Stamboekkeuring/graadverhoging Drachten 30/6-3/7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Stamboekkeuring/graadverhoging Drachten 30/6-3/7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 15:40

Zijn er nog bokkers die er heen gaan met de paarden? Of gewoon komen kijken?
Wij zijn iig present op de woensdagochtend en donderdagochtend en middag. En als ik vrij kan krijgen kom ik de andere dagen natuurlijk ook!
Ik ben benieuwd hoe de kwaliteiten dit jaar zijn van de driejarige merries!


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:02

Ik hoop zo dat ik er heen kan.
Op de donderdag is het Corland day, plus nog een aantal fijne merries.
Nr. 18; Emilion x Rasputin x Ladykiller x Fasching.
Nr. 39 Uniloma ; Heartbreaker x Ramiro x Ahorn x Gurioso.
Nr. 44 Uklahoma VDL; Hold up premier x Contender x Landgraf I x Capitol.
45; Utah Roos VDL; Hold up x Wildroos. Knipoog
Nr. 75 Ulianthe Matterhorn x Nocturn x Joost.

Een paar voorbeelden, maar het gaat erg interessant worden.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 18:16

Wij moeten er met een eigen merrie heen. Alleen voor exterieurkeuring (ze is inmiddels sport dressuur) zij moet 68 punten op exterieur krijgen dan is ze ster. Ze is nr. 266 op woensdagochtend.
Urlando (Olivi x Actueel, een ruin) moet op donderdagochtend, hij is niet meer van ons, maar als hij en de Rohdiamant ster worden is Ida preferent. Hij is nr. 282.

En ik ga nog kijken bij het paard van onze kennissen Ujaretty (Matterhorn x Rex Magna xx) nr. 71 op donderdagmiddag.

Vrijdag probeer ik nog even te komen. Zaterdag zit ik met wedstrijden, maar wil wel graag die merries van Arkansas zien. Wordt even kijken hoe dat moet!

Ik heb er zin aan Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 13:59

Verder geen enkele bokker die heen gaat?

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:08

Ik ben er morgenmiddag even, om een Houston te zien van een bokster die zich nog niet meldde in dit bericht.

Waar kan ik trouwens de uitslagen vinden; op donderdag doet een paard van een clubgenoot mee, en ik ben heel benieuwd hoe ze die gaan beoordelen, maar kan er zelf niet bij zijn.... wie heeft een link voor mij?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:29

Ik ga er ook heen.
Ik zou er heen met mijn merrie, maar er was helaas geen plekje meer vrij.
En vanwege het Trailerlaad probleem moet ik het weer uitstellen, maar zodra er nog word gebelt door de heer santema dan gaat ze er wel heen hoor.
Ze loopt er toppie bij, en de terug weg maar wat sedalin.
Ze verwachten geloof ik heel wat paarden, ze waren al van plan om er een dag bij te plannen.
Ik kom denk ik in het Weekeinde, dan zijn de ouders ook vrij , en die willen ook even kijken.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 18:31


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:32

Ja heb het gezien LuvdaTossa, zat nog even te spieken of Parouscha er bij stond (Maar helaas).
Maar als er nog een dag bij komt vanwege de drukte dan worden de paarden ingeschreven die dus geen plaats kregen.
Dus ben benieuwd

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:00

Ik ben idd benieuwd hoe het met die Houstan zal gaan morgen.

Succes iig Knipoog

Ik wil graag donderdag, ik moet nog zien hoe ik er ga komen Scheve mond

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:49

Ik wil ook graag donderdag.
De komen 2 merrie's uit de omgeving .
Die ik persoonlijk niet ken, maar ik heb er een zwak voor, en ze zijn prachtig vooral de Indoctro.
Waar ik overigens de afstamming niet had van verwacht Tong uitsteken
Maar ja mam's & Pap's moeten beiden werken.
En om nou alleen te gaan is zo saai.
Dus misschien kan moeders vrij nemen *LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:37

Waar gaat het door?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:45

Dees schreef:
Ik ben er morgenmiddag even, om een Houston te zien van een bokster die zich nog niet meldde in dit bericht.

Waar kan ik trouwens de uitslagen vinden; op donderdag doet een paard van een clubgenoot mee, en ik ben heel benieuwd hoe ze die gaan beoordelen, maar kan er zelf niet bij zijn.... wie heeft een link voor mij?

Verward Bedoel je niet dat de Houston de moeder is van een nakomeling Haha!

Bokster probeert aanwezig te zijn, maar denkt dat het niet makkelijk is. Vrijdag en zaterdag ben ik er wel.

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:55

Hihi, ook goede morgen..
NOPE ik bedoel een Houston van andere friese gronden.
Die van donderdag, waar ik dus niet bij kan zijn Verdrietig is de Houston de moeder van een nakomeling Haha!
Aagje....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:59

Dees schreef:
Hihi, ook goede morgen..
NOPE ik bedoel een Houston van andere friese gronden.
Die van donderdag, waar ik dus niet bij kan zijn Verdrietig is de Houston de moeder van een nakomeling Haha!
Aagje....
Gelukkig ik snapte het al niet helemaal Haha!:D:D:D:D:D

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:03

Hahaha nee van een andere bokker, die hier jammer genoeg niet zo regelmatig reacties plaatst als jou haha.

Ik wil morgen dolgraag, maar ik moet de eigenaar maar meer overhalen, morgen komen er echt fijne merries.
Zo ook vrijdag en zaterdag.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:33

adriana schreef:
Ik wil morgen dolgraag, maar ik moet de eigenaar maar meer overhalen, morgen komen er echt fijne merries.
Zo ook vrijdag en zaterdag.


Aangezien de merries die NIET springen op woensdag (=vandaag) hun verrichtingen tonen zou ik juist willen zeggen dat de FIJNE merries op woensdag komen.
De stumpers die de STER niet kunnen halen op hun bewegingen en het springen daarvoor als lapmiddel nodig hebben komen op donderdag / vrijdag / zaterdag.........

Het is namelijk maar net hoe je het bekijkt.......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:38

Ik ben Donderdag zeker van de partij Haha!
Misschien zie ik nog wel een paar bokkers.
Is er btw ook vrijspringen op donderdag.
Ik ben er denk ik het weekeinde ook.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:41

CGJ12 schreef:
Aangezien de merries die NIET springen op woensdag (=vandaag) hun verrichtingen tonen zou ik juist willen zeggen dat de FIJNE merries op woensdag komen.
De stumpers die de STER niet kunnen halen op hun bewegingen en het springen daarvoor als lapmiddel nodig hebben komen op donderdag / vrijdag / zaterdag.........

Het is namelijk maar net hoe je het bekijkt.......
Ligt er natuurlijk geheel aan of je springpaarden wil zien of dressuurpaarden CGJ Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:43

Pipo schreef:
Ligt er natuurlijk geheel aan of je springpaarden wil zien of dressuurpaarden CGJ Haha!

Een goed dressuurpaard is per definitie een goed keuringspaard........
Bij een springpaard is dat zeker niet het geval.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:45

CGJ12 schreef:
Een goed dressuurpaard is per definitie een goed keuringspaard........
Bij een springpaard is dat zeker niet het geval.


ben ik niet met je eens. Een goed keuringspaard kan nog weleens belabberd galopperen, en dat is imo de belangrijkste gang van een dressuurpaard.

Maar met Cor Loeffen als keurmeester moet dat goedkomen Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:03

Pipo schreef:
ben ik niet met je eens. Een goed keuringspaard kan nog weleens belabberd galopperen, en dat is imo de belangrijkste gang van een dressuurpaard.


Ik kan merken dat jou ervaring in de dressuursport zeer beperkt is........
Wel eens een Amev-Z2 proefje gereden met een goede galoppeur, maar zeer beperkte draver?
De jury brandt je geheid af tot 150 punten.
Kom je met een goede draver, maar beperkte galoppeur, dan heb je al 180 punten voordat je aan de galop begint..............

Trouwens........ bij het vrij bewegen moeten ze ook galopperen. Daar is echt geen driesprong voor nodig.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:07

CGJ12 schreef:
Ik kan merken dat jou ervaring in de dressuursport zeer beperkt is........
Wel eens een Amev-Z2 proefje gereden met een goede galoppeur, maar zeer beperkte draver?
De jury brandt je geheid af tot 150 punten.
Kom je met een goede draver, maar beperkte galoppeur, dan heb je al 180 punten voordat je aan de galop begint..............

Trouwens........ bij het vrij bewegen moeten ze ook galopperen. Daar is echt geen driesprong voor nodig.


Ik merk wel dat jou ego veel belangrijker is dan een fijn paard fokken.

Waar heb ik het over een zeer beperkte draver?

Maar ga jij lekker op die beesten zitten die 50 km per uur kunnen draven, maar hun nek breken over een sprongetje.

Trouwens: Sam ( Ferro x Porter) gaat naar de WK, die draaft echt beperkt hoor! Maar galoppeert super!


Janka
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:10

Ik kan er helaas niet heen, (ik moet werken en kan geen vrij krijgen) maar morgen gaan er 2 paarden heen van de fokker waar ik rijd. Nummer 46 Ursa (Hold Up Premier x Ahorn) dit is de dochter van het paard waar ik op rijd, en nummer 97 Ulyssa (Orame x Persian Path) mijn vriendin en ik hebben deze merrie gelongeerd en geoefend met vrijspringen. De merrie Ursa is al beleerd en die hebben we ook meerdere malen laten vrijspringen. Ik ben heel erg benieuwd hoe ze het gaan doen!
Gister hebben we ze naar Wiepke gebracht, daar worden ze eerst getoileteerd en dan op de veewagen mee naar de keuring.
Ursa was behoorlijk gestresst gister, ze wilde niet op de trailer en bij Wiepke wilde ze er heel graag af (toen stond ze los op het erf omdat ze er echt met grof geweld af vloog)! Ze stond te trillen in de stal, maar ze heeft vandaag nog om wat bij te komen.
We hebben bij Wiepke alle 3-jarige merries van hemzelf bekeken die meelopen, mooie merries, maar ja in de stal is het toch even anders als in de ring.
Ik hoop dat Ursa en Ulyssa zich wat goed laten zien... Afwachten dus

Wees jezelf er zijn al zoveel anderen

"Loesje"

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:23

Jammer Janka!!

En ik vind het erg bekrompen om te stellen dat de merries die na vandaag komen stumpers zijn.

VDL heeft er een paar bij met een fijne pedigree en het zijn volgens de insiders zeker geen verkeerde paarden.

Rodrigo is dan zeker ook een stumper? Met een pedigree die volgens de geleerden spring gefokt is Scheve mond

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:43

Merries die de Ster worden verklaard met een cijfer lager dan 68 op beweging geef ik in mijn database het predikaat "ONTERECHT STER".
Merries met cijfers van 72 of hoger op springen en 68 op type krijgen van mij het predikaat "GEMATST STER"..........
(er zijn óók dit jaar weer VEEL TE VEEL merries die 68 op type krijgen en bijna niet één merrie krijgt 67........)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers