Wat is jullie streven met fokken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Wat is jullie streven met fokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 22:41

Mijn streven is om uiteindelijk of een goedgekeurde dekhengst te fokken, en/of 1 of meer goede sportpaarden naar Amerika od te verkopen en jullie? Of hebben jullie dit al bereikt? Vingers aflikken


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:51

Dat is de droom van iedere fokker, maar heel weinig krijgen dit voor elkaar.
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 02-07-04 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 22:53

Wat is je streven?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:55

Mijn streven is, dat mijn fokmerrie een gezond veulentje op de wereld zet, met een goed karakter en dat goed kan lopen. Dit wil iedereen toch??

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:58

PhiaBink schreef:
Dat is de droom van iedere fokker, maar heel weinig krijgen dit voor elkaar.



Een Stempelhengst! Dat lijkt mij een droom om te fokken. Maar goed..........dromen zijn bedrog Haha!

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 22:58

Niets meer dan dat? Dit voor Phia.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:02

Ik wil later een internationaal springpaard fokken.
Mijn streven zal een springpaard zijn met een goed exterieur en goed karakter.
En het liefst een Holsteiner

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:23

Gezond, correct, werkwillig en betrouwbaar. De rest moet de ruiter/eigenaar doen.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 06:03

Mijn streven is goede paarden toevoegen aan het ras. Ik vind het erg belangrijk om rastypische paarden te fokken die hetgeen waar ze voor gefokt zijn ook kunnen doen. dat betekend niet dat ze het ook moeten doen. Zolang mijn fokproduct voldoet aan de eisen van het ras, en boven gemiddeld is, het liefst nog beter dan 1 of beide ouders was, dan ben ik, als fokker, goed bezig.

Uiteraard is een goede bouw, gezondheid en karakter hierbij inbegrepen.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 08:10

denk niet dat ik daar veel aan toe hoef te voegen jeddah

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 08:30

Uit een ander topic, de vraag wie er nou niet een OS paard zou willen fokken?

MarijeR schreef:
Ik niet, dan weet ik zeker dat ik veel te veel type verlies, dan blijft er echt geen cob meer over Tong uitsteken

Mijn doel:
Een stel knappe pony's in de wei met goede bewegingen en een fijn karakter.
Ze moeten zowel aan de rasbeschrijving voldoen als mijn persoonlijke smaak. Ik ben toch degene die er 365 dagen per jaar tegenaan moet kijken.
Pony's die net niet het laatste hebben wat ik erin wil zien, moeten wel een ander pluspunt hebben. Dus graag ook nog bruikbaar als rij of menpony (karakter).
Zowel nationaal als internationaal doen ze aardig mee bij keuringen aan de hand en de oudste nakomeling van 1 van mijn merries loopt momenteel in het buitenland in de mensport in een 4-span.


Maar ach, misschien ben ik wel te nuchter en houd ik het daarom bij haalbare doelen Lachen


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 08:31

Beber"]
Niets meer dan dat? Dit voor Phia.
[/quote]

[quote="PhiaBink schreef:
Mijn streven is, dat mijn fokmerrie een gezond veulentje op de wereld zet, met een goed karakter en dat goed kan lopen. Dit wil iedereen toch??


Een gezond veulen is toch heel belangrijk, of niet.
Een goed karakter vind ik heel belangrijk. Wat heb je aan een etterbak waar je steeds mee moet vechten of moet denken, doet hij het wel of niet vandaag.
Als het veulen gezond is, heeft een goed karakter en kan nog lopen ook, dan heb je toch iets gefokt waar je van droomde.

Je kan pas zeggen als je fokte paard heel oud is en terug kijk naar wat hij/zij heeft gepresteerd, of hij goed is geweest of niet.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 08:37

Daar ben ik het niet mee eens PhiaBink, ik vind namelijk niet dat alleen presterende paarden goed hoeven te zijn. Natuurlijk wil je graag dat je fokprodukt presteert, maar wegens van alles en nog wat gaat lang niet elk paard de sport in, de keuringen lopen, of naar de shows. Maar dat wil dan helemaal niet zeggen dat er wat aan het paard mankeert.

De fokker van mijn NRPS merrie had ook gehoopt dat ik met haar de dressuur en springsport in zou gaan, daar is ze ook voor gefokt. Maar mijn wensen zijn inmiddels aangepast, ik ben heel blij om lekker buiten te rijden, dus ze zal nooit hetgeen doen in de sport wat de fokker graag gezien had. Dat wil niet zeggen dat ze nu, voor de fokker, een onvoldoende goed fok produkt was.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 08:56

Wij proberen goede sportpaarden te fokken met een goed exterieur en karakter en voor mij liefts ook zeer interessant op papier. Een mooi kopje is dikwijls ook een verstandiger paard dan een knol met een groot hoofd. Natuurlijk is het altijd fijn als er eens een echte topper uitkomt die je dan voor veel geld kan verkopen, maar dat gebeurt echt niet zo veel, zelfs met super merries komen er veel gewone paarden. Het is ook altijd afwachten wat een bepaalde combinatie je zal brengen. Zo hebben we verleden jaar een zeer eigenaardige combinatie van Andiamo Z x Lauries Crusador xx x Artur gefokt. De 2 ouders stonden al zeer hoog in het bloed maar de combinatie was een superchique merrieveulen wat ik op foto verkocht naar Spanje voor behoorlijk geld. Daar hebben we in de combinatie echt gegokt en het is goed meegevallen.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 10:27

Ik, persoonlijk, vind het leuk om de lat steeds hoger te leggen, maar dat is , zo te horen, niet iedereen zijn mening. En dromen hoeven niet altijd bedrog te zijn.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:10

Wij hebben al een aantal fijne sportpaarden gefokt en verkocht naar Amerika die daar op hoog nivo (1.45) meelopen, maar een echte topper of goedgekeurde dekhengst (behalve AES) hebben we nog niet gefokt, dus daar streven we nog steeds naar.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:12

Een paard met een goed karakter, goed exterieur en goed bewegen. Op dit moment hebben we twee merries die in deze omschrijving vallen. Een elite merrie Z+7 en een keurmerrie Z+10... Haha!

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:14

Beber schreef:
Ik, persoonlijk, vind het leuk om de lat steeds hoger te leggen, maar dat is , zo te horen, niet iedereen zijn mening. En dromen hoeven niet altijd bedrog te zijn.



Dat zijn onzekere mensen die denken dat het hun nooit zal gaan lukken, daarom zeggen ze dat voor hun een leuk gezond paardje al genoeg is,
maar ik denk dat zij er ook stiekem van dromen om een betere te fokken.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:16

Een paard dat er correct uit ziet, goed karakter heeft, en sterk punt heeft in minstens een ding (of dat nu springen, dressuur of mennen oid is, dat maakt me niet uit). Daarnaast hou ik zelf ook erg van bijzondere verschijningen, iets speciaals qua uiterlijk in positieve zin, dus dat is ook iets waar ik op door zou fokken.
Waar paarden naartoe zouden gaan, tjah maakt me weinig uit, zolang ze er maar een goede plek hebben en een leuke combinatie vormen met hun eigenaar.

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:59

Een mooi gebouwd. goed springpaard. Geen goedgekeurde dekhengst (want zou hem dan moeten verkopen) mara een internationaal springende ruin of merrie. (zou een hengst natuurlijk niet zomaar ruinen, dan zou die verkocht worden)

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:57

jeddah schreef:
Daar ben ik het niet mee eens PhiaBink, ik vind namelijk niet dat alleen presterende paarden goed hoeven te zijn. Natuurlijk wil je graag dat je fokprodukt presteert, maar wegens van alles en nog wat gaat lang niet elk paard de sport in, de keuringen lopen, of naar de shows. Maar dat wil dan helemaal niet zeggen dat er wat aan het paard mankeert.

De fokker van mijn NRPS merrie had ook gehoopt dat ik met haar de dressuur en springsport in zou gaan, daar is ze ook voor gefokt. Maar mijn wensen zijn inmiddels aangepast, ik ben heel blij om lekker buiten te rijden, dus ze zal nooit hetgeen doen in de sport wat de fokker graag gezien had. Dat wil niet zeggen dat ze nu, voor de fokker, een onvoldoende goed fok produkt was.


Ik bedoel dat ook. Onder presteren kan heel veel dingen vallen. Springen, dressuur, Endurance, SGW, mennen, fokken, recreatie enz.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:43

PhiaBink schreef:
Ik bedoel dat ook. Onder presteren kan heel veel dingen vallen. Springen, dressuur, Endurance, SGW, mennen, fokken, recreatie enz.


Okee dan! Dan zijn we het dus wel eens !

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:55

Ik wil heel graag een 1e premie NSPS merrie fokken.

Ik zal nog eventjes moeten wachten, ik heb alleen maar een NMPRS hengst. Wel heb ik volgend jaar mijn eerste eigen veulen. Daar hoop ik ook van dat dat bij het NMPRS het beste berijkt!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sorenga
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-07-04
Woonplaats: Briltil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:17

ik probeer shetlanders te fokken die goed gelijnd zijn en een paar goede benen die prachtig kunnen gaan met een elegant hoofdje die later goeede premies halen maarja het is wel moeilijk maar we komen in de buurt en gezonde veulens natuurlijk

love shets

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:08

Beber schreef:
Mijn streven is om uiteindelijk of een goedgekeurde dekhengst te fokken, en/of 1 of meer goede sportpaarden naar Amerika od te verkopen en jullie? Of hebben jullie dit al bereikt? Vingers aflikken
Waarom naar Amerika, alsof dat land zo ver voorop ligt met dressuur/springen e.d. Ik zie liever een paard onder een goede (internationale) ruiter, evt. op de OS.

- Offline -


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers