hier kan ik zoo boos om worden he + tips gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

hier kan ik zoo boos om worden he + tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 00:41

Vanmiddag waren we bij de man die ons land aan ons verhuurd.
We moesten even wat spullen terugbrengen en we blijven meestal wel even praten, zo ook nu. Op een gegeven moment pakt ie de kat op in de stal, en zegt: volgens mij heeft ze jonkies. "LEUK" dacht ik, tot ik er langzaam maar zeker achter kwam dat dit niet de eerste keer is en dat ie ze gewoon gaat vermoorden. Hij zei eerst nog dat hij ze liet eutanaseren door een dierenarts maar hij had snel genoeg door dat ik daar geen donder van geloofde. Ik zei "waarom laat u haar niet sterriliseren" ja dat moest eigenlijk wel maar ja..
Ik heb gezegd dat ie maar moest bellen als het nest terecht is, en dat heeft ie gedaan. Nou ik ga van de week wel kijken en als het moet breng ik ze wel met de fles groot, is ie helemaal van de pot gerukt, van die lieve jonge katjes, VERMOORDEN
Sorry ik kan hier echt niet tegen Boos!

Iemand enig idee of het een beetje te doen is? Kittens grootbrengen (ja vaak 's nachts eruit, I know)

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 01:01

geen idee, maar vnd eht wel stom dat hij die kant niet eerder laat sterriliseren. als het kalf verdrinkt, dempt men de put.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 01:04

Zal vast wel te doen zijn, maar je kunt ze natuurlijk geen kattenmanieren
bijbrengen zoals de moederpoes dat doet, hè?

En wil je die katjes dan allemaal houden?
Plus die van alle volgende nesten?

Wel goed dat je die man op zijn (morele) verantwoordelijkheid
gewezen hebt, hoor.

Hopen dat hij bereid is iets bij te leren?


Je zou nog kunnen aanbieden om de kosten van sterilisatie te betalen? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 02:42

Kittens grootbrengen is goed te doen. Het vraagt veel tijd en geduld, maar je krijgt er iets moois voor terug.
Hoe jonger de kittens, hoe meer tijd en aandacht ze nodig hebben.

Mogen ze niet bij de mamapoes blijven, zodat jij ondertussen een nieuw baasje voor ze kan zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:06

helaas zijn er nog mensen die in de tijd van "vroeger" leven... Boos! haat zulke mensen Boos! ,tja het is te doen ze zo groot te brengen maar of je dat volhoud? T is echt zwaar...

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:10

Thuis hebben we ook een jong poesje met de fles groot gebracht. En dat is goed gegaan, ze is inmiddels al een echte grote poes. Je kan niet aan haar zien dat ze met de fles is groot gebracht.
Zelf vond ik het goed te doen, maar dat was er maar 1-tje. Ik weet niet hoe het met een heel nest gaat. Maar in iedergeval succes.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:44

Wij hebben het ook al een aantal keren gedaan (grootgebracht dan he Haha!)
En het is goed te doen vind ik.. Als ze nog jong zijn moeten ze inderdaad vaker drinken.. Maar ik vind het de moeite waard want je krijgt er echt aanhankelijke katten voor terug Lachen
We hebben er nu ook 2 thuis die zijn al sins ze ong. 2,5 week oud zijn bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:46

Hier heb ik een tijdje geleden ook een topic over geopend, kennissen van mijn ouders wilden hun katjes ook verzuipen.

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:52

Ik heb onlangs twee vondelingen van 3 weken jong met de fles groot gebracht. Het kost natuurlijk wel even een beetje inspanning (ook nachtrust Cool Haha! ), maar als je van katten/poezen houdt, is het de moeite dubbel en dwars waard!!

Zorg dat ze goed warm blijven, regelmatig voeding (in dierenspeciaalzaak is speciale kittenmelk en flesjes verkrijgbaar) maar vooral heel belangrijk om ze na de voeding te stimuleren (buikjes wrijven) voor de ontlasting normaliter doet de moeder dat door te likken.

Mijn twee poesjes zijn inmiddels ruim drie maanden en met 5½ week gingen ze zelfstandig op de kattenbak en aten ze blikvoer en dronken melk van een schoteltje.

En wat betreft het rollenpatroon, je zult verbaasd staan wat er qua instinct al in zo'n diertje zit!

Veel succes als je er aan begint en SUPER dat je die man op zijn verantwoordelijkheid wijst!! Hoop dat de beestjes goed terecht komen.

Oja voor meer info moet je ook maar eens kijken op kattenplaza.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:36

waarom spreek je niet met die man af dat de moederpoes de kittens tot 8 weken mag opvoeden en dat jij ervoor zorgt dat ze "weg" gaan (lees: zorgt voor nieuwe baasjes) Scheelt je een hoop tijd.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:23

kittens leren mekaar ook kattenmanieren,wij hebben er zo al een paard gered, en dat is altijd zonder veel problemen gelukt ..
Dus ga ervoor en fantastisch dat je de moeite wilt doen OK dan!

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:32

heey meid..lekker kereltje! maar sterkte ermee

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:34

heej

Nou we hebben ze vandaag opgehaald Het was gezellig hoor Renee Knipoog Haha!
Heel Veel Sterkte Tong uitsteken Kom je nog wel helpen

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:43

Wij zijn 8 weken geleden met een jonkie van 1 week oud begonnen.
's Avonds om 12 uur eten, 's nachts om half 4 's morgens rond 8 uur weer de fles.
We hadden bij de DA melk gehaald.

Nu klautert hij vrolijk rond alleen hij gedraagt zich meel als hond dan als kat Haha!

Als je nog vragen hebt PB je maar Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:46

Fijn dat je de katjes hebt gered. Ga je dat met het volgende nestje ook doen? Want je denkt toch niet dat hij zijn kat laat steriliseren he?

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:49

Ik zou iig aanbieden om de sterilisatie te betalen, anders heb je met pijn en moeite dit nestje gered en is de volgende alweer op komst...
Dit soort dingen zijn wel altijd heel moeilijk vind ik hoor, je kunt nu eenmaal niet zomaar de zorg voor andermans dieren op je nemen.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:24

Wat een nare vent zeg... Stoom uit je oren

Zo ken ik ook iemand die leuk heel veel konijntjes houd achter in de tuin... Lopen vrolijk op het gras rond...

Om ze na een aantal weken op te eten... Scheve mond

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:42

Wij hebben zo ook een keer nog net 1 katje van een nest weten te redden, de rest hadden ze al verdronken. Die ene wist de moeder nog net op tijd in veiligheid te brengen. Thuis hadden we een kat die net van haar jongen af was en die had nog melk, die heeft het katertje geadopteerd.
Dus dat kan je ook doen; een adoptiemoeder zoeken, scheelt je heel veel werk. Als je ze bij die man mag laten zitten weet je nooit zeker of hij niet alsnog van gedachten zal veranderen, en als de moederpoes ze verstopt houdt groeien ze op zonder echt ingeprent te worden op mensen.
Dan heb je kans dat ze nooit helemaal goed tam worden.
En misschien kan je dan bij de nieuwe baasjes van de kittens geld inzamelen om de sterilisatie te betalen???
Succes!

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:52

xtwisterx schreef:
Wat een nare vent zeg... Stoom uit je oren

Zo ken ik ook iemand die leuk heel veel konijntjes houd achter in de tuin... Lopen vrolijk op het gras rond...

Om ze na een aantal weken op te eten... Scheve mond


Die is tenminste eerlijk over waarom hij die konijnen heeft. Deze vent is gewoon te lui om preventief actie te ondernemen, bovendien kost dat geld en een oude zak met een steen en de katjes in de sloot gooien niet.

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:41

Jaja, ik ken het verhaaltje ook hoor. Misschien kun je eens voorstellen om zelf met de moederpoes naar de veearts te gaan? De kleintjes zelf groot brengen lijkt mij wel te doen , zeker met de vakantiemaanden, heb je toch een beetje tijd over. Voor de rest kan je eens rondhoren wie er geïnteresseerd is in zo'n katje... zo kan je ze misschien wel aan een goed baasje helpen (alhoewel ik uit ervaring weet dat het niet gemakkelijk is Scheve mond ).

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:40

Probeer de kittens voor een symbolisch bedrag van bijv. 10 euro te verkopen en laat daarvan de kat sterilliseren.
Wij hebben op stal ook de sterillisatie van de stalkat betaald. We hebben een inzamelingsactie gehouden en de kat heeft 10 daagjes bij mij gelogeerd na de ingreep (best moeilijk, een stalkat binnen houden ).

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:34

kittens zijn goed te doen hoor om op te laten groeien heb het zelf ook gedaan.. en ja om de 2 uur moet je ze echt eten geven en dus ook 's nachts en idd laten steriliseren