wat voor soort springparcours?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

wat voor soort springparcours?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 14:23

Ik heb aanstaande zondag mijn eerste offcieële springwedstrijd op het Concours van Meerwijck. Ik doe mee met het B-springen bij de paarden en dan rijd ik 2 parcoursen.

Nou stond dit op de site:
Springen paarden:
Klasse B: Klassiek parcours, beoordeling direct op strafpunten en stijl
Prijzen: € 40,-, 25,-,21,-,18,-,16,- en regl. Volgprijzen, max. 40 deelnemers.

En nou heb ik geen idee wat voor soort parcoursen dit zijn en hoe het in zijn werk gaat qua wanneer je op tijd rijd en wanneer niet enzo Bloos
Kan iemand mij dit misschien uitleggen want ik kan het niet vinden op internet en met de zoekmachine.

Alvast bedankt Lachen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:41

B is altijd op stijl!!! het basisparcours wordt op stijl beoordeeld, maar natuurlijk moetje wel binnen de toegstaande tijd rijden, maar daarbij hoef je neit te crossen hoor, een mooi redelijk tempo is meer dan voldoende, bij een weigering misschien iets meer doorrijden, maar daar moet jje niet druk om maken!
barrage is ook op stijl!!!!!

maar uiteindelijk zijn de strafpunten het belangrijkste, rijd jij met nog 10 andere een 0 rondje(barrage) dan wordt er pas naar de stijl gekeken!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 14:47

Bedankt voor je reactie Lachen

Dus ik rijd twee parcoursen op stijl en als ik een parcours foutloos rijd moet ik een barrage doen? En die is ook niet op de snelste tijd maar op stijl en strafpunten, en binnen een bepaalde tijd?

Als dit bovenstaande klopt wat ik zeg snap ik het hoop ik Haha!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:16

siesti schreef:
Bedankt voor je reactie Lachen

Dus ik rijd twee parcoursen op stijl en als ik een parcours foutloos rijd moet ik een barrage doen? En die is ook niet op de snelste tijd maar op stijl en strafpunten, en binnen een bepaalde tijd?

Als dit bovenstaande klopt wat ik zeg snap ik het hoop ik Haha!


Ja, dat klopt helemaal. Maar wat ik nog niet snap is dat je het over 2 parcoursen hebt, maar er staat alleen iets over 1 parcours. Is het 2e parcours progressief?

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 17:07

Ik heb geen idee eigenlijk Lachen Weet ook niet wat een progressief parcours is.
Wel weet ik dat het eerste parcours officieel is en je dus winstpunten kan halen en bij het tweede B-parcours niet.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:25

dan is het 2e parcours waarschijnlijk progressief, dat betekent dat je een parcours springt,waarbij de hindernis oplopen in hoogte
en vaak is het zo dat je punten krijgt voor de hindernis(hind 1:1punt enz) als je een fout maakt bij een hindernis tellen die punten dus niet meer mee

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:55

Je rijdt geen barrage als je foutloos bent, want er staat beoordeling direct op tijd Knipoog

Buiten de tijd rijden moet je je niet druk om maken, dat gebeurt niet zo snel
De plaatsing gaat op strafpunten en bij een gelijk aantal strafpunten geven de stijlpunten de doorslag.

Wie is de parcoursbouwer of staat dat niet op de site Verward

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 11:11

Oke dank je gomir Lachen
Parcour bouwer is Arie van Hoorn.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:52

Graag gedaan.

Wij hebben morgen ook een parcoursbouwer uit Groningen op de club, maar dat is een andere. Bouwt wel onwijs mooie parcoursen en ook altijd de B direct op stijl Knipoog
(ik hoor wel graag van je hoe deze bouwt trouwens, we hebben wel vaker bouwers uit het noorden en ik spring daar zelf ook weleens)

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 15:13

gomir schreef:
Graag gedaan.

Wij hebben morgen ook een parcoursbouwer uit Groningen op de club, maar dat is een andere. Bouwt wel onwijs mooie parcoursen en ook altijd de B direct op stijl Knipoog
(ik hoor wel graag van je hoe deze bouwt trouwens, we hebben wel vaker bouwers uit het noorden en ik spring daar zelf ook weleens)


Jah hoor ik zal je even laten weten als ik wedstrijd heb gereden zondag Lachen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:59

gomir schreef:
Je rijdt geen barrage als je foutloos bent, want er staat beoordeling direct op tijd Knipoog

Buiten de tijd rijden moet je je niet druk om maken, dat gebeurt niet zo snel
De plaatsing gaat op strafpunten en bij een gelijk aantal strafpunten geven de stijlpunten de doorslag.

Wie is de parcoursbouwer of staat dat niet op de site Verward


als we jou ook niet hadden