Als laatste voordelig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Als laatste voordelig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 13:59

Zoals de titel al aangeeft is m'n vraag of het nou in je voordeel werkt of in je nadeel als je als laatste aan de beurt bent op een wedstrijd. Ik snap dat als het niveau de gehele wedstrijd erg laag was je er voordeel uit kan trekken, maar als het niveau erg hoog is, kan je beter als eerste rijden is mijn idee Knipoog

Wat is jullie mening hierover...


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:12

maakt niks uit. De jury moeten beoordelen wat zij zien en zijn heus niet wanneer je als eerste aan de beurt bent 'milder'. Daar geloof ik niks van. Wel moet ik bekennen dat ik vaker als laatste hogere punten scoorde dan als eerste, maar goed, dat kan ook wel toeval zijn

:){

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:23

Dat heb ik ook altijd...als ik als een van de laatsten moet heb ik vaak hoger..maar volgens mij is het toeval. ik start liever niet als eerste..maar ik weet niet of het wat uitmaakr hoor

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 14:24

Ja precies ik heb ook altijd het idee als ik een beetje laat aan de beurt ben meer punten te scoren, maar het zou net zo goed tegen je kunnen werken, als het niveau de hele wedstrijd hoger ligt dan gedacht (lijkt mij)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:07

Qua jurering maakt het niets uit, maar ik vind het qua tijdsplanning altijd wel erg handig Haha!

Nulla tenaci invia est via

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:37

Ik ben een keer erg voordelig als laatste gestart, maar toen had de juri er al twee dagen van 9 uur 's-morgens tot 10 uur 's-avonds op zitten Haha!

Ik mocht voor de tweede keer starten omdat ik de eerste keer geen winstpunt had gereden...
Ze had dus echt zoiets van; snel beoordelen en naar huis! Tong uitsteken

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:29

Laantje schreef:
Ik ben een keer erg voordelig als laatste gestart, maar toen had de juri er al twee dagen van 9 uur 's-morgens tot 10 uur 's-avonds op zitten Haha!

Ik mocht voor de tweede keer starten omdat ik de eerste keer geen winstpunt had gereden...
Ze had dus echt zoiets van; snel beoordelen en naar huis! Tong uitsteken


Maar dit mag toch helemaal niet? zolang achter elkaar jureren? Verward

:){

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:31

Bij een goede jury zou het niet uit moeten maken als hoeveelste of laatse je start.....

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:37

Ik denk dat sommige jury's wel wat minder/voorzichtiger punt bij de 1e start omdat er misschien wel
beteren rijden, maar ik ben ook wel is op de Utrechtse kampioenschappen als 1e gestart en ge-eindigd.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:02

Margo schreef:
Bij een goede jury zou het niet uit moeten maken als hoeveelste of laatse je start.....

helemaal mee eens OK dan!

ben zondag nog bijschrijvster geweest (bij een goede jury) en de 2de die startte had de hoogste punten(was gewoon de beste) en de laatste kreeg echt geen hogere punten omdat ze later reden


Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:16

kimmy schreef:
Maar dit mag toch helemaal niet? zolang achter elkaar jureren? Verward


Met heel veel pauses.....
Ze vonden het nog leuk ook!
Ze hoefden helemaal niet de hele tijd.
Eigenlijk was het één dagdeel, maar zelf wilden ze het hele wiekent wel Haha!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:00

Ik vind het juist wel fijn om als eerste te rijden, dan wordt je tenminste nog nergens mee vergeleken. Ik heb vaak zat gehad dat ik als eerste moest rijden en ook als eerste eindigde. Vind het dus wel fijn, beetje bijgeloof denk ik.
Wat ik wel vaak merk is dat als je twee proeven bij de zelfde jury rijdt en je eerste proef gaat goed dat ze dan jetweede proef wat hoger durven te punten omdat ze een beetje weten wat er komen gaat.

<3 Trotse eigenaar van Emmylou (Uphill x Krack C) <3
Theeleuter :9k

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:12

Geeft mij ook altijd een fijn gevoel.
Ander ga ik bij alle anderen kijken wat ik zelf nog kan verbeteren, waardoor het uiteindelijk alleen maar slechter wordt....

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:14

frunnik schreef:
Ik vind het juist wel fijn om als eerste te rijden, dan wordt je tenminste nog nergens mee vergeleken. Ik heb vaak zat gehad dat ik als eerste moest rijden en ook als eerste eindigde. Vind het dus wel fijn, beetje bijgeloof denk ik.
Wat ik wel vaak merk is dat als je twee proeven bij de zelfde jury rijdt en je eerste proef gaat goed dat ze dan jetweede proef wat hoger durven te punten omdat ze een beetje weten wat er komen gaat.

Een goede jury hoort helemaal niet te vergelijken...
Die hoort gewoon zijn punten te geven voor de oefeningen die er gereden worden als die goed zijn voldoendes zijn ze niet goed onvoldoendes..
Je verdient je winst of niet, en als de een voor jou beter heeft gereden dan moet dat niet uitmaken!
Dus ik denk dat het niet uitmaakt, de meeste jury's weten wel hoe ze het het liefste zien!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:22

miesie schreef:
Een goede jury hoort helemaal niet te vergelijken...
Die hoort gewoon zijn punten te geven voor de oefeningen die er gereden worden als die goed zijn voldoendes zijn ze niet goed onvoldoendes..
Je verdient je winst of niet, en als de een voor jou beter heeft gereden dan moet dat niet uitmaken!
Dus ik denk dat het niet uitmaakt, de meeste jury's weten wel hoe ze het het liefste zien!

Ja zo zou het inderdaad moeten zijn, maar mijn ervaring tijdens het schrijven bij juryleden is anders. Vaak werden de laatste 4 onderdelen pas ingevuld nadat de punten al opgeteld waren. Zo werd er eerst vergeleken met vorige ruiters en werden de laatste 4 onderdelen zo aangepast dat de 'beste' won en die laatste 4 onderdelen werden dus echt niet beoordeelt voor wat het waard was

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:13

Ik zie alleen degene die vaak als eerste moeten nooit bovenaan eindigen, maar voor de rest zou het geen verschil moeten maken, als je helemaal achteraan zit moet je ook rekening houden met alle uitvallers in de ring, waardoor je een stuk vroeger aan de beurt kan zijn..... zoals ik vorige week toen ik bijna 1,5 uur eerder moets rijden....

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 13:50

Ja bij een goede jury zou het inderdaad geen punt mogen uitmaken, maar dat is vaak niet het geval. Je ziet ook vaak genoeg dat ze een leuke combi kwa zien ook meer punten geven dan een te groot iemand op een te kleine pony die misschien een stuk netter rijden, maar goed...

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:29

Ik vind het voordelig om als laatste te starten, maar dat is meer omdat je dan niet zo vroeg je bed uit hoeft en niet zo lang op de uitslag hoeft te wachten...

whatever will be, will be

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:33

Haha! Ja op die manier vind ik het ook voordelig *LOL*! Ben wat dat betreft altijd blij als ik in het einde van de groep zit.

Verder denk ik dat het niet zo gek veel uit maakt.
Een goede proef is een goede proef, en een jury heeft over het algemeen genoeg ervaring c.q. zit regelmatig achter die C, om in het hoofd te hebben wanneer iets wel of niet goed is.
Wat dat betreft moet het niet uitmaken of je nou als eerste of als laatste start...

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers