Weer een mijlpaal(tje) bereikt !

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Weer een mijlpaal(tje) bereikt !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 13:21

Even een kort inleidend verhaaltje Knipoog
Helion staat sinds vorig jaar gestald aan de rand van de Drunense Duinen.
Uitrijmogelijkheden te over natuurlijk, maar er is een probleempje...... baasje Oscar heeft last van knikkende knieeen en okselklots (lees: is doodsbang Knipoog).

Vorig jaar zijn we samen achterover gevallen (Helion kon er niks aan doen, singelprobleempje) maar het leek erop dat ik het vertrouwen definitief kwijt was.
Een maand of 3 geleden heb ik na lang aandringen van de "staleigenaar" Helion toch weer gezadeld en samen met hem heb ik 2 ritjes gemaakt door de bossen en duinen.
De eerste rit ging perfect, de tweede waardeloos....... en weer was daar die angst, ik durfde echt niet meer te rijden, ook niet op de wei ofzo.

Vorige week kreeg ik een aanbieding van de dochter van de staleigenaar om weer een keer mee naar buiten te gaan; ze beloofde om heel rustig aan te doen en wilde er alles aan doen om rekening te houden met mijn angst.
Ik besefte maar al te goed dat het nu of nooit was.
De angst was er nog steeds, maar op een of andere manier (vraag niet hoe Knipoog) heb ik toch ja gezegd.
Vorige week heb ik een paar rondjes gestapt in de wei en dat gaf me wel weer een beetje vertrouwen.

En vandaag was de grote dag: de bosrit !
Vraag niet hoe het kan, maar ik was er helemaal niet zenuwachtig voor, in tegenstelling tot de vorige keren.
Helion 10 minuutjes gelongeerd (even vertrouwen kweken Knipoog) en daarna erop, vriend Karst volgde op gepaste afstand.
En we hebben echt genoten !!!
Ondanks de dazen (wat een vervelende beesten ) heb ik de hele rit met een vette smile rondgereden.

Ik durfde Helion zelfs de ruimte te geven door de teugels te laten vieren; dat had ik me ook voorgenomen, want de vorige keer had ik hem door mijn eigen schuld / angst een beetje opgeblazen Haha!
We hebben een staprit van bijna 2 uur gemaakt en op een gegeven moment durfde ik zelfs wel voorop, en op "enge punten" waar Karst aan de grond genageld stond, heb ik Helion aangemoedigd om de stoerste te zijn en toch door te gaan; en dat werkte nog ook Cool

Kortom: we hebben een geweldige ochtend gehad en volgende week gaan we weer !

Met grote dank aan Arike voor de geweldige begeleiding OK dan!

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:31

super zeg dat je zo over je angst heem komt!!

ga zo door zou ik zeggen OK dan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:41

Wauw super!
Ik ben zelf ook een enorme schijterd wat betreft buitenrijden, ik zou het eigenlijk vaker moeten doen. Maar ik durf gewoonweg niet alleen Scheve mond
Aan welke kant van de duinen staat je paard? Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:34

Super OK dan! . Rustig aan, niet te veel ineens willen. Maar voor je het weet maakt je de omgeving weer onveilig Haha!, net als ik. Ik ben ook berucht op de hei Cool

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:27

Goed gedaan joh!!! En ik weet het goed gemaakt: ik wil wel een keertje met je buiten komen stappen (Imker kan nu toch niet meer als een uurtje, op een zeer rustig tempo), Imker is een geweldige leermeester!!
Toppie dat je beetje bij beetje nu je angst durft te overwinnen!!!! OK dan!

Toos paardloos

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:46

Geweldig! De eerst horde is genomen. Vind het echt geweldig want ik weet wat het is om zo'n angst te hebben. Bij mij is het bijna helemaal goed gekomen. Bij jou komt het vast ook weer helemaal goed.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:17

heeee goed zo meis !!! Petje af, ik weet PRECIES hoe je je voelt, ik heb die angst ook zo vreselijk erg gehad, en dat is zo vreselijk vervelend............ook ik begin eroverheen te komen met Maddox. Nu doorzetten he, goed zo !!!!!!!!

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:21

Geweldig, mooie stap Lachen.

Het is helemaal niet zo eng in het bos blijkbaar Knipoog.

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:45

Super, m'n compimenten! OK dan!
Je mag trots zijn op jezelf!

Geen spierpijn?

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:46

Hey, wat goed van je!!!!
Super zeg OK dan!
Blijven doorzetten hè Lachen

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:53

Super hoor!! Ook best knap dat je over je angst heen bent gekomen!! Is heel moeilijk!! Ga zo door!! Lekker rustig aan, dan ben je weer zoals voor 'het ongeluk' OK dan!

Haha! Nationale Jumper Sportdag, Ermelo Haha!
^^Hobbelende Vosjes Pester #27^^
Party!! Bokkende New Forest rijder #2 Party!! Jumper & Dion Lovers

_ortiz_

Berichten: 523
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:00

hey supper hoor OK dan!
ik moet zaterdag ook weer het bos in Scheve mond
heb een maand geleden een ongeluk gehad. en zit nu ook hier te stressen. gelukkig mag ik ook vaak op een helebraafe haflinger naar buiten dus hoop dat het zaterdag goed gaat.

:# ...o0o.ortiz.o0o... Party!!:# ...o0o.smurf #3.o0o... Party!!:#...o0o.hardcore-fan #3 .o0o... Party!!


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:11

Oscar wat ben ik ontzettend blij voor je.
Ik vond het vorige week al super van je, maar dit is echt geweldig meid *LOL*

Ik ben trots op je

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 18:43

Allemaal hartstikke bedankt voor de leuke reacties !
Ik weet dat ik er nog niet ben (daar is wat meer tijd voor nodig) maar ben wel erg blij met deze stap in de goede richting

rinske"]
Aan welke kant van de duinen staat je paard?
[/quote]

Helion staat aan de kant van Drunen, op Giersbergen om precies te zijn Knipoog

[quote="Sugarmiss"]
Rustig aan, niet te veel ineens willen.
[/quote]
Dat is inderdaad ook de opzet.
De vorige keren is het allemaal wat te snel voor me gegaan, ik was eigenlijk een beetje overdonderd door de dingen die we gedaan hadden.
De "stalhouder" kent totaal geen angst en is een ervaren boscrosser Knipoog
Ik ben dat niet, dit is pas mijn derde buitenrit (terwijl ik Helion al bijna 8 jaar heb).
Moet dus nog veel leren op dit gebied en moet echt ervaring opdoen en vertrouwen krijgen.
En ik heb gemerkt dat dat beter gaat op een rustige manier dan wanneer ik overdonderd word met "enge dingen"; die enge dingen (stijle hellingen, grote zandvlaktes etc.) heb ik welliswaar de vorige keer "overwonnen", maar achteraf had ik eigenlijk nog meer schrik dan voordat ik eraan begon Haha!

[quote="Margreet schreef:
Geen spierpijn?

Je wilt het niet weten *LOL*
Ik maakte een vreugde-afstap-sprong toen we eenmaal thuis waren, en kwam er toen achter dat ik bijna niet meer bij de stal kon komen; kraaaaaamp Haha!
Loop nu als een oud wijf, maar dat mag de pret niet drukken Knipoog


Van mijn kant wil ik iedereen die hier z'n "angst-verhaal" gedaan heeft nog even aanmoedigen.
Kom op, jullie kunnen het ook
Vaak helpt het al heel veel om eerlijk te zijn over je angst, dat heb ik althans gemerkt.
Zodra je je angst uit durft te spreken wordt het voor jezelf makkelijker (je hoeft geen smoezen meer te verzinnen waarom je niet gaat rijden Knipoog) en soms krijg je hulp uit onverwachte hoek

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:00

ojeeee ja mooi verhaal hoor.ik zit hiet met tranen in de ogen.kei tof dat het zo goed is gegaan.ik weet wat het is die angt.als ik me voor neem om naar buiten te gaan ben ik echt wel tien keer naar de wc geweest van de zenuwen.en vorig jaar ging alles goed maar dit jaar moet ik weer over die drempel.maar ik ga het wel doen.ik ben al wel aan het wandelen enzo.maar kei leuk dat het goed ging en nu maar doorzetten volgens mij word het nu alleen maar leuker als je weet wat jullie grenzen zijn.veel plezier en ik hoor graag hoe het voor de rest ging.

Bart..we zullen je missen r.i.p

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:09

Oscar schreef:
Spierpijn: Je wilt het niet weten *LOL*
Ik maakte een vreugde-afstap-sprong toen we eenmaal thuis waren, en kwam er toen achter dat ik bijna niet meer bij de stal kon komen; kraaaaaamp Haha!

Teken dat je toch nog niet echt ontspannen gezeten hebt, komt ook nog wel Haha!
Ik zit meestal iets té ontspannen, ook niet goed als er weer eens een zwijn vergeet te bellen voor hij uit het struikgewas springt Cool

BloemBloem

Berichten: 16536
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:14

Wow wat knap zeg !
Ik heb dat zo'n 3 jaar terug ook een keer gehad, nadat het paard waar ik opzat de weg *lees met veeeel auto's* op galopeerde !!!!! Ik heb het ook zo opgepakt, beetje bij beetje, maar nu totaal geen angst meer.

Nu op naar de volgende bosrit zonder angst !!!

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:16

zo dat is dus hartstikke fijn dat je je angst al wat hebt over wonnen.. hoor ik volgende week weer van je rit.. ?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 19:33

Sugarmiss schreef:
Teken dat je toch nog niet echt ontspannen gezeten hebt, komt ook nog wel Haha!
Ik zit meestal iets té ontspannen, ook niet goed als er weer eens een zwijn vergeet te bellen voor hij uit het struikgewas springt Cool


Nou, ik denk dat ik wel weet waar het van komt Knipoog
Helion heeft nogal korte pootjes en stapt nogal traag, terwijl Karst een echte Friese doorloper is *LOL*
Ik raak dus constant een beetje achter.
Dan moeten we flink doorstappen (drijf drijf drijf Haha!) of telkens een stukje bijdraven.
Dat doorstappen wil niet zo lukken, Helion heeft nl. maar 1 stapversnelling, en dat gaat niet echt snel *LOL*
Tel daarbij op dat ik ruim 2 uur op m'n knollie gezeten heb terwijl ik niks meer gewend ben, en dan krijg je een behoorlijk oud wijf.

(niet) Bellende zwijnen ? >;)
Die zijn we gelukkig nog niet tegengekomen !
Wel een ree en een konijn, maar die belden ook niet

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:10

Sinds de zwijnen 'op kontrakt' staan zijn ze ook niet meer zo talrijk. Er waren er 5000, terwijl er 1000 'begroot' zijn. Het zwijnenvlees zou dus straks voordelig moeten zijn in de restaurants Cool

Meestal hollen ze ook hard weg, maar de mannetjes willen wel eens chagerijnig zijn als ze in hun middagdutje gestoord worden.

Samen met de doedelzakspeler (in vol ornaat) staan ze bij Sugar ruim op nummer één wat schrikakties aangaan.

Belker

Berichten: 15235
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:42

Jeetje, wat goed van je. Echt super voor je.
Wie weet spreken we nog eens af Haha!
Sterkte met je spierpijn, smeren met het een of ander helpt wel. Of een lekker heet bad

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:47

Knap hoor!!! Maar wat was er dan gebeurt toen je achterover geklapt was, ben ik wel nieuwschierig naar!

Iig heel veel plezier komende keren he!

Liefs Ilse

Live your dreams

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:50

Super zeg! Langzaam op opbouwen! Fijn dat het zo goed gaat!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 21:36

De spierpijn is ondertussen al stukken minder Knipoog

Pattyrex, eind vorig jaar hebben Helion en ik een vervelend ongelukje gehad.
Ik had zijn singel per ongeluk iets te strak aangetrokken, waardoor hij zonder zuurstof is komen te zitten en tegen de vlakte gegaan is.
Ik stapte op (had toen nog niks in de gaten) en een paar seconden later was het net alsof hij ging zitten.
Daarna viel hij achterover en toen lag ik onder m'n paard.
Helion kon er echt niks aan doen, ik heb hem al bijna 8 jaar en we zijn nog nooit gevallen (afkloppen Knipoog), het was echt een vervelend ongeluk.
Ik ben er erg van geschrokken en heb best veel pijn gehad, plus natuurlijk een schuldgevoel tegenover Helion.
Die was ook hard gevallen en was ook erg van streek, snapte blijkbaar ook niet wat er aan de hand was.

Afijn, dit voorval probeer ik zo snel mogelijk te vergeten.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen *LOL*

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:01

Harstikke top!
Het gaat vast niet lang meer duren voor je door de Loonse en Drunense duinen crost.........
En spierpijn....ach daar hebben we allemaal nog wel eens last van. Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Vagabondo en 25 bezoekers