Paard aan de beurt voor Paardenkamp/Soest slik....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Paard aan de beurt voor Paardenkamp/Soest slik....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 19:29

Dacht dat hij het niet meer zou halen vanwege de lange wachtlijst maar kreeg vandaag dus te horen dat mijn paard aan de beurt is voor de Paardenkamp te Soest. Dit is een rusthuis waar je je paard aan afstaat. Komt toch een beetje hard aan nu het zo dichtbij komt Verdrietig . Heb hem nu al 5 jaar en weet niet of ik wel zonder hem kan. Maar denk dat ik het voor hem moet doen. Hij is bijna 32 en de lange winters op stal doen hem geen goed. Afgelopen winter was het ook kantje boord. Nu buiten met veel beweging doet hem heel goed.
Maar 23 augustus en afstaan brrr. Toen ik het net te horen kreeg moest ik janken. Ben ik nu egoistisch?


Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:31

Ik ken de paardenkamp in soest, een meisje uit m'n klas werkt er ook. het is logisch dat je hem liever niet kwijt wilt. Ik denk wel dat het beter voor je paard is als hij lekker het land op gaat en beweging krijgt. Maar je kan hem toch af en toe opzoeken? Of wil je dat niet?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 19:34

Kan hem inderdaad opzoeken omdat Gouda niet zo heel ver rijden is vanaf Soest en ik een auto heb. Het afstaan en dus afstand nemen voor je gevoel is zo moeilijk. Ook al weet ik dat ik niet egoistisch moet zijn en dat hem voor hem beter is. Op mijn stal kan hij in de winter maar een uurtje in een paddock en dat hakt in in de winterperiode. Ik ben er slechts 1 maal wezen kijken en ken verder niemand die zijn paard er heeft. Hoe vind jij het er daar. Mag ok via pb.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:35

Je bent niet egoïstisch hoor, afscheid nemen is gewoon altijd moeilijk Ach gut ..!
Maar ik vindt het eigenlijk wel super dat je hem voor het rusthuis hebt ingeschreven, lijkt me ook een fijne plek voor zo'n paard op leeftijd om z'n laatste tijd door te brengen . Goed van je!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:35

Naja, 'kennen' is een veel te groot woord, sorry. Ik ben er een aantal keren geweest, laat ik het zo zeggen. Een meisje uit men klas werkt er dus. Veel meer weet ik er niet van.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:37

zoals ik heb gehoord is het daar een paradijsje!

dus eigenlijk voor jou een hele zorg minder
en je mag altijd komen kijken !

maar ik weet hoe moeilijk afscheid nemen is Ach gut

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:38

Heb toen inderdaad wel gezien dat ze echt goed voor die dieren zorgen en die oudjes hebben er dus echt een goede oude dag.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 19:40

mijn vriend sms-te net terug: nee toch is nie leuk. Nu ik weer met tranen.

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:43

een paard op onze manege in wierden is daar ook 3-4 weken geleden heen gegaan, maar die was ook al z'n 32 jaar Pling 2 dagen voor z'n vertrek is die zelfs meegegaan naar buiten met een gehandicapte Lovers

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 19:43

Ik ben ook zo zuinig op hem wil altijd het beste enzo en ben echt heel pietluttig. Waarom is afstand nemen nu zo moeilijk. Moet de bedrijfsleider van de manege ook morgen even bellen wat hij er van vind. Hij is namelijk door giften aan mij geschonken. denk niet dat ze moeilijk gaan doen maar toch.. Jeetje kan het gewoon niet geloven dat mijn lieve oudje straks niet meer op 10 minuten afstand van mij is en ik niet meer voor hem kan zorgen als hij ziek is. Straks word hij doodziek en ben ik niet bij hem en dan.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 19:44

JodyB schreef:
een paard op onze manege in wierden is daar ook 3-4 weken geleden heen, was ook al z'n 32 jaar Pling 2 dagen voor z'n vertrek is die zelfs meegegaan naar buiten met een gehandicapte Lovers

Jeetje joh zorro is ook bijna 32 misschien kunnen ze dan maatjes worden. Komt hij ook in de pot/loopstal van de winter?

Paardenfan52
Berichten: 70
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:38

ik woon zelf op nog geen 5minuten rijden van de paarden rusthuis vandaan is soest
ik zelf woon in amersfoort
en gaan vaak daar kijken op het paarden rusthuis
ik zeg je dit
het is een paradijs voor de paarden
verzorging is er goed..
en weidegang geen probleem
en je mag altijd bij je paard komen kijken
het is een wijs besluit om hem daar heen te brengen krijgt het daar heel goed
ook al doet het je zeer...

ik ben gek op paarden

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 20:41

Kijk dat is mooi om te horen doet mij in ieder geval al goed al die lieve en positieve reacties. Nu nog een nachtje er over slapen (nou ja slapen) en nog een goed gesprek met mijn vriend morgen en dan hoop ik dat ik een besluit kan nemen. Het is allemaal zo onwerkelijk.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:44

Je bent absoluut niet egoistisch. Ga jezelf ook niets kwalijk nemen, want het is het beste voor het paard. Hij krijgt het daar goed, echt waar!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:19

doen hoor..............
wat fijn voor hem!
(maar idd ff Cees informeren)

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:25

Tuurlijk ben je verdrietig...
Moeilijk hoor afscheid van een goede vriend.ik ben er wel eens geweest en ik zou het mijn paard van harte gunnen om daar te wonen in haar nadagen!!
Maar oh wat zou ik haar missen!!!
Ik denk dat je hem er veel plezier mee zal doen tussen alle andere oude van dagen en lekker buiten in de winter!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 21:29

Kido schreef:
doen hoor..............
wat fijn voor hem!
(maar idd ff Cees informeren)

Was het eerste waar ik aan dacht vragen wat hij er van vind enzo. Volgens mijn zus geeft hij morgenochtend les en dan ga ik hem even proberen te bellen alvorens ik het ja woord ga geven aan soest. We (loes) en ik moeten soest terug bellen. Ze hadden op loes haar voice-mail in gesproken zij had hem jaren geleden ingeschreven en al die jaren betaald.
Zou jij het ook doen als je paard zo oud was?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 21:31

mazzeltje schreef:
Tuurlijk ben je verdrietig...
Moeilijk hoor afscheid van een goede vriend.ik ben er wel eens geweest en ik zou het mijn paard van harte gunnen om daar te wonen in haar nadagen!!
Maar oh wat zou ik haar missen!!!
Ik denk dat je hem er veel plezier mee zal doen tussen alle andere oude van dagen en lekker buiten in de winter!!

Ik schrok gewoon van mij eigen reactie wist niet dat het mij zoveel zo doen gewoon. Ik kreeg het te horen hing op en zette het hem op een brullen. Ik heb hem nu bijna 5 jaar zo lang heb ik nog nooit een paard gehad. Het is ook gewoon zo'n lief dier.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:33

Ik begrijp het helemaal, mijn paard is nog maar 10, maar bij het idee dat ze weg zoo gaan, al is het op 32 jarige leeftijd naar zo'n mooie instelling als Soest, ga ik ook brullen!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:33

Waarom ga je niet nog eens even kijken daar voor je beslist?

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 21:39

misschien moet ik dat maar eens gaan doen. Moet alleen wat tijd zien te maken. Weet ook heel niet hoe snel ik moet beslissen enzo. Moet morgen even terugbellen. Het stond op de voice mail van zijn vroegere verzorgster namelijk. Ben er pas 1 keer geweest om et kijken aan het begin van deze zomer. Ben wel benieuwd hoe de nieuwe potstallen eruit zien. Waarschijnlijk komt hij daar in.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:42

Bedoel je loes van die criolo?
Ik zou t doen zekers!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:45

Wij zijn donateur van de Paardenkamp en ik vind het heel goed dat het bestaat.
Hier heb ik de link naar hun site: http://www.paardenkamp.nl/

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 21:46

ja idd de loes. Die belt af en toe nog voor zorro en komt af en toe langs. Fijn dat jij het ook zegt. Twijfel zo onder andere omdat ze het er op mijn stal niet zo mee eens zijn. Denk dat sommige mij niet meer aankijken als ik zeg dat zorro gaat.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:13

nou erg dapper hoor.maar wel beter voor hem.maar je moet het ook even laten bezinken hoor en met je vriend er veel over hebben enzo.als je alles op een rijtje heb dan kun je weer een beetje nadenken enzo.maar veel sterkte en suc 6

Bart..we zullen je missen r.i.p


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaike_Ma, onpaard, Sanet en 34 bezoekers