wanneer/waarom rij je waar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-01 08:39

wanneer of waarom start je bij de KNF, of juist NBVR, of weet ik veel wat je nog meer hebt


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 08:51

Ik rijd bij de NBVR omdat ijn rijvereniging (Pampushout) daarbij aangesloten is. Aangezien ik op Pampushout sta was het logisch dat ik lid werd van die rijvereniging..waren zij KNF geweest, had iknu dus KNF gereden. Maar ben heel tevreden bij NBVR, ze zijn snel met startcoupons opsturen en verder heb je er weinig mee van doen. Veel wedstrijden zijn toch opengesteld voor de andere bond, dus ik start vaak genoeg op KNF wedstrijden. Wel is het zo dat daar nog wat oudere, niet officiele regels gelden..om de hoedjes maar weer eens te noemen *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* Maar zoals ik al zei: dat is niks officieels! En op de KNF wedstrijden heb je vaak enkel bordjes in een weiland bij wijze van ring. Bij NBVR zijn eigenlijk altijd netjes hekjes neergezet.
Verder merk ik weinig verschillen.

Groetjes Suzanne

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 12:50

NBVR vanwege de vereniging.
de enige 2 KNF verenigingen zijn vrij duur en je moet ook voor de lessen betalen anders kun je niet starten (ik heb priveles dus vondik onzin)Bovendien zijn daar erg veel mensen die nogal uit de hoogte deden Willen je niet helpen of bij je in de buurt stappen omdat ik 'maar' een groninger had.
Deze NBVR vereniging is heel erg gezellig ook wel aardig wat mensen met pony's tussen de paarden enzo. gewoon echt leuk bovendien organiseren ze de meeste en de grootste wedstrijden. Ze geven geen les en zijn daarom ook het goedkoopste

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 12:52

ik heb echt geen flauw idee waarom ik voor de KNF rij. volgens mij kan het niet anders bij ons op de vereninging. maar goed, het maakt me niet zoveel uit hoor!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 12:59

Ik rij bij de KNF omdat Zilfia´s Hoeve KNF is. Ik merk weinig verschillen want ik kan gewoon NBVR starten als ik dat wil.

Wat Nimber heeft heb ik juist andersom. Er zijn 2 NBVR wedstrijden van de NBVR per jaar op ZH. En ze zijn superbrutaal zetten gewoon hun paard in MIJN stal. Of gewoon vast aan een stal terwijl er een hengts in staat. Maar ja ieder zijn ervaring. En Nimber er rijdt iemand bij ons met een Tuigpaard M1 (paard heeft tot zijn 11de alleen TP concoursen gelopen) en die wordt ook vaak uitgelachen. Maar achteraf lacht zij altijd ze wint namelijk heel veel. Party!!

Het is bekend dat KNF duurder is als NBVR vaak zitten in het bedrag ook meerijden in de lessen van een gediplomeerd iemand. En dat is altijd wel fijn. de kampioenschappen bij de KNF vindt ik altijd wel leuk en gezellig.

De meeste wedstrijden bij ons in de buurt zijn KNF dus het is wel makkelijker.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 13:01

Hier in het zuiden kun je kiezen uit de NKB of de NBVR. De NKB verenigingen zijn meestal echte vereningen met clublessen etc.

Bij de NBVR heb je dat clubgevoel helemaal niet. Je hebt een startkaart en verder niets.
Kent je medeclubgenoten niet en er zijn ook nooit clubactiviteiten(niet dat ik daar om sta te springen hoor)

Veder mag je als je NKB bent ook de NBVR wedstrijden rijden maar als je NBVR bent mag je meestal niet de NKB wedstrijden rijden. Dat was voor mij de reden dat ik NKB heb gekozen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 13:01

Ik rijd helemaal niets *lol*
Hahaha, sorry, had beter niet kunnen posten, maar ik ben ZO blij!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 13:07

Ik mag als NBVR gelukkig wel overal starten. Waar ik nu rijd ben ik juist zo blij met het clubgevoel want het maakt hier geen bal uit waar mee je start en bijan iedereen helpt ff met voorlezen etc. Grappig dat dat zelfs per deel van het land verschild

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 13:23

Nog iets.

Op de Kringwedstrijden (KNF)is de sfeer ook altijd anders dan bij Concours Hippique. De mensen zijn veel gezelliger en komen voor de lol en niet om te winnen en helpen je dan ook graag en leven mee. Ze komen met het hele gezin met picknick mand en drinken echt grappig om te zien echt een uitje voor de hele familie. Ik doe het voor de punten en het plezier ik moet niets en hoef het ook niet voor het geld te doen. En het inschrijfgeld voor een kring is ongeveer fl. 7,50 per onderdeel en anders ongeveer 17,50.


Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 13:39

Ik rijd nbvr omdat je dan 2 proeven mag starten op een dag ,Dan hoef ik niet zo vaak in te vlechten want daar heb ik toch de schurft aan !!!!!!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 13:41

wilik ff op inhaken. bij ons bij de KNF mag je ook 2 proeven rijden. en invlechten is toch best leuk? zo kan je je paard van de beste kant laten tonen.
by the way, invlechten is niet verplicht! als je de manen maar op gelijke lengte getrokke heb!!!! en niet geknipt.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 13:44

De meeste Jury stellen het op prijs al je invlecht. Je merkt het vaak bij de verzorgings punten.

Bij springen is het niet verplicht maar in de B tellen ze het graag mee in de punten heb ik gemerkt.

Ik rij ook altijd 2 proeven anders ga ik niet eens.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 14:20

ja, het kost wel verzorgingspunten. maar goed, als je absoluut niet kan invlechten, is loshangen denk ik toch wat mooier, dan zo'n rommeltje op de manenkam! *LOL*

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 14:28

Wie zegt dat je de manen niet mag knippen? Ik trek de manen altijd 1 x en vervolgens punt ik ze bij zodat ze naar 1 kant liggen en rechts zijn. of bedoel jij dat ze niet recht op mogen staan, dat denk ik eerlijk gezegd niet want als je met een fjord rijdt dan staan ze ook rechtsop. En dat doen heel veel ruiters, en manen trekken is in landen zoals Engeland zelfs verboden hoorde ik.

Zo doe ik het altij, dit is trouwens het dressuurpaard Barbria van Imke/Tineke Bartels.
[img]../upload/236/990301688.jpg[/img]

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 14:29

op wedstrijden mogen ze neit geknipt zijN! dat had ik gelezen in de regelementen volgens mij. by the way, ik had het ergens gelezen.

ik knip ook altijd hoor! en daarna trek ik ze. hoe knippen jullie eigenlijks de vetlokken af? recht/ in een punt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 14:58

Sjors heeft dus een fjordencoupe, en ik rij ook wedstrijden. No problem. Alleen vind ik het wel jammer want ik vind invlechten leuk!
vetlokken knip ik met de schaar vlak langs het been met de haren mee, dan ziet het er niet zo happerig uit.
Maar ik heb inmiddels wel ervaring, de halve manege vraagt of ik oren en vetlokken en manen wil doen. Manen trek ik dus gewoon als ze geen fjordencoupe hebben. ik doe dat met zo'n manenkammetje waar een soort mesje inzit, erg handig.
grrrrr.. 't is dat ik het leuk vind.

:evaw:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-01 15:03

ik doe de vetlokken alrijd met behulp van een kammetje. die steek ik omhoog in de wetlok, en dan knip ik het langs het kammetje af (trekkammetje).
Netjes resultaat, en geen gevaar dat je in het been knipt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 15:08

Help hoe krijg je die manen zo. Bij leys staan ze half rechtop en half plat. Nu heb ik hem gisteren gewassen en dan is het weer helemaal coupe alle troep.

Als ikveel wedstrijden rij staan de manen wel mooi maar als snel staan ze weer rechtop. Dus voorlopig met springen maar vlechten.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 15:46

Onze vereniging is ook aangesloten bij de NKB, dus ik rijd via de NKB wedstrijden. Ik heb regelmatig gezien dat de NKB-wedstrijden in DEZE omgeving wél open zijn voor andere bonden zoals de NBVR en KNF, dus Heike, ik denk dat het ligt aan de vereniging en niet aan de bond, of ze tijdens de wedstrijd ook mensen van andere bonden toelaten.
Wij hebben een vrij kleine vereniging, waar iedereen elkaar kent. Mijn eigen instructeur is opgegroeid op die vereniging, is toen de all-round opleiding voor instructeur gaan doen en hoefsmid geworden, en geeft dus nu bij ons les en zit zelf ook nog steeds bij de vereniging. Zijn vader is voorzitter, zijn aanstaande schoonmoeder vice-voorzitter.
Aan de ene kant allemaal heel gezellig, maar aan de andere kant, als er tijdens een vergadering meningsverschillen zijn houden ze wel eens elkaar de hand boven het hoofd. Ik ben wel zo dat ik daar wat van zeg. Ik behandel mijn instructeur niet als een jongeman die ik fantastisch vindt en meteen bij ga kwijlen vanwege zijn naam, rijstijl, geld. Ik vind hem aardig en zijn lessen goed. Maar als hij een keer zegt dat hij geen zin heeft in iets, zeg ik gewoon: Ach joh, je mot een schop onder je kont hebben, aan het werk jij! Ik geloof dat er dan ook een fris windje waaide in de club toen ik er een jaar geleden bijkwam }> Party!! }> !
Ik heb "maar" een verzorgpaard, maar dat wil niet zeggen dat ik de kont moet likken van iemand met een duur paard! En het gekke is: ik kan errug goed met mijn instructeur. Laatst nog zó gelachen... Ik zeg tegen hem, al zittende op het paard tijdens het aansingelen: Het lukt me niet, kun jij effe trekken? Die ondeugende grijnz van hem daarna!!! Die viezerik }> !!! Dacht hij even aan andere dingen... Heb echt in een deuk gelegen *LOL* *LOL* !
Doei! Dorine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 19:30

ik rij ook nkb omdat ze dat bij onze club allemaal doen.
en over dat knippen dat doe ik dus altijd maar ik vlecht dus ook altijd dus dat ziet dan toch niemand.Ik vind trekken zon klere werk en niet echt prettig voor mijn lieve knolletje Huilen .ikzelf trek alleen de manen bij paarden als ze anders te dik zijn en niet te vlechten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 150 bezoekers