Met wat voor teugel rijdt jij je paard(en)???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Met wat voor teugel rijdt jij je paard(en)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 19:56

Ja,welke teugel vind jij het fijnst om mee te rijden,en welke gebruik je het vaakst??

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:58

springteugels (volgens mij Tong uitsteken )

toumie Ach gut

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:58

springteugels

of gewoon standaard lederen teugels

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:00

Sprinteugel,krijg van de rest blaren in mn handen.. Krijg ik zowieso zonder handschoenen dus rij steevast met,maar met springteugels krijg ik het minder snel Tong uitsteken:P

keep calm, I'm engaged!!! <3

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:00

nou,ik heb soms last van een beetje iritatie tussen mijn vingers dus voor mij waren dressuur teugels een must.die schuren niet zo vind ik.maar nu heb ik maandag een westernzadel en hoofdstel gekocht en pad natuurlijk,en daar zitten dus ook leren teugels aan.bij mij werkt lee dus beter.

Bart..we zullen je missen r.i.p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:03

ik reed eerst rubberen springteugels
Maar sinds kort heb ik springteugels met om de 10 cm een stopje en helemaal om die teugel omkleed met leer.
En ze zijn geweldig OK dan!
Wil geen andere meer Lachen

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:03

ik heb goedkope hoofdstellen, maar dure teugels eraan. ik krijg namelijk heel snel blaren, ook al houd ik de teugels alleen nog maar vast.
aan mijn ene hoofdstel zitten SGW teugels (merk ben ik ff kwijt) zijn met rubber om goten, maar dan niet met die bobbetjes erin.
aan mijn andere hoofdstel zitten een soort van springteugel (dus met die stopjes) en dan met heel zacht leer er omheen van kavalkade

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:06

met hele fijne dunne dressuurteugels! Lachen van het merk kieffer. Het zijn leren teugels..
Laatst bijgewerkt door xThalyx op 30-06-04 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:06

Ik rijd dressuur, en ik rijd met rubber teugels. Vind ik gewoonweg t fijnste rijden Lachen !
De vorige die ik had die waren als het ware met rubber omkleed, hadden een binnenkern van ander materiaal, maar die ik nu heb zijn "slapper", zit geen harde kern in, volgens mij zijn die echt alleen van rubber ?! Rijdt iig heel prettig Haha!!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:32

springteugels met stopjes.. vind ik het fijnst, met dressuurteugels gebeurt 't me iedere keer dat ze onbewust steeds langer worden..
Ze zitten zelfs aan m'n trensteugel van 'm stang en trens..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

zonneroosje
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:34

Bij een zeilmaker heb ik eens voor een paar guldens een zacht, maar oersterk touw gekocht en met twee klipjes eraan vind ik het ideale teugels.

Het is sterk, soepel en makkelijk in onderhoud. Als ie wat valer/vieziger wordt, stop ik 'm in de wasmachine en is ie weer mooi zwart.

Omdat het zo zacht is, heb ik nooit last van blaren, ook niet gehad tijdens lange trektochten op vakantie.

Het idee is even wennen, en touw is misschien niet zo chique als leren teugels, maar ik vind het echt heel handig, ook nog bruikbaar als halstertouw.

Stinkmodder

Berichten: 7974
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:36

Leren dressuurteugels.

Hof rijd ik de laatste tijd alleen met springteugels, omdat ik daarmee iets meer grip heb. (Dressuurteugels glijden bij mij vaak langer bij Hof Tong uitsteken)

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:38

Ik heb leren dressuurteugels. Bij de 1 merkloos, de ander van Stübben.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:38

'k heb antislip teugels erg fijn!! (ik rijd altijd met handschoenen.. ja ook in de hitte Haha! want ik krijg anders altijd blaren)

Melliejj

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:39

springteugels... Mij maakt het opsig niks uit, k krijg zoiezo niet zo snel blaren.. ik heb nooit met handschoentjes gereden, dat rijd gewoon niet lekker.. Lachen

==>vrijDag 06-08-04 naarr Spanje! (peñiscola) en 17-08-04 weerr truG met de dus!<==

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:40

Smalle leren dressuur teugels.
Mijn menleidsels heb ik speciaal smal laten maken, heb echt een hekel aan te brede leidsels.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:42

ik heb van die leren teugels, met om de paar cm zo'n stukje leer zodat de teugel niet uit je handen kunnen glijden. Springteugels vind ik niet zo lekker. Ik heb t liefst een beetje smalle, niet te breed dat past niet in mijn handen Knipoog

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:44

Volgens mij vallen ze het beste te omschrijven als anti-slip teugels. Er zit in ieder geval rubber op Lachen En ze zijn extra kort zodat ik niet teveel over hou. Maar ik ga binnenkort mijn gevlochten er weer op zetten, omdat eh, nou gewoon omdat ik dat mooi vind Lachen

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:45

leren springteugels, dus geen stof ertussen. Wel vrij dure, beter leer, blijft beter soepel.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

rusje
Berichten: 24
Geregistreerd: 30-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:46

gewoon leren teugels

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:02

Leren dressuurteugels, bij David moet je nog welleens ineens ingrijpen omdat hij ff gaat rennen. Met dressuurteugels kan je dan makkelijker je teugels korter maken.

Met mennen heb ik smalle anti-slip leidsels. Eerst hadden we dames-leidsels, die zijn smaller als normale. Maar tandemleidsels hadden ze toen alleen anti-slip, dus toen de enkelspanleidsels ook vervangen door anti-slip en het bevalt prima!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:52

Springteugels, met lederen stoppen. Maar ik denk dat ik binnenkort rubberen teugels eens ga proberen.

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:52

ik heb superteugels, nubuk, antislip, ze liggen wel wat dikker in de hand maar heerlijk om mee te rijden (heb nog een setje te koop ahum)
verder vind ik ook heel veel verschil zitten tussen de ene webbing en de andere, rubber vind ik een ramp.
leer vind ik heel fijn maar daar ik de teugels vaak te los heb tussen mijn vingers, glijdt dit weer te snel zeker met zweten.

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:53

Het is maar net wat er aan het hoofdstel hangt Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, Leliesan, YandexBot en 79 bezoekers