hoe haal je je paard uit de wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

hoe haal je je paard uit de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 16:10

Hoe halen jullie je paard uit de wei?

Als ik mn welshje uit de wei wil halen gaat alles oke, de ander staat rustig te kijken.
Maar als ik de haflinger eruit wil halen schiet die kleine iedere keer mee wat ontzettend irritant is.

Ik heb al vanalles geprobeert. maar sta ook met een schrikdraad in mn handen, zodat ik het hek meteen weer dicht kan doen.

Heb de kleine al in een ander wei ernaast gezet maar ze gaat dan gewoon kei hard onder de draad door, met stroom Verward
Ik heb haar ook al zooo vaak weg geduwd en gejaagd dat ze niet bij het hek mag gaan staan als ik noor eruit haal, maar heeft geen effect. enz enz
daarbij kan ik haar niet weg jagen want dan gaat de ander 'op slot' weigert te lopen en dan tjoept de ander er weer achter langs.. Nu ben ik dus altijd met zn tween.. erg vervelend.

Wat moet ik met deze ezels *LOL*


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:18

seren schreef:
Hoe halen jullie je paard uit de wei?



Met een appeltje voor de dorst Haha!

Geintje.... als ik zelf mijn paard uit de wei haalde liepen er ookwel eens wat paarden mee, maar bij het hek bleven ze meestal wel staan, zoniet joeg ik ze een beetje weg door met mijn halstertouw te zwaaien Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:19

Misschien kun je ze allebei tegelijk meenemen?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:20

Niks bijzonders, naar der toe en halster om, beetje alert blijven omdat als er andere paarden in de buurt komen ze gaat slaan en dan krijgt ze van mij natuurlijk ook wel een mep maarja het is dus oppassen geblazen.

Heb 1x gehad dat ze zich niet liet vangen, toen maar voetje voor voetje naar der toegschuifelt en toen bleef ze netjes staan Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:20

Misschien kun je beter een sluisje maken, dat maakt het wat makkelijker.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 16:23

CCCCorine schreef:
Misschien kun je ze allebei tegelijk meenemen?


Nee eigenlijk niet het zijn 2, 1 jarigen en die haflinger kan nog niet veel... heel erg schrikkerig en ontzettend sterk. Als ik dan ook nog zijn dribbel kont erbij heb kan ik mn aandacht er helemaal niet bijhouden.

En daarbij anders willen ze straks nooit meer zonder elkaar weg.


En het zwaaien met het halster touw ook al gedaan maar dan stopt noor er dus mee... . Ze vind het eng en gaat achter uit lopen. Als ik haar gerust stel en mee wil nemen, is de ander weer terug en rent mee.
Dus kan ik weer op nieuw beginnen.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 16:25

Sluisje maken daar gaat erg moeilijk, daarom heb ik de wei in 2en dacht een geweldig idee te hebben ( niet dus) want rende kei hard onder het stroomdraad door.

Ik hoef trouwens niet bang te zijn dat ze weg rent hoor die kleine tis net een veulen en blijft heel de tijd in de buurt.. maar toch.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:30

Nico staat altijd samen met Lucky, en Luck is ook altijd zo irritant. Als ik dan Nico eruit wil halen blijft hij net zo lang doorduwen totdat hij er ook uit is, ook gewoon recht door het stroomdraad heen! Of over jou heen, als je er toevallig voorstaat. In het begin pakte ik hem zo snel mogelijk, draaide hem om en duwde hem er weer in, maar dat ben je na een tijdje ook zat want 9 van de 10 keer loopt ie gewoon over je heen. Dus toen op een gegeven moment dat handvat van het stroomdraad op zn kont gezet, en nu doet ie het niet meer Haha! En als Lucky aan komt lopen hoef je alleenmaar het handvat in zijn richting te doen en hij komt geen meter verder Tong uitsteken
De eerste keer dat Lucky eruit rende heb ik hem een uur of 2 door de wei laten galoperen (liet zich ook niet meer vangen), en na die 2 uur was hij het wel zat en wist ie niet hoe graag ie weer op 'hun' stukje wou Haha! (ze staan altijd op afgezette stukjes)

Nico sjokt gewoon met me mee, die vind alles best Haha! Meestal doe ik het halster dan om zn nek, touwtje eroverheen en hij komt wel mee Haha!

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:39

keeeeheeees oehoeoooooeeeeee!!!! Vriendjes zijn?
paard kijkt op.... soms een hinnikje, gaat snel verder met eten totdat ik op drie meter van hem verwijdert ben en dan komt hij vrolijk aan lopen Haha! (hij laat mij liever lopen zodat hij nog 10 sec verder kan eten Vork )

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:59

Als ze al buiten is als ik kom, dan gaat het meestal erg makkelijk. Ze hoort dan de auto al en als ik de bak open maak (wei is achter bak) dan komt ze aan gegalopeerd... (soms gedraafd en af en toe gestapt) en wacht dan tot ik er ben.

Als ze echter pas net buiten is gezet, dan moet ik er of héél lang op wachten, of er naar toe lopen. Ik doe dan meestal maar het laatste.

eigenlijk nooit een probleem dus.


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:23

Als ik er 1 uit de wei wil halen jaag ik de rest gewoon weg....meestal blijft degene waar ik dan niet "eng" tegen doe dan wel staan.
Maar ik kan ook gewoon het hek opengooien zodat alles uit zichzelf naar zijjn stal toe loopt. Hoef ik alleen de deuren nog maar dicht te gooien Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:28

Ik heb mijn paarden allemaal apart en 2 staan er samen, gaat heel makkelijk die alleen staan haal ik ook alleen op en die met z'n tweeen staan neem ik meestal allebei tegelijk mee maar het is ook geen probleem om ze een voor een op te halen.

De 3 paarden die ik nu verzorg voor mensen die op vakantie zijn neem ik gewoon alle drie tegelijk mee.


Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:30

Jordy's weidemaatje loopt ook achter hem aan de wei uit als ik niet op pas. Ik doe gewoon Jordy's halster om, doe het schriklint open, en stuur Jordy de wei uit terwijl ik zijn vriendje tegenhoud. Draadje weer dicht en Jordy pakken die braaf staat te wachten buiten de wei Haha!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:15

Als ik een ander paard dan Arsen nodig heb uit de wei en Arsen wil mee en dramt door dan is het jammer voor hem maar hij maakt toch even kennis met het schrikdraad. De snelste en voor mij veiligste oplossing!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:18

mijn pony staat nu ook met 4 anderen. als ik hem uit de wei wil halen en de anderen willen ook mee, voorkom ik dat met een hoop lawaai en arm gezwaai Schijnheilig. mijn pony weet inmiddels wel dat dat niet tegen hem bedoeld is. en de andere weten inmiddels wel dat als ze niet weggaan als ik lawaai maak en met m'n armen hun kant op wijs dat er dan klappen vallen Schijnheilig

maar het veiligst is denk ik om een sluis in te bouwen van schrikdraad. dat je eerst door het ene poortje gaan, die achter je dicht, en dan het hek uit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, jitskenienke, masyo, Tess1, Wopkebrok en 28 bezoekers