Springles, Kijk vooral de laatste foto !!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Springles, Kijk vooral de laatste foto !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 23:33

Vanavond weer eens springles gehad. Het was alweer een tijd geleden dat ik meedeed En mijn pa kwam gezellig langs en had zijn Digi meegenomen.
Dus aanschouw de foto's.
Het was vandaag een simpele les, waarbij we niet al te moeilijke hindernissen hebben gesprongen, maar waar we wel aan het bouwen waren.

Commentaar mag Lachen
Ik hoop dat ik ze in de goed volgorde plaats.

Afbeelding

Deze foto is aan het begin van de les gemaakt. Is namelijk wel te zien. Hij springt niet over zijn rug heen. Clovis heeft altijd eerst een aantal sprongen nodig voordat hij zijn rug loslaat en pas lekker begint te springen.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou bij deze sprong had ik zoiets dit is het laatste wat ik spring voor vanavond, want hij heeft natuurlijk een tijd niet gesprongen.
Ik wilde voordat ik sprong eigenlijk weten hoe hoog dit was, maar kreeg het pas aan het einde van de les te horen.
Deze hindernis stond op 1m20. En ik had niet echt het idee dat ie er moeite mee had.
Afbeelding

Ik wacht met smacht op de volgende springles Haha!

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 07:14

leuke foto's. je ziet hem gewoon beter gaan springen iedere foto. bij de eerste had ik zo iets van volgens mij heeft ie er weinig fun in, maar die laatste en de eenna laatste wat een sprongen!!!!!! en hij vindt het toch wel erg leuk zo te zien. hij er inderdaad geen moeite mee zo te zien.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 08:50

Die laatste foto is idd heel erg mooi {uitvergroten en boven je bed hangen Tong uitsteken} Ziet er verder netjes uit.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:32

Ziet er leuk uit, die laatste sprong lijkt eigelijk geen 1.20. heb je een groot paard? Probeer tijdens de sprong je handen wat meer naar voor te geven (doe ik ook te weining hoor), vooral op de lage hindernissen houd je hem teveel tegen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:40

mooie foto's hoor, leuk paard. Ziet er goed uit! Springt mooi!

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:44

zie5t er leuk uit, probeer je handen wat meer mee te doen naar voren, heb ook niet het idee dat de laatste hindernis 1.20 is, misschien de schuine balken van het kruisje of zo... maar kan me er ook wel op verkijken, veel plezier in de volgende springles...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:52

idd erg lange staanders hebben ze dan hoor...????
zorg dat je je onderbenen niet te ver naar achter gooit
en zorg dat je handen bij de hals/manen blijven. je krijgt ene btje het ik-trek-hem-over-de-hindernis-heen effect
succes met je volgende springles!!

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:00

Als je die hindernis even vergelijkt met die man die ernaast staat zou ik zeggen dat die hindernis toch echt hoger is dan een meter. (of die man moet vreselijk klein zijn..) Commentaar is al gegeven, handen meer naar voren! hou je paard niet tegen tijdens de sprong, hij heeft plezier in het springen, zorg ervoor dat hij dat ook houdt!!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:12

Leuke fotos hoor maar je moet wel je handen meer meegeven!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:22

Handen meer naar de mond ('meer lucht geven'), op foto vier werk je hem daardoor nl tegen, foto twee mag hij zo te zien iets attenter (slappe teugel).

Maar hij lijkt lekker enthousiast, dus volgens mij valt de hinder behoorlijk mee hoor!

Begon je alleen meteen met springen in de les? Zo lijkt het namelijk, aan je verslag te zien. Of was het gewoon het begin van het springen?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:28

de laatste hindernis is een meter .... geen 1.20

paard vind het leuk zo te zien !
let wel op dat je hem niet over de hindernis wil tillen met je handen
een paard kan zelf springen , dus geef je handen zo vrij mogelijk
en je zit iets voor de beweging, blijf langer wachten in je zit
en ga niet teveel staan

verder denk ik wel dat als jullie goed blijven oefenen en goed les blijven krijgen , jullie een leuke combi kunnen worden !

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:13

Ziet er leuk uit, Alleen probeer boven de sprong iets meer teugel te geven. want het lijkt net dat je het paard een beetje terugtrekt boven de sprong. Verder ziet het er netjes uit ! En de laaste hindernis staat denk ik ook op 1 meter plaats van 1.20m maar dat maakt niks, Het is wel een hele mooie foto Lachen:p

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 13:30

Lacuna schreef:
Als je die hindernis even vergelijkt met die man die ernaast staat zou ik zeggen dat die hindernis toch echt hoger is dan een meter. (of die man moet vreselijk klein zijn..) Commentaar is al gegeven, handen meer naar voren! hou je paard niet tegen tijdens de sprong, hij heeft plezier in het springen, zorg ervoor dat hij dat ook houdt!!


Om even iedereen gerust testellen Lachen deze hindernis is opgemeten met een meetlat. En de rechte balk stond toch echt op 1m20. Kan er niks aan veranderen sorry hihi. Maar die man is inderdaad niet een van de kleinste hoor. Geloof dat hij rond de 1m75 is.

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 13:36

Uums schreef:
Handen meer naar de mond ('meer lucht geven'), op foto vier werk je hem daardoor nl tegen, foto twee mag hij zo te zien iets attenter (slappe teugel).

Maar hij lijkt lekker enthousiast, dus volgens mij valt de hinder behoorlijk mee hoor!

Begon je alleen meteen met springen in de les? Zo lijkt het namelijk, aan je verslag te zien. Of was het gewoon het begin van het springen?


Nee dit was het begin van het springen, daarvoor hebben we losgereden en balkjes gelopen, maar daar zijn geen foto's van gemaakt. Dus vandaar Lachen

De hinder valt ook reuze mee, hij springt, doordat ik hem soms wat opgesloten hou boven de sprong/ te weinig lucht gaf, toch alles. Hij heeft er echt plezier in.

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:15

springt leuk hoor!
probeer wel goed mee te gaan met je handen! Lachen
mooi beest trouwens! Tong uitsteken

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:27

zo dat hindernisje springen jullie op je sloffen!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:53

Zo te zien springt hij het inderdaad zonder enige moeite! Haha!

MarijkeO

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:18

helemaal super
je zit ook erg goed
jullie zijn een super stel samen!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:24

Woow gave fotows hoor

Klein detail: Volgens mij vond het paard dat ook daar in de bak reed het wat minder leuk Clown bok bok Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:42

Leuke foto's!
Het springen ziet er goed uit OK dan!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:54

Ziet er heel erg netjes uit. Je paard spring heel goed, maar let idd op je handen .

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 08:42

mooie foto's. jammer dat je op de laatste foto je benen wat te veel naar achter hebt, mss helpt het om een gaatje korter te springen

omarc

Berichten: 98
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: in de buurt van Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:00

Lijkt inderdaad geen 1.20m, maar goed, maakt niet uit!

Je tilt je paard over de sprong heen, hierdoor kan hij ook niet over zn rug springen, hij moet zich rond maken, maar doordat jij zn hoofd tegenhoudt/omhoog haalt, kan hij zich niet rond maken. Probeer hem niet te helpen, er staat een kruisje voor, dus die oxer kan bijna niet mis gaan. geef hem meer lucht, daardoor gaat hij vanzelf ook ronder en meer over zn rug springen!! *LOL*

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:13

haha, ziet er goed uit.
ben wel jaloers dat bij jou de foto's te paard wel lukken *LOL*

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:34

omarc schreef:
Lijkt inderdaad geen 1.20m, maar goed, maakt niet uit!

Je tilt je paard over de sprong heen, hierdoor kan hij ook niet over zn rug springen, hij moet zich rond maken, maar doordat jij zn hoofd tegenhoudt/omhoog haalt, kan hij zich niet rond maken. Probeer hem niet te helpen, er staat een kruisje voor, dus die oxer kan bijna niet mis gaan. geef hem meer lucht, daardoor gaat hij vanzelf ook ronder en meer over zn rug springen!! *LOL*


mee eens, maar leuke foto´s!

en de oxer ziet er toch echt uit als 100 cm..