[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-09 14:37

Moderatoropmerking:
Omdat er in het oude informatietopic over camera's kopen veel vragen over compactcamera's kwamen waar weinig tot geen antwoord op werd gegeven, hebben wij de vraag gekregen of we het topic niet konden splitsen in twee onderwerpen: spiegelreflexcamera's en compactcamera's.
Omdat een apart topic voor compactcamera's misschien meer eigenaars van dit soort camera's trekt, hebben wij besloten het topic inderdaad te splitsen. Het oude topic gaat verder als topic voor spiegelreflexcamera en een nieuw topic is aangemaakt voor compactcamera's.


Let op! Dit topic is niet bedoeld voor vragen over compactcamera's, daarvoor kun je in dit topic terecht!
Je kunt hier wel vragen kwijt over SLT-camera's(Single Lens Translucent)!

In dit topic kan je al je vragen stellen over welke digitale spiegelreflexcamera nu bij jou past. Dit topic is gestart om twee redenen: allereerst is het zonde dat veel informatie over verschillende camera's steeds kwijtraakt omdat het zoekmachine het slecht doet, aan de andere kant omdat in vlagen het aantal topics toch weer erg groot wordt.

Ook komt hier een lijst met voorbeeldfoto's te staan van verschillende camera's, misschien vergemakkelijkt dat het kiezen wat. Houd wel altijd rekening met het feit dat degene die de camera vasthoudt soms nog belangrijker is dan de camera zelf. ;)


Als jij een spiegelreflexcamera hebt die nog niet in het lijstje staat en je hebt zin om een 'voorbeeldtopic' te maken: graag. Probeer in ieder geval 'gewone' foto's en bewegingsfoto's te plaatsen, ook close up is altijd welkom. Als je TEM't op je topic wordt het gesloten zodat het wegzakt. Als de camera er al tussenstaat en je er foto's bij wilt zetten kan dat ook, stuur een moderator van FK dan een pb met de nieuwe foto's.

Archief:
#1

Moderatoropmerking:
Er worden regelmatig veel (dezelfde) vragen gesteld in dit topic; lees eerst het topic eens door alvorens een vraag te stellen, of gebruik de zoekfunctie; dit om dubbelingen te voorkomen.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 17-01-12 07:52, in het totaal 49 keer bewerkt
Reden: Canon EOS 550D toegevoegd.


Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-09 14:38

x_Sannee schreef:
x_Sannee schreef:
Heeft iemand ervaring met de digitale Sony T700 camera? (geen spiegelreflex) en wat is anders een goede digitale betaalbare camera?

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:09

Van canon heb je heel veel goede digitale camera's. Ik had zelf de powershot, m'n moeder de ixus en vond die allebei erg fijn en goed :j

Doe maar 8 jr, Zenon x Uniform, ZZ-Zwaar +1

LetsgoKelly

Berichten: 2133
Geregistreerd: 11-08-08
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:55

Jeeej!!! Ik heb eindelijk mijn Canon EOS 1000D+18-55 IS gereserveerd! *-:) Ik ga hem volgende week ophalen. :):) :):)

Let's go

Captain_

Berichten: 1347
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:34

x_Sannee schreef:
Heeft iemand ervaring met de digitale Sony T700 camera? (geen spiegelreflex) en wat is anders een goede digitale betaalbare camera?


Hiervoor had ik een sony cybershot (welke precies weet ik niet meer). Was een heerlijke camera, en ook niet zo duur.
Nu heb ik een Canon Powershot. Persoonlijk vind ik die minder, maar maakt ook wel prima foto's en goed te betalen.

naomi109

Berichten: 320
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Haarlem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:53

Ik ben ook aan het sparen voor een digi camera :o

Maar ik heb niet zo veel te besteden en wil toch scherpe foto's kunnen gaan maken. Oa van stil leven & paarden..

Iemand een suggestie?

:¨·.·¨:
`·. Moos RIP

nikkyily
Berichten: 129
Geregistreerd: 11-04-08
Woonplaats: Noord-holland

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:12

heeft iemand mischien de canon powershot SX110?
en kan die goede bewegings foto's maken ?

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:21

Heeft iemand de ervaring met de Nikon D40? Ik wil hem gaan kopen met een 17-55 en 55-200 lens.

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd


daandriaan

Berichten: 3218
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: Oudesluis

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:17

Ik heb ervaring met de Nikon D40, wat wil je weten?

Zoek je een maatje voor het leven? http://www.stalwestfriesedijk.nl

Julia
Berichten: 24742
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:33

Als je dit topic standaard bij 'Eigen berichten' wilt hebben staan, kun je dit ook doen zonder te posten in het topic. Hier in de lijst van FK klik je op de oranje (of witte) bladzijde helemaal links. Er komt dan een zwart bolletje bij te staan, dan staat 'ie dus automatisch bij je eigen berichten. ;)

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:19

Heeft iemand misschien voorbeeldfoto's van de Canon EOS 400D bij schemer of in een bak?

Mascha en haar uitspattingen zijn te volgen op: https://instagram.com/never_miss_mas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:22

Grrrrr..... Steek je bergen tijd in het geven van advies in deel 1, word je niet eens even op de hoogte gesteld van het feit dat je bericht in deel 2 is verwijderd :roll:
Ik was jullie alweer kwijt geraakt dus.

Frappant dat mijn "nutteloze" (?) post zonder enige mededeling wordt verwijderd, terwijl dit topic nu alweer vol staat met stipjes :roll:

Liiesjjj: 400D zal bij schemer of in een bak ongeveer hetzelfde resultaat geven als een 350D, 450D, 1000D, 30D, 40D, ga zo maar door. Resultaat zal erg van de omstandigheden en de gebruikte lens afhangen, maar zal met een 400D niet beter of minder zijn dan met de meeste andere digitale spiegelreflexcamera's van Canon.

paint_angel

Berichten: 159
Geregistreerd: 07-01-08
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:23

Nouks:

Nog bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik heb er heel wat aan gehad ;) Maar nu is de vraaag, weet jij (of iemand anders) miss een goede camera die zowel buiten als binnen goede hogesnelheden kan vastleggen (dus echt mooi scherp)??? Ik denk dat je dan wel in de categorie ENORM dure camera's komt maar laat ik het toch maar even vragen voor de zekerheid O:) Want zoals ik waarschijnlijk al eerder heb gezegt, ik weet echt helemaal niets van alle merken en dingen af maar ik wil wel gewoon mooie (scherpe) foto's kunnen maken van de paardensport :)

Just Miss Enterprise a.k.a. Jill

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:01

hetzelfde voor mij, ik wil haarscherpe actiefoto's, wat voor een camera is daar geschikt voor? :)

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:14

Ik heb toch besloten de 450D te kopen.
Maar ik zou er dan wel graag een lichtgevoelige lens bij willen hebben, zodat hij met schemer en in een bak/huis goede bewegings foto's maakt.
Welke raden jullie aan?

Mascha en haar uitspattingen zijn te volgen op: https://instagram.com/never_miss_mas

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:29

Ligt eraan, wil je een groothoeklens, zoomlens..?

Doe maar 8 jr, Zenon x Uniform, ZZ-Zwaar +1

Sharon89

Berichten: 1548
Geregistreerd: 08-01-07
Woonplaats: Elst (Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:50

nikkyily schreef:
heeft iemand mischien de canon powershot SX110?
en kan die goede bewegings foto's maken ?


Ik heb dan niet die jij bedoelt, maar ik heb de Canon powershot sx100
En met deze kan je niet goed bewegingsfoto's maken, ik weet natuurlijk niet of het verschil in deze type's erg groot is.
Maar die ik heb is niet fijn voor bewegende dingen.

Enzo :+:

Sharon89

Berichten: 1548
Geregistreerd: 08-01-07
Woonplaats: Elst (Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:51

minjon schreef:
hetzelfde voor mij, ik wil haarscherpe actiefoto's, wat voor een camera is daar geschikt voor? :)


Voor mij ook dezelfde vraag! :)
Heb nu de Canon Powershot SX100
Maar zou toch wel heel graag een spiegelreflex willen, maar de grote vraag; WELKE ? :P

Enzo :+:

paint_angel

Berichten: 159
Geregistreerd: 07-01-08
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:23

Sharon89 schreef:
minjon schreef:
hetzelfde voor mij, ik wil haarscherpe actiefoto's, wat voor een camera is daar geschikt voor? :)


Voor mij ook dezelfde vraag! :)
Heb nu de Canon Powershot SX100
Maar zou toch wel heel graag een spiegelreflex willen, maar de grote vraag; WELKE ? :P


Ik heb nu een sony spiegelreflex camera, hij maakt wel mooie foto's, maar de actie foto's... daar ben ik in ieder geval niet te vreden over...

Dus voor mij dezelfde vraag ;)

Just Miss Enterprise a.k.a. Jill

Julia
Berichten: 24742
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:24

In welke omstandigheden bedoel je Paint_Angel? Ben ook erg benieuwd welke lens je erop hebt zitten, dit is namelijk van groot belang. :)

paint_angel

Berichten: 159
Geregistreerd: 07-01-08
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:03

Elessar schreef:
In welke omstandigheden bedoel je Paint_Angel? Ben ook erg benieuwd welke lens je erop hebt zitten, dit is namelijk van groot belang. :)


Uhm... losgooien (hij focust alleen op het lichaam maar neemt de benen niet mee) ditzelfde met rijden (binnenbak is natuurlijk altijd lastig dus dat snap ik wel) De lens... ik zou het eigenlijk niet weten. Ik heb er geen extra lens bij gekocht.. ik moet even opzoeken welke type het ookal weer is, want men camera ligt nu niet thuis, dus ik zoek em even op op het internet :Y)

Just Miss Enterprise a.k.a. Jill

Julia
Berichten: 24742
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:08

Lijkt me dat er dan een standaard 18-70 bij zit. Binnenbak red je sowieso never nooit niet met deze lens, niet zo raar dat de benen onscherp zijn. Daar heb je toch echt een lichtsterke lens voor nodig. Mocht je willen investeren in een lichtsterke lens, moet je even zoeken op een 70-200 F2.8 voor Sony.

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:12

Ben wel nog even nieuwsgierig ook naar de ISO die je hebt gebruikt. Kan ook noodzakelijk zijn die verder omhoog te gooien bij beweging.

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:15

Ik zoek een zoomlens.
Maar ik had nog een andere vraag, ik ben nog aan het twijfelen tussen de 400D en de 450D.
Ik dacht namelijk, de 400D is toch een stuk goedkoper, als ik dan een goede lens koop dan heb ik uitendelijk toch hetzelfde voor minder geld?
Wat zouden jullie doen?

Mascha en haar uitspattingen zijn te volgen op: https://instagram.com/never_miss_mas

paint_angel

Berichten: 159
Geregistreerd: 07-01-08
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:49

Elessar schreef:
Lijkt me dat er dan een standaard 18-70 bij zit. Binnenbak red je sowieso never nooit niet met deze lens, niet zo raar dat de benen onscherp zijn. Daar heb je toch echt een lichtsterke lens voor nodig. Mocht je willen investeren in een lichtsterke lens, moet je even zoeken op een 70-200 F2.8 voor Sony.


Dit staat er op de lens: 15x digitale zoom, carl zeiss lens, vario-pessar 2.7-4.5/5.2-78

Just Miss Enterprise a.k.a. Jill


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 5 bezoekers

cron