* witte lijn ziekte of loslatende hoefwand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

* witte lijn ziekte of loslatende hoefwand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 21:30

Vandaag is de smid voor Fleur geweest. Hij ontdekte witte lijn schimmel of loslatende hoefwand (gaf hij een andere naam aan, maar weet ik niet meer precies).

Volgens de smid was het in het beginstadium en moet ik het behandelen met 1x per week de achterhoeven min. 5 min. in een sopje met immaverol te zetten. Weet iemand hier meer van en wat zijn de eventuele gevolgen?
En wat kan ik er nog meer aan doen?
Ze loopt niet kreupel.
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 14-02-02 01:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

losse hoefwand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 22:12

Hoi,
Heeft een paardje van ons ook Huilen Zij is gelukkig ook niet kreupel, en de hoefsmid zei dat ik er weinig aan kon doen.... evt. ander beslag (als ze problemen gaat krijgen, maar vooralsnog dus... nog niets doen).
Wat ik me afvroeg : is losse hoefwand dan hetzelfde als witte lijn ziekte (white line disease)?
Ik dacht dat dit weer wat anders was.....
Ik gebruik op dit moment produkten van Jordens Hippo, in het boek staan produkten uit engeland van "keratex" en "schijnen" goed te helpen, zo heb je o.a. een naturall hoof hardener.... die de wand op natuurlijke wijze versterkt zonder chemische rotzooi erin...
Verder geef ik "laminaze", gekocht bij de Paardendrogist, ik heb gelezen dat dit in onderhoudsdosis, ondersteunend kan werken bij paarden met een losse hoefwand !!!!
Maar verder....... Verward
Ik hoop dat iemand een 'wondermiddel" weet !!!!
Mijn hoefsmid zei dat áls ze er problemen mee zou krijgen , ze kreupel kan worden en onbruikbaar voor de sport... Huilen Daar moet je toch niet aan denken !!!!

Kom mensen, wie weet er nog iets !!?
Groetjes Jolanda

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

witte rand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 13:51

Ik heb van een smid gehoord dat je het moet insmeren met honing, dat klinkt raar maar helpt wel. Eerst goed ontsmetten en dan insmeren met HONING. Goedkoop, dus allicht te proberen. Deze smid is hoofd-instructeur op de opl.voor hoefsmid, dus weet er wel iets van denk ik. Ik ben het ook aan het doen/proberen sinds een paar weken ..................

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 14:28

Ga naar deze site en gebruik het goede middel voor de juiste aandoening!
Imaverol werkt in op de huid en een hoef is niet hetzelfde als huid!Er zijn tevens bacterien aan het werk en daar werkt Imaverol niet op in!
Ik gebruik het ook bij mijn merrie en ze is nog steeds aan het verbeteren!

http://www.rwl-quality.nl/index_2.htm

succes

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-02 15:54

Gerrie schreef:
Ga naar deze site en gebruik het goede middel voor de juiste aandoening!
Imaverol werkt in op de huid en een hoef is niet hetzelfde als huid!Er zijn tevens bacterien aan het werk en daar werkt Imaverol niet op in!
Ik gebruik het ook bij mijn merrie en ze is nog steeds aan het verbeteren!

http://www.rwl-quality.nl/index_2.htm

succes


Thanx, maar ik ben dus al op een site tegen gekomen dat Imaverol wel degelijk bij de WLD werkt! Alleen icm. Want de schimmel en de bacterie houden elkaar ahw in leven, dus roe je de een uit, dan gaat de ander verder eb vice versa.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 21:14

Tja wat rest mij nog te zeggen Verward
Wat ik WEL weet is dat aan dit product degelijk laboratoriumwerk aan vooraf is gegaan,mijn merrie was nl proefpaard en heb dus de ontwikkeling van het product van dichtbij meegemaakt!

Een ander voorbeeld uit de praktijk Haha!utch Oil, met WLD, een goedgekeurde hengst was op weg naar de slager ,volledig afgekeurd,eigenaar besluit hem terug te kopen.Start de behandeling met RWL en het resultaat mag er zijn ,alife and kicking!
Start nu weer op concoursen!

WLD hoeft niet het einde te betekenen als je maar in bent voor iets nieuws!Dit was ook de opzet van de hoefsmid die dit ontwikkeld heeft,aangezien de opties die geboden wordt in de opleiding in zijn ogen tekort schoten.

Aan jou de keuze!
Succes en veel wijsheid toegewenst!