GROOOOOT halster oor probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

GROOOOOT halster oor probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 15:04

ik heb een heeeeeeel lief verzorgpaard alleen is er 1 probleem met het halster omdoen mag het niet over der oren en nu moet je telkens de gesp losmaken nou is ze gisteren weer op stal gegaan omdat ze mensen begon aan te vallen ik wou dus al stoppen maar dat kan ik niet nou kom ik er net vandaan en nu ze der halster al om had heel mak Schijnheilig was en de vrouw wil mij ook spring lessen gaan geven

we kunne het halster wel omlaten maar dan kunnen we nooit een hoofdstel goed omdoen dus wie kan mij helpen ik wil der heel graag blijven verzorgen Lovers


asja

Berichten: 91
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:16

ik heb er eigenlijk geen verstand van maar misschien zou je als ze het halster om heeft aan haar oren kunnen zitten en tussen haar oren aaien,
proberen om het halster om te doen terwijl een ander haal wat bix, brood of snoepjes geeft of zow dat ze afgeleid is.
( wat ik al zei ik heb er geen vertand van m aar misschien zou je het kunnen proberen Lachen )

succes!!!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:21

je zou even de zoekfunctie moeten gebruiken, er is pas geleden nog een topic over een kopschuw paard geweest, met veel goede tips!

Succes!

(voor alles is TIJD de allesbepalende factor! Neem je tijd, verwacht geen wonderen binnen 1 of 2 dagen.)

c_alsemgeest

Berichten: 20564
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:37

Kijk eerst of het paard geen wondjes oid heeft... heeft ze dit altijd al gedaan?

en als de medische kant uit te sluiten is kun je idd de zoekfunctie gebruiken Lachen

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:30

even een vraagje,als je het halster niet goed om krijgt.
hoe wil je dat het hoofdstel om krijgen?

Icelandics
They grow when you get on


dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 10:21

we kunne wel gewoon overal aan der hoofd zitten achter der oren aaien alleen zodra je een halster om wil doen wordt ze vals Boos! die mensen waarvan ze gekocht is die zeiden dat ze al een keer hoofdstel en zadel opgehad wij vragen ons ook af hoe Verward Verward

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:25

Misschien rustig opnieuw beginnen met wennen aan het halster. Zodat ze dit als iets leuks gaat zien. Of ze vind het misschien eng als je met iets wat zij niet goed kan zien richting haar oren gaat... Daar kun je ook mee oefenen met bijv. andere dingentjes...

Let love shine so bright

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:42

Ik verplaats het even naar VMR Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:49

Je kna halster over halster over halster en zo verder oefenen. Je kan dr dan al vasthouden aan het eerste halster en ondertussen dooroefenen.

ellepel

Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:01

heb een paard gehad met een oor-trauma .die had een ongelukje gehad met halster omdoen en bleef toen vastzitten achter ene spijker.
was ook een drama met omdoen.

doe het volgende:
neem een emmertje biks, neem de hele middag de tijd, en doe vervolgens dit:

halster om, handje biks, halster af, handje biks.
doe dit echt wel 30 keer of meer en je zult zien, na zoveel keren zal het paard weten dat er een beloning komt...
je hebt alleen heel veel geduld en tijd nodig, maar helpt vaak wel.
de dagen erop ook weer, eerst tien keer op en af met beloning..

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:00

mischien heeft je paard wel last van zijn oor... een oorontsteking of iets dergelijks. of hij heeft er gewoon een hekel aan als je aan zijn oor komt, dan zou hij er toch aan moeten wennen.

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:27

graciaxxx schreef:
mischien heeft je paard wel last van zijn oor... een oorontsteking of iets dergelijks. of hij heeft er gewoon een hekel aan als je aan zijn oor komt, dan zou hij er toch aan moeten wennen.


Hier zat ik ook al aan te denken.. Heeft ze het altijd al gedaan of is het iets van de laatste tijd.. Laat eerst medische oorzaken uitsluiten dan kan je verder kijken..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 19:58

graciaxxx schreef:
mischien heeft je paard wel last van zijn oor... een oorontsteking of iets dergelijks. of hij heeft er gewoon een hekel aan als je aan zijn oor komt, dan zou hij er toch aan moeten wennen.


neejh dat is het niet want je mag wel gewoon aan der oren zitten dus dan lijkt het mij ook geen oorontstekking

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:28


kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:27

oefenen oefenen oefenen en hoe lelijk ze ook gaat doen tegen je doorzetten tot het halster erom zit ! als je haar 1 keer laat "winnen" word het alleen maar erger.
mits het natuurlijk inderdaad niks medisch is, maar als je gewoon overal aan mag zitten bij haar dan denk ik dat het gewoon schuwigheid is! kwestie van wennen, succes !!

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

boemel

Berichten: 8253
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:27

Op de handelsstal hingen we plastic stroken boven de voerbak bij paarden die zo moeilijk deden met hun hoofd. Ze vonden het in het begin doodeng, maar ze lieten hun eten er echt niet om staan hoor.
Zo raakten ze redelijk gewend aan iets aan hun hoofd/oren.

Verder halster oplaten en nog een halster erover doen. Steeds weer op en af, terwijl iemand anders het paard vast houdt Ondertussen wat paaien met brokjes, maar wel duidelijk blijven. Je paard mag niet gevaarlijk doen, dan mag je 'm best even rechtzetten.

M1+10

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:51

Ff offtopic: Typ aub met punten en Hoofdletters. Wordt het een stuk duidelijker van.
Verder ga ik met de rest mee... geduld is een schone zaak Clown

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:33

Ha dien, ik weet hoe ze is, en je hebt al heel wat goede tips binnen zeg! Ik denk dat je er wel iets aan hebt, en tja ze valt je echt aan als iets haar niet zind. Het ligt ook aan het veulen denk ik wat er nog bijloopt, ze wil het duidelijk enorm in bescherming nemen. Als jij en Evelien gewoon dooroefenen komt het na heel veel geduld ook wel goed. En heeft Zorro al een halstertje om gehad, wat een dondersteen is dat zeg! Ik wil m wel kopen, als ze hem niet houdt *LOL* Pling Haha! Knipoog Lachen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar in ieder geval, kom ik nog eens kijken als het wat beter lukt ok? Nu uitkijken naar ponykamp!!klinkt zo kinderlijk hahahahahahhahahahahha.
Ben je er woe? ik weet nog niet of ik dr ben, hoor je nog wel, groetjes marielle

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 12:57

ik ga denk ik proberen met al 1 halster om en dan nog 1 er overheen en als dat is gelukt belonen. Nu ze op stal staat heeft ze ook minder ruimte om weg te lopen en om te gaan trappen. Bedankt voor alle goede tips

Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:07

Als het nou echt niet lukt; je hebt ook halster-hoofdstellen waar je het bit af kan klikken, hou je een halster over en dat zou je dan om kunnen laten zitten. Ik weet wel dat het probleem daar niet mee weg gaat, maar toch....

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 17:45

nouw ben ik net 2 weken weggeweest morgen ga ik er weer naartoe dan ga ik kijke hoe het met der gaat. Ze zijn begonne met inrijde, dus lijkt het mij dat ze dan ook weer iets minder nukkig moet zijn morgen meer en ook wat pics van het longeren dan Cheese! Cheese!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wopkebrok en 68 bezoekers