Stage buitenland en je paard???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Stage buitenland en je paard???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 18:19

Aankomend jaar zit ik in het laatste jaar van mijn MBO opleiding. Er is een mogelijkheid om naar het buitenland te gaan voor stage. Het lijkt mij geweldig en een hele uitdaging! Lachen

Maar goed, het probleem; Mirk. Het is een stage van een half jaar en kan ik Mirk wel zo lang alleen laten? Ik zal een verzorgster moeten zoeken en dat is iets wat erg moeilijk is in deze uithoek van Groningen. Het gaat zo lekker het rijden en we hebben hier nou eenmaal geen topruiters. Daarbij ben ik een behoorlijke perfectionist waar het gaat bij de paarden. Hij moet 1 x in de 6 weken naar de smid, hij moet elke dag uit zijn stal, ik wil elke week naar les, harnachement moet schoongehouden worden en ik verwacht dat mijn eventuele mede verzorgster dit ook doet en regelt. Ook Mirk zijn enthousiastme kan ook bij de eventuele verzorgster tot eventuele problemen leiden... Hij wil zo graag werken; gaat zij hem niet overvragen?

Zijn er bokkers die naar het buitenland stage gelopen hebben met eigen paard? Hoe deden jullie dat met jullie paarden? En hoe is dit bevallen?

:){


Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:04

Dit is een moeilijk punt vind ik, heb er zelf ook over nagedacht. Ik moest eigenlijk dit jaar in buitenland stage lopen. Ik had dan bedacht naar Belgie ofzo te gaan en m mee te nemen. Maar ik wil wedstrijden enzo ook niet opgeven.. Heb uiteindelijk een vrijstelling gekregen (maand in Drenthe staat gelijk aan 4 maanden buitenland geloof ik Haha!), dus probleem opgelost. Maar ik zou niet zolang zonder mn paardje kunnen..

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:15

Ik heb Vos uitgeleend aan een vriendin die een paard voor Deurne nodig had. Kreeg hem een beetje magertjes terug, maar goed dat vrat meneer er in 2 weken weer aan en nu is hij een beetje naar de andere kant doorgeschoten Bloos!

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:20

Ik zoui m vrijgegevn, gewoon van zn ijzers afhalen en dan 6 maanden in t land, Heerlijk toch voor een paard!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:08

Zoals je weet heb ik het ook gewoon gedaan.... Naar Afrika gaan voor m`n studie. Voordeel: ik reed geen wedstrijden meer toen ik besloot om te gaan.

Bij ons in de buurt is het idd moeilijk om een goede bijrijder te krijgen, hopelijk vind je er één!

In ieder geval had Prelude door dracht & MKZ al eerder zes maanden stil gestaan. Nu werden het er vier, omdat ik eerder terug kwam dan gepland (je weet waarom). Zij heeft lekker de laatste maanden van haar dracht zonder trainen doorgebracht en Herc werd eenmaal weeks gemend (niet slecht voor een vierjarige).

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:13

Haarbal zat volgens mij in dezelfde situatie (die wilde haar tinker een half jaar bij iemand anders stallen) je zou haar eens kunnen pb-en.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:18

Idra gaat ook naar het buitenland geloof voor een half jaar naar Spanje ook zij laat haar paard thuis. Pb haar anders even.

gr

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:06

ik sta ook voor die keus. maar ik doe het niet het is mischien een hele ervaring maar ik wil daar mijn leven hier niet voor opgeven ook al is het maar voor een paar maanden, ik heb het al moeilijk als ik een week van huis af ben , mijn paard heeft laats een week bij mijn tante gestaan was 5 min bij ons vandaan maar toch voelde ik me niet op mijn gemak. heel raar.

ik doe het dus niet.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:46

Ik zou een buitenland stage nooit aan mijn neus voorbij laten gaan. Ik heb makkelijk praten want ik heb geen eigen paard. Maar een stage in een ander land is echt heel erg waardevol! Je paard kan best een half jaar zonder je Lachen Als je je paard uitleent of een half jaar in de wei zet zal het ook goed gaan met je paard, ook al gebeurt misschien niet alles precies zoals jij dat wil. Ik denk dat het in deze niet gaat om of het wel of niet goe dis voor het paard, maar of je eigen gemoedsrust het toelaat om weg te gaan. Je paard heeft jou niet nodig, jij hebt je paard nodig Knipoog

Tuurlijk moet je keuzes maken en dat is ook best lastig... Ik kon ook een seizoen niet starten, maar ik had dat er wel voor over!

Maar goed, deze keuze moet je natuurlijk zelf maken. Maar ik zou het wel weten Haha! Een tijd naar het buitenland kun je echt nergens mee vergelijken, het is zo leuk, je leert zo veel, ontmoet zoveel nieuwe mensen. Ik ben nog steeds helemaal enthousiast ook al ben ik al weer een jaar terug Knipoog


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:17

Ik heb mijn paard toen 2x 5 maanden vrijaf gegeven. Gewoon helemaal in de wei.
Grote voordeel is dat ik zeker wist dat ik haar goed verzorgd achterliet, omdat mijn vader haar verzorgde.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tengeltje11 en 41 bezoekers