wat te doen aan pony die heel druk is!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

wat te doen aan pony die heel druk is!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 19:08

hoi zoals ik al heb verteld heeft mijn pony iets an dr voor benen,, en mag ik niet rijden. ze staat de hele dag op stal, ik mag maar een half uurtje lopen !! ik word echt helemaal gek van dr ze zit vol energie. ik zat dr vandaag te poetsen, en ze loopt me zo onderste boven Huilen(hele schaafwond op me voet) . ik word echt onwijs zenuwachtig van dr ze loopt maar te draaien en te schapen, en te stijgeren in dr stal. en nou begind ze ook nog uit verveling dr staart kapot te schuren ,, wat kan ik nou het beste doen om dr zo rustig mogelijk te houden??

alvast bedankt
groetjes sanne
Laatst bijgewerkt door snoocky op 01-07-04 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:11

minder voeren, geef anders pulp ipv brok, dan heeft ze toch buikvulling zonder dat ze er energie van krijgt

ook zijn er dingen die je door het voer kan doen om ze rustig te houden, wat bv wordt gebruikt bij een paard dat tijdelijk boxrust heeft.

dat staart schuren hoeft niet uit verveling te zijn, kan ook van de jeuk zijn.

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:12

Mag ze niet een paar uur in een paddock?
Beweging kan toch niet echt verkeerd zijn,paarden zijn gemaakt om te lopen.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 19:13

o oek bedankt , maar dat schuuren doet ze nou ze bijna 24 uur op stal staat (daarom dacht ik van het komt zeker uit verveling)

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 19:14

nee ze mag niet lopen , niet meer dan een half uurtje per dag. want ze heeft iets aan dr been, en dat kan aleen maar over gan met rust

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:19

Geen brok, alleen net zoveel hooi als ze wil. Anders loop je ook nog kans op maandagziekte. Als een paard niet werkt heeft ie ook niet veel voedsel nodig dus ik zou r accuut van de brok afhalen. Als ze veel per dag kreeg even afbouwen.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 19:20

en uh ik had dan nog een vraagje waar kan je dat halen dat gedoe waar ze rusig van worden, en hoe heet het?

en ja ze kreeg echt best wel veel voor een pony!!!!!!!, dus moet ik het zeker denk ik wel rustig afbouwen(maar ik geef dr nu nog maar een halfe kilo per dag dus was dr al mee bezig)
Laatst bijgewerkt door snoocky op 01-07-04 19:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:21

Oud hooi voeren en verder niks. Als je moet stappen even een hoofdstel aandoen, met een bit heb je net iets meer te vertellen. En altijd consequent zijn. Ho is ho.

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:08

Oud hooi ??!!
Hoe bedoel je dat precies ??

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:11

In vers hooi zitten meer eiwitten --> meer energie...

'n halve kilo brok vind ik eigelijk nog steeds veel te veel voor 'n B-ponytje, dat zou genoeg moeten zijn als je dr normaal ('n uurtje per dag) rijdt... En er wordt hier niet voor niets telkens weer gezegd geen brok

Hoeveelste keer is het nou dat ze kreupel is?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:33

In je andere topic wordt al gezegd dat je nog veel voer geeft voor een pony die op rust staat. Als je dat nou eerst verminderd en dan kijkt of ze nog steeds zo druk is.. Je krijgt hier toch weer dezelfde adviezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:42

Wat voor brok voer je hem?
Desnoods zou je hem musli kunnen gaan voeren waar verder niets inzit gewoon s` ochtends een handje en dan dat voer in iets stoppen dat hij er even mij bezig is en idd oud hooi en s` avonds weer voer..

Zorg je wel dat ze iets te doen heeft op stal anders heb je dalijk ook een pony met stalondeugd ofzo..

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:08

Oud hooi = hooi van vorig jaar, liefste 2e of 3e snede. En verder dus niks bijvoeren. Geen brokken, geen musli, geen appels, brood wat dan ook. Uit hooi alleen haalt ie genoeg voor zijn dagelijkse behoefte als ie niks mag doen. Alleen hooi en een liksteen is meer dan genoeg voor een paard met boxrust. Eventueel kun je nog wat speeltjes in de stal geven om de verveling tegen te gaan.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:14

weinig/geen brok geven en veel hooi. is er wel een andere pony die hem gezelschap kan houden op stal misschien?
verder misschien wat speeltjes in zijn stal, of een wilgentak.. kan hij lekker aan knagen en bezig blijven.
als het echt niet lukt kun je iets rustgevends geven: http://www.paardendrogist.nl/pub/cat0000459.php

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 02:41

ze heeft een hele lange tijd last van dr kreupelheid daarom zijn we ook naar het kiniek gegaan,, daar hebben we dus ook een uitslag gehad. en ze moet nu zoiezo 3 weken op stal blijven stilstaan(daarna terug naar kliniek), maar een half uurtje per dag lopen zij de dierenarts. en hij zij een klein beetje bix geven Scheve mond dus ik wist nie echt hoeveel, daarom vroeg ik het ook in de andere topic van hoeveel zouden julie geven.maar ze blijft toch wel druk, en hij zij lekker veel hooi(ze heeft dus de hele dag hooi te eten)

nee de andere staan in de wei.
ik heb van ales in dr satl(maar ze speeld dr niet me ).
miss een wilge tak dei heb ik nie geprobeerd!!

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 02:49

en bij dei paarden drogist staan een paar goede kalmerings middelen, van goede kruiden!

bedankt ireentjuh vor de web site

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:14

snoocky schreef:
nee ze mag niet lopen , niet meer dan een half uurtje per dag. want ze heeft iets aan dr been, en dat kan aleen maar over gan met rust


zo krijgt ze dus ook geen rust.. als ze maar blijft steigeren enzo Verward
dan kan ze toch beter even een uurtje naar buiten?
sorry kan je verder niet helpen