Kroonjuweel x Obrecht ruin op de KWPN keuring!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Kroonjuweel x Obrecht ruin op de KWPN keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 14:14

Vandaag is onze 6 jarige Kroonjuweel x Obrecht ruin in Dronten bij de KWPN stamboekkeuring geweest.

Hij heeft het heel goed gedaan! We zijn zeer tevreden over het resultaat. Hij is geen sterruin geworden maar we zaten daar maar 7 puntjes vandaan Knipoog.


Het exterieur kreeg hij 64 punten voor, alles was ongeveer gemiddeld en goed.

Afbeelding

Afbeelding

De stap daar kreeg hij 70 punten voor.

Afbeelding

De draf daar kreeg hij 65 punten voor.

Afbeelding

Afbeelding

De galop daar kreeg hij 72 punten voor.

Afbeelding


Voor het vrijspringen kreeg hij 65 punten.

Hij is gemeten op 1,73, dat is iets kleiner als dat we hadden gedacht.

We zijn heel tevreden met het resultaat en hebben er nu een mooie ervaring bij met resultaten die er mogen wezen!

Wat vinden jullie ervan?
Laatst bijgewerkt door Manda op 08-07-04 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt


Dominque

Berichten: 436
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:17

Mooie resultaten! Een goede stap is heel mooi, dat rijd je er niet zo makkelijk in. Ik ben net begonnen met een 6 jarige kroonjuweel, een heel fijn werkpaard!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:45

Mooie foto's hoor! En goed resultaat, je mag trots zijn Lachen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:46

Inderdaad, je mag trots zijn op de resultaten! Ik vind het een erg mooi dier! Wordt ie uitgebracht op wedstrijden?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 14:51

Ik ben ook heel erg trots Ik heb hem zelf voorgebracht en dat was ook erg leuk om eens mee te maken.

Ik ben sinds eind februari 2004 met hem officieel gestart op wedstrijden en heb nu 11 winstpunten in de B dressuur. Omdat ik nooit eerder ben gestart, en het paard ook niet, was ik van plan de B uit te rijden. Maar in september heb ik me al opgegeven voor de L1. Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:21

Leuke foto's!
Er zit een mooie fris hoofd op.
Heb je geen foto's van het springen ?
Laatst bijgewerkt door parouscha op 08-07-04 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:25

Jammer dat hij geen ster is geworden, Jantina zat er vorige week maar 1 puntje naast met Udinde, dat was ook echt balen Scheve mond
Is hij wel geprimeerd?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 15:28

Ja dat is inderdaad erg jammer... 1 puntje is echt balen en vooral voor een merrie is het veel meer waard als ze ster worden.

Hij had een 2e premie.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:45

netjes hoor!
mooie knotten ook! ben je zeker lang mee bezig geweest!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:47

Heel netjes toch! OK dan!
Inderdaad fijn dat hij goede punten heeft voor de stap en galop, dit zijn toch de gangen waar je het minst aan kan verbeteren. De draf daarentegen kan je een paard best veel in verbeteren. Ondanks dat zijn 65 punten echt niet slecht natuurlijk Lachen

Ik vind hem er netjes uitzien! Gangen zijn natuurlijk niet vanaf de foto's te boordelen. Vind alleen zijn schoft wat hoog en iel, dat is jammer. Maar ik vind hem helemaal nog wat iel in zijn bespiering, dus dat komt vast nog helemaal goed

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 16:42

Dank je wel!

We waren zeer verrast voor de punten die hij had gekegen voor de galop! Echt zo veel hoger als dat we hadden verwacht! Ik had verwacht dat zijn draf de beste gang was, en dan nog ben ik zeer tevreden met die punten die hij daarvoor had, ik had gewoon niet verwacht dat zijn andere gangen hoger zouden scoren!

Hij is inderdaad nog niet echt gespierd, hij is in korte tijd enorm de lucht in geschoten en dat gaat een paard toch niet in de koude kleren zitten. Hij is zeker een aantal centimeters gegroeit in korte tijd. Hij is dit jaar 6 geworden. We zijn rustig aan de spiertjes er aan het bijtrainen Lachen


Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:51

Ontzettend mooi paard, en gefeliciteerd met het goede resultaat!!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:56

Hee een aansprekend hoofd!! De mijne heeft namelijk ook geen wit op z'n hoofd en heet daarom ook heel toepasselijk '' NO bles "
Leuk paard hoor erg netjes!!.....

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 17:01

Tooske schreef:
Hee een aansprekend hoofd!! De mijne heeft namelijk ook geen wit op z'n hoofd en heet daarom ook heel toepasselijk '' NO bles "
Leuk paard hoor erg netjes!!.....


Je vergist je Knipoog. Als je een vergrootglas pakt zou je zien dat hij enkele witte haren op zijn hoofd heeft *LOL* Zo staat het ook op zijn papier.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:08

Oh sorry ja de mijne heeft wat wit onder aan zijn lip ook heel grappig!!....
Ik wil ooit ook nog met mijn ruin naar de keuring hij is nu al 9 en staat nog steeds in het veulenboek!! Verward Verward
Maar mensen heeben mij aangeraden om pas te gaan als hij Z is omdat hij nog zo jong was en niet zoveel spieren en ook een beetje kleiner 1.68.
Maar die van jou ziet er al best volwassen uit hoor!!...
Nog 10 winstpunten te gaan voor de Z dus nog even geduld!!.... Ach gut

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:12

Ilindra schreef:
Jammer dat hij geen ster is geworden, Jantina zat er vorige week maar 1 puntje naast met Udinde, dat was ook echt balen Scheve mond
Is hij wel geprimeerd?


Tosca zat er 2 naast....

Wij zijn ook geweest met een ruin. Het ene juryteam dat eruit ging (ze werken met twee ploegen) zei dat hij wel ster zou worden, maar helaas. Wij hadden ongeveer evenveel punten als jullie! Exterieur 66 punten, stap 66 punten, draf 66 punten, galop 72 punten en springen 65 punten en dat voor een dressuurpaard!

Ik dacht dat wij grote paarden fokten Clown Van ons werd 1.69m gemeten Haha!

Maar het is een hele (positieve) ervaring voor de paardjes

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:16

Waar zijn jullie geweest?
Wij zijn gister naar nistelrode geweest (brabant?) met de merrie van een vriendin.
Deze is ster geworden met wel 90 punten voor de zoals ze zeiden fantastische draf..
Erg trots op die 3 jarige Lachen

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 12:47

marfiek schreef:
Waar zijn jullie geweest?
Wij zijn gister naar nistelrode geweest (brabant?) met de merrie van een vriendin.
Deze is ster geworden met wel 90 punten voor de zoals ze zeiden fantastische draf..
Erg trots op die 3 jarige Lachen


We zijn in Dronten geweest! Super goed, een 9 voor de draf!! Daar zou ik ook super trots op zijn.

Maar wij zijn ook erg trots op onze ruin. Misschien dat we volgend jaar weer mee gaan doen, ook voor de leuk, en misschien krijgt hij wat hogere punten voor zijn exterieur als die goed uitgegroeit is en wat spieren erbij heeft en dan komt ster nog dichterbij Knipoog. Maar daar gaat het ons echt niet om, we zijn heel tevreden met dit resultaat en erg blij met ons paard!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:59

goed hoor, natuurlijk mag/moet je trots zijn Lachen
Ik vind het ook een erg leuk paard om te zien/mijn type paard is het wel kwam uiterlijk. (bedoel jou paard hiermee) Knipoog

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 07:57

Tooske schreef:
Ik wil ooit ook nog met mijn ruin naar de keuring hij is nu al 9 en staat nog steeds in het veulenboek!! Verward Verward


Ruinen en niet goedgekeurde hengsten blijven zowiezo altijd in het veulenboek aangezien er niet mee gefokt kan worden
Je kan hooguit het sterpredikaat halen, wat belangrijk kan zijn voor de moeder want 3 ster nakomelingen geven haar het preferent predikaat.
Je kan dus met een ruin NOOIT in het stamboek zelf komen.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 08:42

Netjes hoor OK dan! . Ik vind het een heel aansprekend paard. Kwaliteit genoeg om verder mee te komen, met zo'n paard blijf je straks echt niet hangen in de L1 Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 08:56

Ilindra schreef:
Ruinen en niet goedgekeurde hengsten blijven zowiezo altijd in het veulenboek aangezien er niet mee gefokt kan worden
Je kan hooguit het sterpredikaat halen, wat belangrijk kan zijn voor de moeder want 3 ster nakomelingen geven haar het preferent predikaat.
Je kan dus met een ruin NOOIT in het stamboek zelf komen.


Ja daar heb je gelijk in. Bij friezen is dat wel anders, die kunnen wel uit het veulenboek komen en in een hoofdstamboek worden opgenomen (het ruinenstamboek).

Maar weet je wat ik dus zo raar vond. Tijdens het bekend maken van de uitslag zei de uitslagman "dit is de enige man in het gezelschap" (over het paard), daarna de uitslag van de keuring en daarna "dit paard zal worden opgenomen in het stamboek". Ik dacht, dit zal wel een vergissing zijn omdat hij dit bij al die merries ook zei was het vast een automatisme om dat te zeggen. Maar toen we het uitslagen formulier terug kregen stond er bovenaan "ja" aangekruist bij de vraag of het paard wordt opgenomen in het stamboek.
Dus ik ben heel erg benieuwd wat er op het papier staat als we het terug gestuurd krijgen Knipoog, ze zullen er vast wel achter komen. *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers