aangepakt, want het klinkt als heel erg uitdagen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:08

weet je wat over zijn verleden? waar hij als veulen heeft gestaan?
of heb ik daar overheen gelezen?

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 01:59

Mijn paard was als veulen ook al erg vervelend. Ik was, toen hij 2 jaar was, zelfs bang voor hem. Hij sprong er zo bovenop, liep dwars door me heen, en dreigde zelfs. Hij was dus hartstikke dominant. Maar als ie voor de hengstenkeuringen naar het hengstenstation ging, zeiden ze daar dat ze het zo'n brave hengst vonden Verward Hij voelt haarfijn aan wie hij voor zich heeft. Jouw paard is er, denk ik, ook zo één, en als ie enige twijfel bij mens en dier voelt, gaat hij ervoor. Dat uitdagen en brutale gedrag zal altijd wel een beetje blijven, maar hoeft geen probleem te zijn. Hij is nu 3, je kan dus nog veel corrigeren. En in de wei.....mijn paard is uiteindelijk zijn meerdere tegengekomen en toen is hij een stuk ingebonden. Nu heb ik al tijden geen veearts meer hoeven laten komen. En dat is weleens anders geweest! Toen was het een paar keer per maand raak.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 09:39

Op mijn werk rijdt ik met een haflinger die is net zo, alleen is hij niet gemeen maar hij heeft gewoon humor! Clown

Hij is heel opdringer, bijt, kan niet stilstaan, peesbeschermers haalt hij zelf wel af, als je die al omkreeg Clown . Hij staat in een tweespan, en moet altijd wat te klooien hebben. Zet je hem in de wei dan wacht hij net zo lang tot zijn weidegenootje gaat rollen. Hij rent dan op het arme paard dat op zijn rug ligt die zich niet kan verdedigen om zich er vervolgens bovenop te storten Extreme duivel .

Het is nu minder geworden. Hij wordt ouder, hij zal nu een jaar of 8 zijn. En hij staat nu weleens met andere paarden op de wei die hem wel de les lezen. Zijn humor blijft, en je kan hem nog zo'n eumeunige rot schop geven en hij schijnt erom te lachen, maar hij kan nu redelijk stil staan, dus er zit vooruitgang in.

Dus ik denk (ik weet niet hoe oud jou paard is) dat het beter wordt als ze ouder worden. En ik denk ook dat het zal helpen als je hem gewoon bij een super dominant paard in de wei zet. En dan laat ze maar klapperen, en maar hopen dat hij na heel wat shoppen toch eens gaat nadenken.

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 16:08

Serendipity1 schreef:
weet je wat over zijn verleden? waar hij als veulen heeft gestaan?
of heb ik daar overheen gelezen?


Hij is bij ons op gegroeid. Geboren en getogen.
Na een half jaar afgespeend, daarvoor het half jaar met Mama in het land gelopen, en een beetje 'verwilderd' (niet in handen gekomen, enkel soms om merrie gedag te zeggen en brood te brengen).
Daarna een tijdje met Tancreda in het land gelopen, 1 jaar was die.
En toen die was afgemaakt (eind 2002) kwam hij bij Genderose in het land (die overigens een hekel aan Union had Bloos ) maar dat ging prima, bij haar bleef hij flink uit de buurt. Terwijl zij hem nooit echt heeft gebeten, enkel harstikke shaggo hem weg ging jagen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Babootje, GrapeshotBot en 128 bezoekers