Hoe bamboe verwijderen?!?!?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Hoe bamboe verwijderen?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 22:17

Echt een niet-paardenvraag, maar misschien zitten er hier nog tuinkenners. We hebben een bamboestruik naast de vijver. Hij is 7 jaar geleden aangeplant, toen is eigenlijk de hele tuin aangeplant. Je snapt het al, hij woekert alle kanten uit. Hij is megahoog geworden, wel 2 meter hoog en hij gaat alle kanten uit, tussen de andere planten door. We willen hem in zijn geheel gaan uitdoen maar bamboe is nogal hardnekkig. Je trekt dus niet zomaal een steel uit. Daar kun je met je hele gewicht aan gaan hangen en dan verroert hij nog geen cm. Heeft iemand tips?


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:18

kun je hem gewoon neit vastmaken zodat ie niet alle kanten opkan, mijn buurvrouw heeft dit ook en die heeft hem met een ijzeren draad helemaal netjes afgezet zodat ie geen kant meer opkan!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 22:22

Hij groeit onder de grond door naar alle kanten, en komt dan ergens boven de grond weer uit. Ze zeggen dat je bamboe altijd in een grote kuip moet plaatsen ondergronds, als je hem plant. Om dit probleem te voorkomen. Maar ja, dat is volgens mij niet gebeurt toen deze tuin werd aangelegd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:28

Volgens mij kun je bamboe wel goed afsteken met de spa, in een ruime kring om de plant heen. Wat dan nog in de grond zit, sterft wel af.
Mooi juist, bamboe.
Weet je dat het heel goed terug te snoeien is om het weer beheersbaar te maken?

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:38

Ik ben bang dat jullie een soort hebben gekocht die nog hardnekkiger is dan kweekgras. Je moet hem helemaal uitspitten. Uit elk stukje wortel dat je in de grond laat zitten, komt een nieuw plantje. Dus zorgvuldig uitgraven. Als je nog wel bamboe in de grond wil zetten, kan je het beste de bodem uit een cementkuip halen. Dat ding tot de rand in de grond zetten en daar de bamboe in. Dan houd je hem netjes binnen de perken. Bamboe wortelt niet zo diep, dus de kans is klein dat het er onderdoor groeit.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 22:57

Nee, we willen geen nieuwe bamboe. Ik vrees dat het een dag graven wordt......


axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:53

Suus schreef:
Hij groeit onder de grond door naar alle kanten, en komt dan ergens boven de grond weer uit. Ze zeggen dat je bamboe altijd in een grote kuip moet plaatsen ondergronds, als je hem plant. Om dit probleem te voorkomen. Maar ja, dat is volgens mij niet gebeurt toen deze tuin werd aangelegd....


Volgens mij hebben wij er wel iets omheen, maar zijn de wortels daar inmiddels doorheen Schijnheilig
Het is echt een vreselijk ding. Wel mooi, maar zo groot, en het komt idd overal op.
De hoop is hier al opgegeven..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, _chou, Danielleeee_, Dirkje_Nero, Emese_Flower, Emmaa_92, Floemii, MaiMai, Sandyislief, Zil en 165 bezoekers