[VD] Hoe laat je je pony buigen onder de man?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

[VD] Hoe laat je je pony buigen onder de man?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 17:19

Ik heb dus een pony en daar rijd ik dressuurwedstrijden mee.
Nou wou ik hem dus leren buigen en het is al aardig gelukt.
Als ik langs hem sta, en ik zeg: "buig" dan doet hij buigen.
Maar ik had dus laatst het zadel bij hem opgedaan en het hoofdstel in en ik zei: "buig", en hij wou gaan liggen, had hem nog net op tijd omhoog gehaald.
Ik weet dat ponys dat kunnen als je op je pony zit en je zegt buig, dat hij dan samen met jou erop een buiging maakt.
Natuurlijk lukt dat niet in 1x.
Maar ik ben nu een aantal DAGEN bezig, helemaal niet lang dus, maar hij kent "buig" wel al als ik er langs sta.
Ik denk dat ik hem de tijd moet gunnen om dit te leren.
Hoe leer je je pony dan af, dat als hij het zadel op heeft, hij niet gaat liggen???

Groetjes Aniek.

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:22

Ik denk dat als jou pony idd gaat buigen als jij het commando geeft, je dat niet kan onderscheiden voor hem dat hij dat niet mag doen zodra het zadel erop ligt, dan zal je dus echt moeten oppassen wat je zegt Tong uitsteken

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 18:10

maar liggen en buigen is wel wat anders

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:14

Jouw vraag is beter op z'n plek op UZ, daarom verplaats ik je topic daarnaartoe. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:29

je hebt hierover nog een topic gestart.... die staat hierboven (nu op dit moment.) beetje onzinnig...Tong uitsteken maarja kan een foutje zijn geweest!! kan je hem niet meer verwijderen??

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:44

Dat andere topic staat nu op slot met een verwijzing naar dit topic.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:59

ik weet niet hoe je het liggen moet stoppen. maar het buigen moet hij eerst ernaast goed doen(dat jij gewoon recht kan blijven staan, eventueel een aanwijzing met de zweep, bv. net achter de singel). dan kun je er is een zadel/hoofdstel bij doen, gewoon nog ernaast. als hij super luistert daarna ga je het is proberen als je erop zit, ik had geluk dat ik een vriendin bij me had, die zat erop terwijl ik hem liet buigen(ik er dus naast). en nu kan hij het ook zonder dat iemand ernaast staat met iemand erop.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:37

je prikt aan het eind van je zweep een stukje brood steekt het tussen zijn voorbenen , doe het zachtjes naar achter als hij het in de gaten heeft en evoila Haha!

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 21:42

Whaha met brood lol..
ik heb het nog verder geoefent.. en na een aantal keren er langs te hebben gestaan, kan hij het zonder brokjes, en na een aantal keren dat gedaan te hebben doet hij het als ik voor hem sta Haha!:D
jess eindelijk.. nu nog verder oefenen he!!

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:59

Debo schreef:
je prikt aan het eind van je zweep een stukje brood steekt het tussen zijn voorbenen , doe het zachtjes naar achter als hij het in de gaten heeft en evoila Haha!


Bedoel je hier zelf of een helper?
Probeer me er een voorstelling van te maken om het zelf te doen, alleen dan kom ik nogal scheef op mijn paard uit (waardoor je hem dus lijkt me uit balans brengt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:38

stef schreef:
Bedoel je hier zelf of een helper?
Probeer me er een voorstelling van te maken om het zelf te doen, alleen dan kom ik nogal scheef op mijn paard uit (waardoor je hem dus lijkt me uit balans brengt)



ik deed t zelf Haha! Schijnheilig dit was t resultaat :

Afbeelding
(hele oude foto Haha! )

typisch geval van hoe breek je je paard zijn nek foto geloof ik Bloos , maar zo zie je maar ik ben ook jong geweest Schijnheilig Bloos!

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 12:31

Whaha best gevaarlijk ja, maar ewl mooi!!

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:08

Haha hij ligt gewoon op z'n hoofd, sorry beetje off-topic...

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 13:11

Tsja

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:10

gevaarlijk... heel gevaarlijk... ik denk dat je hem beter het compliment kan leren onder hetzadel, tenminste dan kan hij zijn gewicht nog voldoende verspreiden...

ontopic: neem gewoon een tijd rust met vrjiheidsdressuur... ga gewoon een tijd wat annders doen, daarna weer oppakken en weer proberen.

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:29

whahah, lol foto :p Had hij geen kriebel aan z`n hoofd?? dat ie ffe ging schuren aan e grond? Tong uitsteken

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:30

Assiej schreef:
ontopic: neem gewoon een tijd rust met vrjiheidsdressuur... ga gewoon een tijd wat annders doen, daarna weer oppakken en weer proberen.


Waarom rust?? het gaat toch goed nu, ze moet het niet gaan overdrijven, maar eerst een maand helemala niks, en dan verwachten dat ie opeens met het woordje buig gaat buigen?? Gewoon door oefenen, je komt er vanzelf

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:22

Kan me wel in assiej's tekst vinden. Soms kan het heel goed uit pakken als je even een maand bijv. niks met een paard doet op een bepaald trainigs gebied, zodat ie alles wat ie geleerd heeft even kan verwerken.
Veel paarden worden zadelmak gemaakt en dan nog een x aantal maanden op de wei gezet voor ze verder gaan met beleren. Ja, kan me daar absoluut in vinden

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 21:47

jaah oke

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:00

Wat Assiej en Stef zeggen ben ik het ook totaal mee eens.
Daarna zijn jij en je paardje weer helemaal fris en geloof het of niet, maar dan gaat alles vaak veel sneller!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers