NES stamboek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

NES stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 10:37

Een stalgenootje gaat zaterdag met haar hengst naar de keuring van het NES. Volgens mij betekend dat iets van Nederlands Europees Sportpaard.
Voor zover ik begrepen heb hoeft hij alleen naar de keuring, maar als hij goedgekeurd wordt geen foto's of karaktertest of zoveel dagen test oid. Schijnt om de sportprestaties te gaan, maar hij loopt L1 dressuur.
Iemand enig idee hoe dit stamboek te werk gaat.
Anders hoor ik het zaterdag wel natuurlijk, maar ben gewoon nieuwsgierig.

Navragen is beter dan afvragen.


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 10:44

Indy is ook NES...Nederlands Europees Stamboek. Het is een stamboek wat alle paardachtigen boven de 1,08m aanneemt, als de afstamming bekent is...
Indy is daar ingeschreven omdat haar vader . Leo (v. Amulet), niet is goedgekeurd, of niet is voorgesteld aan het KWPN. Dit is eigenlijk het enige wat ik weet van het stamboek, volgens mij is de website www.nederlands-europees-stamboek.nl . Misschien ga ik met Indy naar de merriekeuring, maar je hebt er zelf weinig aan vind ik, ook snap ik de hele opzet van dit stamboek niet... Verward [/url]

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 10:58

Bedankt. Ik kan de pagina wel openen, maar alle links doen het niet dus weet eigenlijk nog niet veel meer. Ja ik weet nu in ieder geval de naam.
Maar je kan je afvragen wat je aan een stamboek en een daarbij goedgekeurde dekhengst hebt, als het stamboek zelf (nog) niet zoveel voorsteld Verward

Navragen is beter dan afvragen.


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 11:06

Ja idd, ik word er ook niet veel wijzer van moet ik zeggen. Het is een heel klein stamboek, maar ik kan me ook niet voorstellen dat het veel groter word. O ja, waar je ook rekening mee moet houden bij het NES, je paard heeft wel papieren, maar de afstamming is niet helemaal zeker. Je paard kan een compleet andere afstamming hebben dan op papier. He dat zo komt weet ik niet. Geloof dat ze geen DNA-testen enzo doen Verward

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 11:20

Het NES is als stamboek niet erkend. Voor erkende stamboeken kijk je op de lijst van de PVE via: www.pve.nl onder de speciale button voor deze sector.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 23:21

Het NES is een afsplitsing van het AES (Anglo-European Studbook). Ik weet niet hoe het bij het NES zit, de eisen voor eigen prestatie bij het AES zijn heel behoorlijk. Jonge hengsten krijgen een voorlopige goedkeuring, en moeten dan binnen 2 jaar aan een bepaalde prestatie voldoen. Ik heb een AES hengst gereden, die moest dan dit jaar als 8-jarige een Prix st Georges proef lopen, wel iets anders dan L1 dus.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-02 00:09

Pfoe, als ze dat idd moet doen heeft ze toch echt wel een probleem, want heel erg handig met rijden is ze nog niet. Ze rijdt hem netjes hoor, dat daar geen misverstanden over verstaan, maar de handigheid om hem in 2 jaar lichte tour klaar te krijgen, lijkt me toch dat de lat dan wel wat te hoog hangt.
Ik hoor het zaterdag wel, moet mee als groom.
Jammer dat ze zich niet veel beter heeft laten voorlichten. Nu is ze redeijk wat geld kwijt en zou het ooit een dekking opleveren?
Maar goed zij wil dat heel graag, en castreren wil ze toch niet, dus als ze er behoefte aan heeft een goedgekeurde dekhengst te hebben, id dat haar feestje, toch. Lachen

Navragen is beter dan afvragen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 10:03

Volgens mijn weten is het NES geen afsplitsing van het AES. Het AES werkt op Engelse Licencie. Het NES is er overigens al jaren.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-02 12:29

Ik hoor net dat we morgen niet heen hoeven, want er hadden zich maar 6 hengsten aangemeld, dus komen ze hem een keer aan huis keuren. Is dat luxe of is dat luxe.

Navragen is beter dan afvragen.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

NES WORDT ES

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 21:51

Hoi Allen
Toevallig stuitte ik op deze Quote. Het Nes stamboek is nu over gegaan op het ES stamboek, Nes staat voor Nederlands Europees Stamboek, en ES alleen voor Europees Stamboek. Zij keuren hengsten voor de keuring op een aparte manier, vind ik zelf. Er is een jury en een veearts ter plaatse. De hengst wordt binnengebracht en ze weten helemaal NIKS, alleen de naam en de leeftijd geloof ik. Dan wordt de hengst beoordeelt op zijn kunnen. Als een hengst goed gekeurd wordt, wordt pas de afstamming en fokker bekend gemaakt. van de ene kant wel heel eerlijk, bij het KWPN bv heb ik soms het idee dat de naam van de fokkers die bekende en goede hengsten leveren al een streepje voor hebben op de rest. Voor meer info kun je kijken op www.europeesstamboek.nl of je kan ze mailen, altijd antwoord.

ps ik heb onlangs een KWPN gefokte merrie gekocht, die sinds 2001 ES is, maar die laat ik wel weer overzetten naar het KWPN.


Jasmijn schreef:
Bedankt. Ik kan de pagina wel openen, maar alle links doen het niet dus weet eigenlijk nog niet veel meer. Ja ik weet nu in ieder geval de naam.
Maar je kan je afvragen wat je aan een stamboek en een daarbij goedgekeurde dekhengst hebt, als het stamboek zelf (nog) niet zoveel voorsteld Verward

Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 10:11

Het NES heeft niks te maken met het ES, neem dat maar van mij aan. Dat de pagina van het NES niet meer geopend kan worden heeft een andere reden.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Wat jij nu zegt klopt dus ECHT niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 11:30

ONDERAAN beginnen, dit is letterlijk gecopieerd uit mijn mail....heb echter voor privacy de achternamen weg gelaten...



Het E.S was altijd beter en betrouwbaar dat heeft nog nooit iemand kunnen zeggen

van het nes bestuur.



Angelique



-----Original Message-----
From: Stable Ruby White [mailto:stable-rubywhite@agroweb.nl]
Sent: vrijdag 15 februari 2002 19:14
To: Info@Nederlands-Europees-Stamboek.nl
Subject: RE: Site



Eerlijk gezegd niet. Ik heb net sinds 3 weken een merrie gekocht, volledig KWPN gefokt maar sinds vorig jaar naar ES omgezet omdat ze drachtig was van een ES goedgekeurde hengst. Het ES ken ik nog niet zo goed en ik had begrepen van iemand die ook ES paarden heeft dat er verschil in NES en ES zat. Dus vandaar dat ik beide sites wilde bezoeken maar op NES niks kon vinden.Rare vraag misschien maar wat was eerder het verschil tussen Nes en ES?



Gr wendy



-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Angelique [mailto:Info@Nederlands-Europees-Stamboek.nl]
Verzonden: zaterdag 16 februari 2002 19:14
Aan: 'Stable Ruby White'
Onderwerp: RE: Site



Wist je dat nog niet dan.



Groetjes Angelique

-----Original Message-----
From: Stable Ruby White [mailto:stable-rubywhite@agroweb.nl]
Sent: vrijdag 15 februari 2002 19:05
To: Info@Nederlands-Europees-Stamboek.nl
Subject: RE: Site



Hoi

Misschien een domme vraag, maar ES en NES is toch niet t zelfde? Of zijn jullie samen gegaan?



Gr wendy



-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Angelique [mailto:Info@Nederlands-Europees-Stamboek.nl]
Verzonden: zaterdag 16 februari 2002 18:55
Aan: 'Stable Ruby White'
Onderwerp: RE: Site



Dat klopt onze site is verhuist het nieuwe adres is www.europeesstamboek.nl geworden..



Sorry voor de overlast.



Met vriendelijke groeten,



Angelique


-----Original Message-----
From: Stable Ruby White [mailto:stable-rubywhite@agroweb.nl]
Sent: vrijdag 15 februari 2002 18:44
To: info@nederlands-europees-stamboek.nl
Subject: Site



Goedenavond

Ik probeer al gedurende 3 achtereen volgende dagen uw site te bezoeken. Echter krijg ik alleen de beginpagina te zien en is het niet mogelijk om links onder op de buttons te klikken, alleen deze van uw email adres.



Zou er mogelijk iets aan de hand kunnen zijn?

Mvgr wendy


greetje schreef:
Het NES heeft niks te maken met het ES, neem dat maar van mij aan. Dat de pagina van het NES niet meer geopend kan worden heeft een andere reden.

Haha!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 11:46

Ik ben zelf nauw betrokken bij het Europees Stamboek en het stamboek is een afsplitising van het NES.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 12:24

nou vat ik hem niet meer, Indy is/was Verward NES, maar nu dus ES?? Verward

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 13:59

Voor al je vragen kun je contact opnemen met het stamboekbureau.
Telefoonnr. 0598-690995


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers