niet stilstaan op de terugweg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

niet stilstaan op de terugweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 20:20

hoi, ik rijd vaak op het voormalige paard van mijn zus, alleen wil hunther nooit op de terugweg stil staan. Dan gaat hij naar achter springen en rennen en trekken. Gister heb ik hem een mep gegeven maar toen ging hij horizon taal staan. Het is ook echt wel gevaarlijk. Want het is een groot paard (1.65) en ik 1.60 maar voor stoplichten doet hij het ook. Wat doen jullie hieraan. Op de heenweg vind hij het niet erg om stil te staan. Dus het is gewoon een drammer. Maar wat doe je eraan.

Alexandra


bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:37

dat je paard horizontaal staat vind ik redelijk normaal eerlijk gezegt,ik zou me eerder zorgen maken als dit niet zo is Haha!
Je hebt wel niks aan m'n reactie,maar ik kon het echt niet laten Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door bakkabouter op 27-06-04 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:38

niet altijd hetzelfde rondje rijden, zodat hij de terugweg kent... en als je maar 1 rondje kunt doen, dan af en toe proberen op de terugweg tóch net even anders te rijden, zodat je niet meteen naar huis rijdt.
Je paard moet leren dathij het niet van je over kan nemen, en dat is in dit geval (debk ik) het makkelijkst door even te breken met gewoontes... Dit is hetzelfde als dat je altijd op hetzelfde stuk galoppeert, dit weten ze ook al gauw, en dan kun je daar vaak niet eens meer fatsoenlijk stappen of draven zonder dat je paard begint te klieren.

You're immortal until proven otherwise

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:03

af en toe standaard een paar tellen stilzetten, gewoon in de training, maar ook gedurende de hele buitenrit. Doet ie dit braaf beloon hem dan, evt met een snoepje af en toe. staat hij dan niet stil, houd je net zolang vol tot hij de door jou bepaald tijd heeft gewacht. als ie naar achter wil, been geven. Als ie naar voren wil, ophouding. bij bokken en steigeren een schop of een mep.
wat ook wel wil helpen is je paard aan te leren stil te staan bij stoplichten, en bij die witte streep voor de spoorwegovergang. Gewoon iedere keer even stilzetten daar, zodat hij daar telkens gaat wachten op jouw drijvende hulp. uiteindelijk moet hij aan een lang teugeltje nog willen wachten op jouw beenhulp als je op een plaats komt waarvan je niet wil dat hij daar gaat mutsen.

Ze merken het vaak toch wel als ze bij hun huis in de buurt zijn..

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:02

Locanda schreef:
af en toe standaard een paar tellen stilzetten, gewoon in de training, maar ook gedurende de hele buitenrit. Doet ie dit braaf beloon hem dan, evt met een snoepje af en toe. staat hij dan niet stil..


dat deed ik, maar toen ging hij rechtop staan!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:04

guanacotje schreef:
dat je paard horizontaal staat vind ik redelijk normaal eerlijk gezegt,ik zou me eerder zorgen maken als dit niet zo is Haha!
Je hebt wel niks aan m'n reactie,maar ik kon het echt niet laten Schijnheilig

maar wat moest ik dan doen, aan dat achteruit springen Verward

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:18

uhhh...paardje met heimwee Haha!:D??

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:21

Rijden jullie altijd alleen buiten? Het komt natuurlijk omdat hij graag terug naar huis wil. Maargoed, dat is nog geen reden om niet te luisteren! Wat ik vaak doe, in plaats van kwaad worden, is haar op de volte zetten tot ze weer is afgekoelt. Heeft ook als gevolg dat je even weer op de 'heenweg' bent. Maarja, daar moet je natuurlijk wel de ruimte voor hebben!

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:19

En als je thuis bent?
Is ie dan meteen klaar of ga je nog wat verder rijden in de bak?

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:27

_Kruimeltje schreef:
En als je thuis bent?
Is ie dan meteen klaar of ga je nog wat verder rijden in de bak?

Oohja, daardoor bedenk ik nog iets, krijgt hij meteen eten als hij thuis is?

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 18:31

NienkeBL schreef:
Rijden jullie altijd alleen buiten? Het komt natuurlijk omdat hij graag terug naar huis wil. Maargoed, dat is nog geen reden om niet te luisteren! Wat ik vaak doe, in plaats van kwaad worden, is haar op de volte zetten tot ze weer is afgekoelt. Heeft ook als gevolg dat je even weer op de 'heenweg' bent. Maarja, daar moet je natuurlijk wel de ruimte voor hebben!



Ik heb opzich de ruimte, maar hij rent zich al helemaal kapot in het park waar ik dan geweest ben. Hij rent zichzelf makkelijk dood. IK geef hem niet altijd na het rijden eten nee en rij ook niet in de bak met hem. Dan issie gewoon klaar

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:25

Mijn paard wil ook altijd snel naar huis. Hij kent het bos al zo , dat hij precies weet welke paden naar de terug weg gaan. Op deze paden is hij dan heel voorwaarts en zeker het laatste stuk naar huis. Hij wilde dan ook niet stilstaan en ging meestal in zijn achteruit. Met oversteken en stoplichten levensgevaarlijk. Inmiddels heb ik hem zo ver dat hij stil blijft staan, maar liever niet te lang. Ik heb dit gedaan door hem op de terug weg steeds stil te zetten en te belonen. Ik kon dan zelf bepalen wanneer ik hem stil zette en koos dan altijd situaties waar het kon natuurlijk.

succes Lachen

het leven is goed met een engels volbloed


miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:45

punkies schreef:
..Gister heb ik hem een mep gegeven maar toen ging hij horizon taal staan...


even tussendoor:
Ik denk dat je horizontaal en verticaal door elkaar haalt. Knipoog
Horizontaal is plat (denk aan de horizon!) en verticaal is rechtop.
Als je paard dus horizontaal staat, dan staat hij dus normaal, als hij verticaal staat staat hij dus rechtop, oftewel, hij steigert. Ik denk dat je dat bedoelde?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:55

Mijn pony doet het ook. Op de heenweg onwijs rustig, je moet hem de hele tijd aansporen. Als je gaat galoperen gaat hij ook onwijs crossen en moet je hem echt tegen zichzelf gaan beschermen anders looptiej zich helemaal kapot.
Maar hoe hard je hem ook laat werken op de heenweg, op de terugweg zal en moet hij keihard naar huis.
Ik blijf zelf gewoon heel rustig, tel heel vaak tot 10 en laat hem maar wat stampen. Achteruit lopen doet hij zo af en toe, maar als ik me teugels los gooi gaat hij weer naar voren. Het gaat wel steeds beter en het scheelt ook per dag.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:25

miepmiep zei:Ik denk dat je horizontaal en verticaal door elkaar haalt.
Horizontaal is plat (denk aan de horizon!) en verticaal is rechtop.
Als je paard dus horizontaal staat, dan staat hij dus normaal, als hij verticaal staat staat hij dus rechtop, oftewel, hij steigert. Ik denk dat je dat bedoelde?

denk ik ook ja!

Utah is mijn topper!!!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 10:24

miepmiep schreef:
even tussendoor:
Ik denk dat je horizontaal en verticaal door elkaar haalt. Knipoog
Horizontaal is plat (denk aan de horizon!) en verticaal is rechtop.
Als je paard dus horizontaal staat, dan staat hij dus normaal, als hij verticaal staat staat hij dus rechtop, oftewel, hij steigert. Ik denk dat je dat bedoelde?

ik heel dom!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:41

Dit probleem heb ik ook met mijn verzorgpaard.. maar een volte draaien heeft bij mij geen zin... dan word het alleen maar erger.. nu probeert de eigenaresse met haar priveinstructeur het eruit te krijgen.. ik hoop dta het lukt!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 12 bezoekers