[VT] GEVRAAGD: Recept veulensoep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

[VT] GEVRAAGD: Recept veulensoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 20:54

Sjongejonge,
elke keer vergeet ik weer te genieten van die 3e week... Die week dat ze zich net goed laten pakken en nog zo schattig en onschuldig meelopen.
Helaas is Zina's 3e week achter de rug...
In de wei laat ze zich alleen nog maar pakken als ze daar zelf zin in heeft, gister had ze dus geen zin en elke keer als ik vlakbij was stoof ze weg in galop om onder een luidkeels *WHIEEEEE* te bokken en te steigeren. (ze bokt al niet meer in een straal van 10 meter rond mij, dat heb ik haar de eerste week gelijk even uitgelegd). Vervolgens rende ze vlug naar de andere kant van Jonkvrouw waarna het spel weer van voren af aan begon.
Gelukkig kwam mijn moeder na een tijdje kijken wat ik toch aan het doen was. Zo hebben we een hinderlaag kunnen leggen en kregen we haar uiteindelijk te pakken. Haha!

's Ochtends laat mevrouw zich ook niet meer zo maar in het land zetten... Ze loopt aarzelend achter Jonkvrouw aan, loopt krap aan het land in zodat ik niet de tijd krijg om Jonkvrouw los te laten en het hek achter haar te sluiten. Voor die tijd sprint ze (weer gillend) de wei weer uit.
Op stal zetten gaat net zo, voordat ik me kan omdraaien om de deur te sluiten staan ze al weer buiten.

Nou te bedenken dat dit nog 2 maanden gaat duren,
pas vanaf die tijd gaat Jonkvrouw ingrijpen en dan zijn ze ook binnen een paar dagen mak Schijnheilig


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:09

Hhahaa ik dacht aan heel iets anders!! Maarre...ik heb wel t recept voor gebraden veulenboutjes!! Knipoog

Bij Zot heb ik die neigingen nog niet gehad maar Votje heb ik ook bijna weleens in de soep gegooid.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:14

Haha! Haha! Ach Sjuim, jij bent toch ook weleens jong en lolbroekerig geweest zodat je ouders er horendol van werden? Knipoog

Klinkt als ochtendgymnastiek... Schijnheilig Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:14

LIEV!!!!!
Leuk he die veulentjes Haha!

En een touwtje eraan?

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:55

haha mormels zijn het Haha!
wij hebben er ook 2 op stal staan op het moment...
in de wei zetten is een ramp, uit de wei idem Boos!
vooral als je weinig tijd hebt Haha!
barbeque tijd Vork

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 22:13

JUIST!
Als het zonnetje schijnt is er niets aan de hand, maar net bij een beginnende onweersbui begint het weer he?
Wat een knurftjes zijn het! Boos!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:19

Oh ja met slecht weer vinden ze dat spelletje nog veel leuker
Ik heb eens een half uur in een hoosbui gelopen omdat zo'n veulen niet mee naar binnen wilde.
Dan niet.
Hek open gezet, merrie op stal gezet en ik ben naar boven gelopen en vanuit mijn kamer bij de verwarming gekeken wanneer het veulen het zat was en ook richting stal liep...


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:28

Ik denk dat ik de DB maar eens bel Tong uitsteken

Neem een koudbloed Nu bijna drie maanden en nog geen stap verkeerd gezet, kan zo het halster om doen, loopt netjes los mee, niet rennen, bokken of wat dan ook. Hij voedt zichzelf op, want z'n moeder doet het niet Haha!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:30

Lief he Haha! Dat gillen ken ik wel, dat doet wise nog steeds al hij in een treiterbui is..beetje jammer..
Succes maar de komende maanden

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:02

Lachen zeg!! Zidine is 's ochtends zo druk (ze wil dan in de wei) dat ze haar halster niet om wil en dan als een gek door de stal springt. Moeder staat dan al geduldig buiten de stal te wachten op haar wispelturige kind....
Ze is ongelooflijk ongeduldig, en loopt bokkend en steigerend mee richting wei.
Aan het eind van de dag is ze moe, en kun je ze rustig ophalen, net een mak lammetje... Haha!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:57

*klopt af*
Zanzibar is, tot nu toe, erg braaf, zeker voor een hengst... Ik ben nog niet gebeten en ik heb ook nog geen mep gehad. Hij loopt zefls braaf met z'n moeder mee.
Z'n jaar oudere halfzus wordt wel dagelijks zo ongeveer verkracht, maar verder gedraagt hij zich prima.

Veulenvlees schijnt erg mals te zijn...

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 01:11

De hond helpt mee met buiten zetten. 2 passen richting veulen en hij snapt dat richting wei zijn enige optie is. Zolang dit nog werkt wordt de soep nog niet opgezet Haha!

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:05

Haha!
Daarom heb ik er een die je kunt optillen Knipoog

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:20

Wat dacht je van gehaktdag, kun je ook lekker gaar laten sudderen!!!!!!!!
Voel met je mee, sterkte.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:21

En dan Gemske ? Aan de kapstok hangen, tot ie zich wer gedraagt?

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:25

Nee dan kun je hem van en naar de wei brengen.
De omgekeerde wereld (ik draag het paard ipv andersom)

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:18

Hmmm lekker, als jullie gaan barbequen gil dan even lijkt me wel lekker veulenbout Vingers aflikken Haha!

en idd ze kunnen je helemaal gek maken als ze niet willen komen en geen halster om willen. ik moet zeggen dit jaar heb ik alle mazzel van de wereld. de ene, droppie, is zo mak dat ik die overal het halster om kan doen, die komt al van zichzelf naar me toe als ik naar de wei loop Cool en dat was vanaf dag 1 al zo.
de ander lady is wel een beetje een dondersteentje maar daar helpt mams me goed. mams heeft haar geleerd naast haar te blijven waar ze ook heen gaat, maar zelfs die doe ik zo in de wei zonder mokken een halster om.

het veulen van vorig jaar was een ander verhaal, die heb ik zelfs op een dag zonder mams en met het hek dicht op de wei gelaten, in het kader van niet komen dan doe je het maar een poosje met jezelf alleen.
vond ze niet lollig van mij Schijnheilig maar de dagen erna bleef ze heel dicht bij mammie stel je voor dat baasje d'r weer achter zou laten.

maar bij die had ik ook af en toe zoiets van waar is de barbeque Knipoog

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:27

Wat was de paps ook alweer.....een Trakhener toch Tong uitsteken

Mijn kleine San Remo is gelukkig heel braaf.
Ze kopieert het brave gedrag van haar mama, dus als ik bij de wei kom, komt ze (net als mama) braaf naar voren en geeft ze ook een hinnik.
Ze schiet zo met haar hoofdje in een halster en in mijn eentje neem ik ze dan mee over de weg. Mama is nergens bang van dus vrachtwagens en traktors, ze mogen allemaal langs komen, ze geven geen kick.
Ik was het al als heel gewoon gaan beschouwen, maar als ik dan jouw verhaal hoor Clown

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 09:07

Het is ook bij ons een lastig verhaal. Nou heb ik nog niet de problemen met een halster omdoen, dat gaat nog wel, en komen ook wel. Maar dan de stal uit...mams wil heel graag naar buiten en staat al ongeduldig buiten te wachten, maar het veulen blijft dus op stal staan...nu hebben we gister geprobeerd haar naar buiten te duwen maar toen is ze gevallen. Met als gevolg dat ze nu een wond heeft net onder haar buik. Verdrietig Ik vind het nu dus niet leuk meer en ben als de dood dat ze nog een keer op dezelfde plek valt want dan word de wond groter. Hoe doen jullie dat ? Gewoon afwachten tot het uiteindelijk vanzelf naar buiten komt? En dan maar gewoon los laten lopen?

Zenit is geboren!!!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:22

Nee hoor, ook bij ons worden ze met kop en kont buiten de deur gezet, als ze niet direct zelf mee gaan. De veulens die vanaf de eerste dag direct mee kunnen naar buiten, geven overigens veel minder problemen hier mee, dan de heel vroege veulens die eerst nog veel op stal zijn ivm slechte weers omstandigheden. Vanaf dag 1, gaan s,morgens de halsters om, als ze naar buiten gaan en bij binnenkomst s'avonds weer af.
Alleen de eerste 2 dagen, lopen ze mee aan een touwtje, dat omdat alles nog nieuw en eng is en ze nog moeten leren , dat ze bij hun moeder moeten blijven. Daarna gaan ze los mee naast de merrie en dat gaat prima.
En ja hoor, ook bij ons komt dan de periode dat ze mamma het nakijken geven en keihard terugrennen naar het weiland, omdat hun maatjes daar nog zijn.
Vreemd genoeg zijn het bij ons de merries, die orde op zaken stellen.
Er is absoluut een vaste rangorde, wie het eerst naar binnen komt s'avonds en verstoring van die rangorde wordt in de koppel direct afgestraft. Wij houden ons ook aan die rangorde, bij het naar buiten brengen s'morgens.
En er wordt heus wel geschoven in die rangorde, want er komen steeds veulens bij, dus de nieuwe merrie verovert ook weer haar eigen plekje in die rangorde.
Ik kan niet zeggen dat het bij ons ooit voor grote problemen heeft gezorgd.
Pas als de jongste veulens in een koppel zo'n 2 maanden zijn, zie je de muiterij ontstaan en dan heb je wel eens wat extra werk en geloop voor je het juiste veulen bij de juiste merrie in de box hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:33

Ustinov was ook zo'n zwerver en die rende rustig in z'n eentje naar de hei, terwijl ik met een hysterische merrie achterbleef.
Ik heb het als volgt opgelost: merrie een stevige longeersingel om en Usti daar aan vast knopen.
Merrie loopt braaf mee en sleurt veulen gewoon mee waar hij heen moet.
Hek dicht en dan pas veulen weer losmaken.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:42

MarijeR schreef:
Oh ja met slecht weer vinden ze dat spelletje nog veel leuker
Ik heb eens een half uur in een hoosbui gelopen omdat zo'n veulen niet mee naar binnen wilde.
Dan niet.
Hek open gezet, merrie op stal gezet en ik ben naar boven gelopen en vanuit mijn kamer bij de verwarming gekeken wanneer het veulen het zat was en ook richting stal liep...


En hoelang duurde het voordat veulen naar stal volgde? Tong uitsteken

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:54

Ilindra schreef:
Ustinov was ook zo'n zwerver en die rende rustig in z'n eentje naar de hei, terwijl ik met een hysterische merrie achterbleef.
Ik heb het als volgt opgelost: merrie een stevige longeersingel om en Usti daar aan vast knopen.
Merrie loopt braaf mee en sleurt veulen gewoon mee waar hij heen moet.
Hek dicht en dan pas veulen weer losmaken.


Haha! Ik zie het al helemaal voor me..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 12:49

Was Usti niet diegene die nu juist niet meer de hei alleen op wil? Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:10

Sjuimpje schreef:
Was Usti niet diegene die nu juist niet meer de hei alleen op wil? Haha!


Heidetrauma Haha! Arm paard.. Ach gut

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, cp112, Hanneke1989, wilmatj en 64 bezoekers