En mijn knollie dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

En mijn knollie dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 17:32

ik weet niet of dit bij dit forum past maar toch....
Het onverwerp zwanger worden is aangebroken maar..... ik wil wel maar ik wil mijn paard niet kwijt.

ik rij elke dag, dat gaat veranderen dan. Vanaf welke maand kan je eingelijk niet meer rijden en na de bevalling hoe lang duurt het dan voor je weer in het zadel kan?
Ik zit met een mega dilemma. Ik werk 40 uur in de week overdag mijn man in de nacht. Ik rij altijd 's avonds.

Hoe deden / doen de zwangere bokkers het toen / nu??
Ik wil blijven rijden ook omdat het springen (wedstrijden enz. ) gaat de laatste tijd lekker.

Hoe lossen jullie zoiets op voordat je er over een aantal jaren spijt van krijgt dat je nooit kinderen genomen hebt??

Hoelang moet ik afscheid nemen van het rijden cq springen? En tja hij moet wel bereden worden, dat is nog op te lossen. Maar hoe doen jullie dat? Een eigen paard en een kind???????? Help!!!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:36

mm kan je geen bij rijder zoeken als het echt niet meer gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:36

ER is een zwangerschapstopic in de huiskamer. Nog 8 nuttige paardenberichten en je mag daar komen.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:47

uh as ik jou was zou ik een bijrijder nemen.
Volgens mij kunnen zwangere mensen gewoon rijden totdat het niet meer gaat. en daarna uh weet ik het niet.
maar voor die dagen weken maanden kan je toch een bijrijden zoeken dat je je paar dniet heoft te verkopen.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:49

Een bijrijder is idd een oplossing als je dat zou willen.
Een stalgenoot van mij is nu ook zwanger en haar bijrijder ook. Nu hebben ze dus nog een bijrijder erbij genomen om het paard te rijden tijdens en na hun zwangerschappen.
Ze zijn nu allebij rond de 5 of 6 maanden (weet niet precies) de ene rijd nog wel maar galopeert niet meer en de andere rijd niet meer (af en toe nog een beetje stappen) want dan heeft ze onwijs veel last van haar buik. Dus hoe lang je nog door kan rijden verschilt ook per persoon.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:39

Volgens mij hangt dat helemaal af van je eigen lichaam... Ik heb eens gelezen dat het juist gezond is om lekker bezig te blijven/ zijn als je zwanger bent. Nu zal dat springen wel niet echt goed zijn voor jou en voor je kindje... Maar zolang jij nergens last van hebt zowel voor als na de bevalling is er niets aan de hand. Goed luisteren naar je lichaam werkt altijd het beste.. SUC6...